Mærkeligt tilfælde på DBA .. :S

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
HamsterMiaah

Mærkeligt tilfælde på DBA .. :S

Indlæg af HamsterMiaah » 15. aug 2008 20:30

Hej alle :D

Sad og surfede lidt inde på DBA i dag, og efter at være faldet over en masse irriterende "sebiriske dværghamstere sælges"-artikler, faldt jeg pludselig over en MEGET spøjs en .. Der stod "Hamster" udenpå artiklen, men da billedet poppede frem kunne jeg TYDELIGT se det ihvertfald ikke var nogen hamster. Så gik jeg ind i artiklen... og så er det s*u marsvin!  :lol:  :evil:
Altså, jeg har det sådan, hvis man sætter dyr til salg på en hjemmeside, så skal man da liiiige have styr på hvilke et dyr det er INDEN man sætter det til salg  :wink:
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 15. aug 2008 20:37

Jeg er løbet ind i mange mennesker der har insisteret på mit marsvin(da jeg havde et) var en hamster og mine hamstere var marsvin  :?
Er det virklig så svært at se forskel på dem ?!

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 15. aug 2008 20:42

det må det åbenbart være eller også er de bare lige så stædige som min far der stadig ikke vil indrømme at vores sol er en stjerne selvom det står sort på hvidt  :?
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 15. aug 2008 21:06

Hopiw skrev:Jeg er løbet ind i mange mennesker der har insisteret på mit marsvin(da jeg havde et) var en hamster og mine hamstere var marsvin  :?
Er det virklig så svært at se forskel på dem ?!
Det spørger jeg også om. Det handler jo bare om størrelse. marsvin er meget større end hamstere, og hvis man hører på dét en gang, så burde man da kunne huske det altid?  :?
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 15. aug 2008 21:10

har i tidens løb hørt mange der mente at hamstere og marsvin var stort set ens. man kan kun håbe de bliver klogere
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 15. aug 2008 21:22

Noooo!!! :shock:
MAND hvor et fjols! Helt ærligt - kan bare ikke klare,
når folk udtaler sig om ting de ikke har forstand på!
Puha det kan (her er en masse upassende ord, som helt sikkert ville blive censureret, så jeg gør det selv :wink: ) mig af!!!!

De er sådan nogle der kan katagoreres som "Tomme tønder buldrer mest."

Vi har en ældre dame under os (altså vi bor i etagehus - så I ikk tror jeg taler om en død kone),
som insisterer på at vores deguer er ørkenrotter (lige et helt anden område - beklager)!

Nå, men de blir vel klogere, når proff'erne kommer til (hrm hrm...! :violent1: )

Nå men der blev lidt l*kums humor - er lidt træt...! Beklager dybt og inderligt! :potty:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 15. aug 2008 21:27

uha jeg har også tit mødt dem der der siger: er marsvin og hamstere ikke det samme?  :roll:

Altså jeg fatter ikke at man ikke engang kan se forkæl på to så vidt forskellige dyrearter. :lol:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 15. aug 2008 22:21

tja jeg forstår da godt hvis de har set de svenske hamstere at de ikke kan se forskel :lol:  :wink:  

(det kaldes ironi...)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 15. aug 2008 23:08

Tja, det kommer jo an på interesser. Jeg er da også bedøvende ligeglad med om naboens bil hedder det ene eller det andet. At man så burde sætte sig ind i det, når man rent faktisk anskaffer sig dyrene, det er så noget helt andet. Men dem der bare kommer og besøger mig og kalder min marsvin for hamstere eller omvendt. Det tager jeg nu ikke så tungt -,)
Mvh. Pia

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 16. aug 2008 00:10

Det er også lidt sjovt, når man læser annoncer om bure, så falder man tit over dén hér "Hamster/marsvine-bur til salg"  :lol: Jeg tror virkelig, der er mange, der er af dén opfattelse, at det er ét og samme dyr. Min bror kan heller ikke huske forskel, når han taler om - eller ser mine hamstere eller marsvin. Han véd godt de er det ene eller andet, man kan ikke huske, hvilke der er hvad. jeg har det dog lige som Pia - hvad gør dét - det er jo ikke hans interesse  :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

Meddie

Indlæg af Meddie » 16. aug 2008 07:48

Ja man bliver så irriteret over det :?
Jeg var også ude for at der var en som troede det var det samme i går :roll:
~ Mvh. Mette og Clean

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 16. aug 2008 09:15

Jeg har også flere gange prøvet, at have folk på besøg, der skulle se hamsteren (guld), og så har de spurgt, om ikke der findes nogen der er meget større. Her plejer jeg så at konkludere, at det er marsvin de tænker på  :) Og som Odgaard og Jeanne siger, så skidt da med det, når det nu ikke er deres interesse.

Men det er noget helt andet, når man selv har dyrene og sælger dem. For hamstere og marsvin kræver jo helt forskellig pasning og ernæring. Så det er godt nok noget skidt, at man ikke ved hvilket dyr det er man har. Og så er det jo også synd for de evt. købere... de risikere jo at blive voldsomt misledt, hvis de ikke selv har nogen særlig forstand på det!

Mahonia

Re: Mærkeligt tilfælde på DBA .. :S

Indlæg af Mahonia » 16. aug 2008 11:56

HamsterMiaah skrev:Hej alle :D

Sad og surfede lidt inde på DBA i dag, og efter at være faldet over en masse irriterende "sebiriske dværghamstere sælges"-artikler, faldt jeg pludselig over en MEGET spøjs en .. Der stod "Hamster" udenpå artiklen, men da billedet poppede frem kunne jeg TYDELIGT se det ihvertfald ikke var nogen hamster. Så gik jeg ind i artiklen... og så er det s*u marsvin!  :lol:  :evil:
Altså, jeg har det sådan, hvis man sætter dyr til salg på en hjemmeside, så skal man da liiiige have styr på hvilke et dyr det er INDEN man sætter det til salg  :wink:
Skrev du ikke til vedkommende og forklarede dem, hvilket dyr de har?  :wink:

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 17. aug 2008 19:19

Den anonce så jeg godt og anmeldte den, det er jo falsk varedekleration. Ja jeg er den type der sidder og anmelder folk annoncer, også hvis de har skjulte kontakt oplysninger. Had mig for det eller lad vær.

burrus

Indlæg af burrus » 17. aug 2008 19:23

AnnaR skrev:

Den anonce så jeg godt og anmeldte den, det er jo falsk varedekleration. Ja jeg er den type der sidder og anmelder folk annoncer, også hvis de har skjulte kontakt oplysninger. Had mig for det eller lad vær.
altså lige den med skjulte kontakt oplysninger kan du ikke melde folk på! det er nu en gang en ret man har på dba :wink:  det er en måde at sørge for at email-spammere ikke får fingre i ens email og underlige typer ikke kan få fingre i ens adresse! (jeg HAR prøvet en som ikk kunne forstå at jeg ikke havde flere unger og bare blev VED med at spamme min mail konto! :? )

Hvis man er interesseret nok i en annonce må man jo købe sig adgang til kontaktoplysningerne...  Det er nu det vi andre vi gør :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Besvar