Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
JasMal
I dag blev Askepot lige vejet igen - nu kun 6 dage til fødsel og jeg er ikke i tvivl mere weeeeee - hendes mave er nu beyndt at være fyldig og hun er klart mere tung i det *ss* Hun har taget 26 gr på siden hun blev parret - så det er jo fino :lol: :lol:
Men skal man lade hende være nede i buret et par dage op til fødslen eller må man godt tage hende op helt hen til dagen ? Vil jo ikke gøre noget forkert

-
Passionen
Altså, Kowu er altid irritabel de sidste døgn inden fødslen. Så jeg er i hvertfald klar over at lade hende være.
Tror det er bedst, du lader hende være alene et par dage før. Hun er jo også førstegangsfødende, og hun ved jo heller ikke, hvordan hun skal opføre sig i den situation. Så at stresse hende endnu mere, end hun er i forvejen, synes jeg ikke er smart.
Men det er i sidste ende op til dig, hvad du synes, er bedst for den lille kommende mor.

-
Hopiw
Tager dem ikke op sådan 5 dage før. holder ikke styr på det, men når jeg kan se en stor mave så tager jeg dem ikke op mere.
-
Lykke
Jeg har jo ikke prøvet det før, men Bonnie runder de 16 døgn tirsdag aften. Hun har ikke taget så meget på (15-20g) og opfører sig indtil videre ret normalt.
Hvis hun virkede irritabel, ville jeg nok også lade hende være. Men igår insisterede hun som normalt på at komme op af buret (klynger sig fast til min hånd, når jeg stikker den ned og prøver at komme op igen, når jeg prøver at sætte hende ned igen) - og så kan jeg ikke umiddelbart se, hvorfor hun ikke skulle få lov.
-
JasMal
Oki takker for svar *ss*
Askepot vil stadig gerne op til mig og hygge - hun bliver ved med at stå og kigge efter os og når vi går forbi kan vi se hun gerne vil ud og op og nusses - når jeg tager overdelen af - wupti så sidder hun i favnen på mig he he... men godt at vide hvad i andre gør - for hun skal nok ændre sig tror jeg

-
HamsterMiaah
Ej hvor bliver det spændende med Askepot og hendes unger, JasMal

Kan ikke lige huske det, men hvem er faren til ungerne?

- HamsterMiaah.
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år

-
JasMal
HamsterMiaah skrev:Ej hvor bliver det spændende med Askepot og hendes unger, JasMal

Kan ikke lige huske det, men hvem er faren til ungerne?

Det er spot´s Mikki McGreen :lol: :lol:
-
HamsterMiaah
Okay. Han er hb sort ikk?

- HamsterMiaah.

-
JasMal
HamsterMiaah skrev:Okay. Han er hb sort ikk?

Jow det er det han er :lol:
-
Vedhæftede filer
-

- Mikki med bilen he he.jpg (89.5 KiB) Vist 5731 gange
-
HamsterMiaah
Hvor er han sød

og Askepot er lh hvid eller sådan noget? Det bliver en smuk parring

- HamsterMiaah.

-
JasMal
HamsterMiaah skrev:Hvor er han sød

og Askepot er lh hvid eller sådan noget? Det bliver en smuk parring

He he her kommer Askepot da lige så du kan se hende også

-
Vedhæftede filer
-

- askepot juni.jpg (39.62 KiB) Vist 5720 gange
-
HamsterMiaah
Når, lille snefnug (: Tror hun er langhåret hvid, men hvad ved jeg?

Uh, elsker unger, de er så cute!

- HamsterMiaah.

-
Spot
Jeg synes at man skal tage hamsteren op hvis den stresser over at den lige pludselig ikke får opmærksomhed.
Tror der er større risico ved at den gnaver i tremmer og klatrer rundt for at komme ud, end hvis du bare tager hende op lige så stille. Og self ikke holder om maven
-
JasMal
Jeg ser tiden an hvordan hun er - og er hun som hun plejer og går op i hånden får hun stadig lov til det *ss* Men det med at tage rundt om hendes mave giver sig selv... det kan man ikke mere så rund er hun :lol:
Hvor mange får de ca når de er førstegangs ? Mener jeg har læst om at der er forskel på 1. og de efterfølgende ? Kan bare ikke finde emnet :roll: