Nej det er ikke en ret man har på dba at skrive sine kontakt oplysninger i annoncen. Det er jo det man betaler for at se. Jeg tror du lidt har misforstået det jeg har skrevet. Og man kan jo vælge at når andre har batalt for at kunne se kontakt oplysninger er det kun tlf nr man kan se.burrus skrev:altså lige den med skjulte kontakt oplysninger kan du ikke melde folk på! det er nu en gang en ret man har på dbaAnnaR skrev:Den anonce så jeg godt og anmeldte den, det er jo falsk varedekleration. Ja jeg er den type der sidder og anmelder folk annoncer, også hvis de har skjulte kontakt oplysninger. Had mig for det eller lad vær.HamsterMiaah skrev:Hej alle
Sad og surfede lidt inde på DBA i dag, og efter at være faldet over en masse irriterende "sebiriske dværghamstere sælges"-artikler, faldt jeg pludselig over en MEGET spøjs en .. Der stod "Hamster" udenpå artiklen, men da billedet poppede frem kunne jeg TYDELIGT se det ihvertfald ikke var nogen hamster. Så gik jeg ind i artiklen... og så er det s*u marsvin! :lol: :evil:
Altså, jeg har det sådan, hvis man sætter dyr til salg på en hjemmeside, så skal man da liiiige have styr på hvilke et dyr det er INDEN man sætter det til salgdet er en måde at sørge for at email-spammere ikke får fingre i ens email og underlige typer ikke kan få fingre i ens adresse! (jeg HAR prøvet en som ikk kunne forstå at jeg ikke havde flere unger og bare blev VED med at spamme min mail konto!
)
Hvis man er interesseret nok i en annonce må man jo købe sig adgang til kontaktoplysningerne... Det er nu det vi andre vi gør
Mærkeligt tilfælde på DBA .. :S
Re: Mærkeligt tilfælde på DBA .. :S
men du kan da ikke lave en annonce uden nogle oplysninger overhovedet? (som jeg har forstået SKAL man oplyse mindst en oplysning og den kan man så vælge at skjule)
Jeg mener ikke annoncen vil gå igennem hvis man intet oplyser - det ville den i hvert fald ikke den gang jeg glemte det en gang og kom til at springe let og elefant hen over det - der der fik jeg ikke lov til at lave annoncen...
Jeg mener ikke annoncen vil gå igennem hvis man intet oplyser - det ville den i hvert fald ikke den gang jeg glemte det en gang og kom til at springe let og elefant hen over det - der der fik jeg ikke lov til at lave annoncen...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
øhm ok... :? jeg betaler nu ikke for kontakt oplysninger, men adressen kommer nu stadig på - i skjult form dog... :?Odgaard skrev:Burrus: jeg tror du misforstår. Man må IKKE skrive kontaktoplysninger i annoncerne. Det skal man betale for. Men der er nogen der gør det alligevel, også nogen gange i skjult form.
Pia B
Tror igen du misforstår mig. Der er forskel på skjulte kontakt oplysninger og at man køber adgang til at kunne se kontakt oplysninger.burrus skrev:men du kan da ikke lave en annonce uden nogle oplysninger overhovedet? (som jeg har forstået SKAL man oplyse mindst en oplysning og den kan man så vælge at skjule)
Her er et eksembel:
Tror igen du 70misforstår mig. Der er forskel 13på skjulte kontakt oplysninger og 14at man køber adgang til at kunne 15se kontakt oplysninger.
Kan du nu se hvad jeg mener? Det er ikke tilladt på dba, fordi det er det de tjener deres penge på. Synes også det er irriterende når man selv er en af dem der betaler og nogle så prøver at snyde.
(nummeret jeg har skrevet er til Dsb kundeservice, ikke noget privat nr bliver hængt ud her)
ah mig nu forstå - men igen... Jeg har stadig aldrig betalt en øre for at få vist kontaktoplsyninger, men min adresse (og tror endda mail) står stadig som skjult oplysning :?
Pia B
Jeg forstår ikke hvad du mener?burrus skrev:Jeg har stadig aldrig betalt en øre for at få vist kontaktoplsyninger, men min adresse (og tror endda mail) står stadig som skjult oplysning :?
Altså det koster ikke noget af have en bruger derinde og sætte ting til salg.
Men som køber koster det penge at se sælgers oplysninger.
jo den er jeg helt med påAnnaR skrev:Jeg forstår ikke hvad du mener?burrus skrev:Jeg har stadig aldrig betalt en øre for at få vist kontaktoplsyninger, men min adresse (og tror endda mail) står stadig som skjult oplysning :?
Altså det koster ikke noget af have en bruger derinde og sætte ting til salg.
Men som køber koster det penge at se sælgers oplysninger.

men når du så siger at det koster noget at sætte ens kontaktoplysnigner på ens salgsannonce forstår jeg det ikke - for det har jeg ALDRIG betalt for (tror de eneste oplysninger jeg aldrig har givet er email og hjemmeside)

Pia B
Nej det koster heller ikke noget. Det var mig der fik byttet rundt på det. Grunden til at folk laver de der skjulte kontaktoplysninger er at flere så har mulighed for at komme i kontakt med sælgeren, da mange købere ikke gider betale for at købe sig til oplysningerne. Det gør det jo nemmere for sælger at sælge sine ting.
Mvh. Pia
hehe så er jeg med igen
for ved godt at det koster for at få hjemmeside på, da de så automatisk regner en som erhversvdrivende så

for ved godt at det koster for at få hjemmeside på, da de så automatisk regner en som erhversvdrivende så

Pia B
Du siger jeg heller ikke. Det er gratis som sælger. Medmindre man vil have alle de der ekstra ting på, som f.eks smileys og farvet skrift.burrus skrev:men når du så siger at det koster noget at sætte ens kontaktoplysnigner på ens salgsannonce forstår jeg det ikke - for det har jeg ALDRIG betalt for (tror de eneste oplysninger jeg aldrig har givet er email og hjemmeside)
Det var heller ikke dig der sagde det. Det var mig, der sagde det fordi jeg byttede rundt på detAnnaR skrev:Du siger jeg heller ikke. Det er gratis som sælger. Medmindre man vil have alle de der ekstra ting på, som f.eks smileys og farvet skrift.burrus skrev:men når du så siger at det koster noget at sætte ens kontaktoplysnigner på ens salgsannonce forstår jeg det ikke - for det har jeg ALDRIG betalt for (tror de eneste oplysninger jeg aldrig har givet er email og hjemmeside)

Mvh. Pia