Deling af unger ?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
JasMal

Deling af unger ?

Indlæg af JasMal » 25. jul 2008 07:37

I dag skal jeg skille Askepot fra hendes unger og har lige et spørgsmål  :roll:

Jeg har 6 hanner og 1 hun.... kan jeg så ikke lade hunnen gå en uges tid ved Askepot sådan at hun ikke bare lige med det samme kommer over i et tomt bur for sig selv ? Synes jeg er synd for hende - men hvad ville i gøre ?

De er i dag 4 uger gamle...

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 25. jul 2008 07:44

Hvis du fornemmer at din hun ikke er træt af ungerne, så kan du godt forsøge at lade hunungen blive lidt længere. Men det er med at være opmærksom på at hun ikke lige pludselig får nok.
Mvh. Pia

JasMal

Indlæg af JasMal » 25. jul 2008 07:57

oki men kan hunnen godt komme i et bur for sig selv i dag ? Hun er jo den eneste hun i kuldet ?

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. jul 2008 08:10

Jeg tog drengene fra nogle dage før pigerne - men det var mest fordi JEG syntes, det var mærkeligt at tage dem allesammen fra moderen på én gang...

Dine unger er ikke helt 4 uger gamle endnu vel?

Du kan jo bare lade pigen gå 2 dage hos moderen, inden du tager hende fra også.

JasMal

Indlæg af JasMal » 25. jul 2008 08:31

Lykke skrev:Jeg tog drengene fra nogle dage før pigerne - men det var mest fordi JEG syntes, det var mærkeligt at tage dem allesammen fra moderen på én gang...

Dine unger er ikke helt 4 uger gamle endnu vel?

Du kan jo bare lade pigen gå 2 dage hos moderen, inden du tager hende fra også.
Jow de er præcis 4 uger i dag - jeg lader hunnen være ved Askepot  :wink:

JasMal

Indlæg af JasMal » 25. jul 2008 08:50

Så nu flyttede de unge drenge i en egen bolig he he  :lol:  8-)

Aurora bor nu kun ved sin mor  :wink:

Passionen

Indlæg af Passionen » 25. jul 2008 15:36

JasMal skrev:Så nu flyttede de unge drenge i en egen bolig he he  :lol:  8-)

Hvor dejligt! Du har stadig ingen interesserede købere?

Mine seneste unger blev faktisk først skilt fra moderen efter 5 uger, og det kunne Kowu sagtens klare. Det har hun kunnet før. Hun er en rigtig god mor, men hun er nu også glad for at have sit bur for sig selv igen. :)

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 25. jul 2008 16:24

Ja nogen gange går det fint at lade hunungerne blive lidt ekstra, men som sagt skal du være opmærksom. Jeg har haft et par hunner der ikke fandt sig i sådan noget. Et par stykker slog simpelthen ungerne ihjel når de var knap 3 uger gamle, og en enkelt begynde at spise af sine unger (mens de stadig var levende), da de var 3-4 uger gamle. Behøver vel ikke at nævne at de hunner udgik af avlen....
Mvh. Pia

JasMal

Indlæg af JasMal » 25. jul 2008 16:54

Passionen skrev:

Mine seneste unger blev faktisk først skilt fra moderen efter 5 uger, og det kunne Kowu sagtens klare. Det har hun kunnet før. Hun er en rigtig god mor, men hun er nu også glad for at have sit bur for sig selv igen. :)
Nej jeg har stadig ingen interesserede købere  :cry:  :cry:  Jeg havde godt nok troeet at jeg da kunne komme af med bare et par stykker men nej  :cry:  Måske er de ikke gode nok .... men jeg håber da stadig nogen vil købe da jeg ikke vil give dem til en dyrhandler  :?

Passionen

Indlæg af Passionen » 25. jul 2008 17:32

JasMal skrev:
Passionen skrev:

Nej jeg har stadig ingen interesserede købere  :cry:  :cry:  Jeg havde godt nok troeet at jeg da kunne komme af med bare et par stykker men nej  :cry:  Måske er de ikke gode nok .... men jeg håber da stadig nogen vil købe da jeg ikke vil give dem til en dyrhandler  :?
Selvfølgelig er de gode nok. Jeg har selv problemer med at få dem solgt, og jeg har altså at gøre med 6 stk.  :shock: jeg beklager, men mine små pus kommer nok til dyrehandleren (hvis de altså vil have så gamle unger)  :? Reklamerer du godt nok?

JasMal

Indlæg af JasMal » 25. jul 2008 18:26

Passionen skrev:
JasMal skrev:
Passionen skrev: Hvor dejligt! Du har stadig ingen interesserede købere?

Selvfølgelig er de gode nok. Jeg har selv problemer med at få dem solgt, og jeg har altså at gøre med 6 stk.  :shock: jeg beklager, men mine små pus kommer nok til dyrehandleren (hvis de altså vil have så gamle unger)  :? Reklamerer du godt nok?
Hvad mener du ? om jeg reklamerer godt nok ?? Jeg har sat dem til salg herinde og det har intet givet - men andre steder kender jeg ikke.... men tror mange er på ferie og samme tid at markedet er mættet med unger lige pt  :?

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 25. jul 2008 18:28

JasMal skrev:
Passionen skrev:
JasMal skrev: Nej jeg har stadig ingen interesserede købere  :cry:  :cry:  Jeg havde godt nok troeet at jeg da kunne komme af med bare et par stykker men nej  :cry:  Måske er de ikke gode nok .... men jeg håber da stadig nogen vil købe da jeg ikke vil give dem til en dyrhandler  :?
Hvad mener du ? om jeg reklamerer godt nok ?? Jeg har sat dem til salg herinde og det har intet givet - men andre steder kender jeg ikke.... men tror mange er på ferie og samme tid at markedet er mættet med unger lige pt  :?
Det er bare ikke nok at reklamere herinde hvis du skal sælge alle unger. :)

Prøv:
www.dba.dk
www.guloggratis.dk
www.dyrenettet.dk
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

JasMal

Indlæg af JasMal » 25. jul 2008 18:29

Benjamin skrev:
JasMal skrev:
Passionen skrev: Selvfølgelig er de gode nok. Jeg har selv problemer med at få dem solgt, og jeg har altså at gøre med 6 stk.  :shock: jeg beklager, men mine små pus kommer nok til dyrehandleren (hvis de altså vil have så gamle unger)  :? Reklamerer du godt nok?
Det er bare ikke nok at reklamere herinde hvis du skal sælge alle unger. :)

Prøv:
www.dba.dk
www.guloggratis.dk
www.dyrenettet.dk
Takker for tippet - det vil jeg prøve  :wink:

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 25. jul 2008 18:42

+ sedler op i supermarkeder mm :)

De fleste dyrehandlere vil kun ha unger på 4-6 uger, så hvis de er over den alder, så skal man være ekstremt heldig for at få dem afsat.
Mvh. Pia

JasMal

Indlæg af JasMal » 25. jul 2008 19:08

Så har jeg sat dem til salg på de andre links - så håber det giver pote  :lol:

Låst