AnnaR skrev:Okay, men en ting jeg lige synes du skal overveje er. At det disse spånplade hylder er lavet af suger fugt rimelig meget. Det vil sige hvis du bare har dem liggende på hyldebærer er alle kanter et udsat sted. Især hvis de har et tissehjørne. Jeg kan også forestille mig at de vil kunne gnave i kanten af hylderne. Jeg ville sætte dem helt fast med skruer gennem siderne på skabet, og så ligge en silikone fuge rundt langs hyldens kant. (er snedker så det er derfor jeg tænker så meget over det)
Jeg har givet dem lidt trælim(ikke giftigt) rundt i kanten, havde overvejet at lakere det hele, men droppede det da jeg bare ikke gad det. Hylderne koster ingen ting jeg hvis de gnaver kanten af, hopper jeg i Ikea efter en ny hylde, men som sagt, de gider ikke gnave i træ.
burrus skrev:Hvad har hele skabet stået dig i?
ret smart og lidt det jeg selv overvejde en gang, men økonomisk kunne jeg ikke lige overskue den dengang... :oops: :lol:
Skabet blev fundet i ”rode kassen” til 150kr(også derfor det har den fantastiske grimme træfarve -.-)
Skab(50x58x201): 150kr
Hylder(4 styk): 140kr
Vinkelbeslag (20styk):100kr
Plexiglas rester (5 styk): 50kr
Hængsler(10 styk): 120kr
Volierenet(1meterx10meter): 160kr
Gardinstænger (3,5 meter): 80kr
Lister(9 meter): 130kr
Skruer : 30kr
Låse(5 styk): 100kr
I alt: 1060kr
Lykke skrev:Er det så ca. 10 cm plexi-glas og resten frit til ventilation?
Og hvad har du brugt som skinner?
Der er 15cm pelxi-glas, fordi jeg ikke kunne skære glasset (ødelage 2 stykker på den måde), men ville helst have haft det i 10cm.
Skinnerne er normale aluminium gardin stænger (: