Din første hamster? :D

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Vimse

Din første hamster? :D

Indlæg af Vimse » 7. sep 2008 20:20

Hej jeg synes det kunne være spænende og få at vide noget om jeres første hamster.
Jeg kunne godt tænke mig vide hvor gamle i var der hvor i fik jeres første hamster og hvad den hed osv.
+ Gerne 1 lille billeder :D

Min første hamster var Vimse, jeg var 10 år da jeg fik ham.
Han var vintherhvid dværghamster og han blev købt i pet hollywood.
Vedhæftede filer
vimse.jpg
vimse.jpg (50.92 KiB) Vist 7088 gange
KH. Kathrine

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 7. sep 2008 20:39

Min første hamster er Bella, som jeg stadigvæk har :D

Jeg fik hende i november 2007, da jeg havde haft en trist sommer, med personlige kriser og problemer, og så fik jeg hende af min mor, som trøst...

Fakta:

Oprindelige navn: Hamsterhjulets Sidsel, som Fanni havde navngivet hende, og som jeg så senere omdøbte til Bella
Alder: Snart 1 år
Fødselsdag: 26/9
Art: Raceren Vinterhvid dværghamster
Farve: Saphir
Kommer fra: Fanni's tidligere opdræt "Hamsterhjulet"
Kuldstørrelse: 8 unger, kan ikke huske kønsfordelingen  :?
Bor: I et tremmebur med gul bund på min hylde
Yndlingsmad: Drops, med jordbær eller honning
Yndlingslegetøj: Hendes kokosnøddehulebold! Hjulet gider hun ikke!  :roll:  Kokosnøddehulebolden er for resten også et arvestykke fra hendes mor, Dharma, der døde tidligere i år  :(
Personlighed: Hun har været en rigtig dejlig hams, indtil for et par uger
siden, hvor hun pludselig er blevet meget agressiv, hvilke hendes mor Dharma også var, så måske er det gået i arv?  :cry:  Ellers en rigtig dejlig hamster pige !
Vedhæftede filer
PICT0008.JPG
Det eneste billede jeg har af hende på min nye computer. Mit kamera er fra Sverige og lidt spastisk (ikke at det har noget med Sverige at gøre), dato er FORKERT!
PICT0008.JPG (127.36 KiB) Vist 7081 gange
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Passionen

Indlæg af Passionen » 7. sep 2008 21:08

Må da lige være med. :)

Må jeg præsentere min allerførste hamster: Guldhamsteren Kowu!
Født: Omkring december/januar
Købt: 13. februar hos en dyrehandler
Personlighed: Kowu er en meget speciel tøs, som elsker at snakke. Da jeg fik hende, nåede jeg ikke at gøre hende tam, før hun pludselig fik unger.  :shock: Så blev hun bidsk. Men efterhånden har jeg fået hende godt tam.
Kuld: Hun har indtil videre født 2 kuld
Egenskaber: En rigtig spiderhamster men hun er stoppet lidt, efter hun har fået nyt bur. Hun elsker at løbe i hjul og spise drops.
Vedhæftede filer
Er der nogen.jpg
Hvad laver du dog deroppe, moar?
Er der nogen.jpg (40.44 KiB) Vist 7072 gange

caty

Indlæg af caty » 7. sep 2008 21:13

jeg havde en i en mdr eller sådan noget den hed bare hamster tror jeg var 7 år eller sådan noget men jeg solgte den hurtigt da den bed så har aldrig kaldt det mint første hamster og den hed bare hamsteret :wink:  :lol:

men mit første guldhams Hedder Müslii og hende har jeg stadifg jeg var 11 da jeg fik hende
men laver da også lige fakta om hende

Oprindelige navn: Dyrekrogens Müslii
Alder: 6 mdr
Fødselsdag: 2. marts
Art: guldbamse
Farve: hvidbåndet sølvzobel
Kommer fra: Benjamins opdræt Dyrekrogen
Bor: I et tremmebur
Yndlingsmad: havregrød tror jeg det hedder
Yndlingslegetøj: tremmer at bide i og sit hjul
Vedhæftede filer
DSC00430.JPG
hvad laver du?
DSC00430.JPG (67.72 KiB) Vist 7065 gange

Wampi

Indlæg af Wampi » 8. sep 2008 04:06

Navn: Smukke
Købt: Efteråret 2004
Bortgået: D. 15/12-2005
Art: Langhåret Rust farvet guldhamster.
Yndlingsbeskæftigelse: Sit hjul, og gåture ud på bordet...
Specielle træk: et nervøst hamster var hun altid, havde en sød lille dans førend hun kom ud.. hver eneste gang kravlede hun op på sin platform så kiggede hun ud lidt, smuttede henad platformen så hun sad længst væk, kom tilbage igen denne gang kom en enkelt pote ud på ens hånd, og så væk igen, og så 2 poter ud, og væk igen, og så kom hun ud ligeså langsomt.. hvis der under hendes lille "dans" blev larmet pludseligt eller nogen bevæger sig forbi var det forfra med dansen for så skulle man lige løbe lidt i sit hjul for lissom at køle ned igen..

Hun var rigtig dejligt hamster med en meget stor personlighed...
Vedhæftede filer
Jeg skal ikke op nu vel.jpg
Jeg skal vel ikke op nu?
Jeg skal ikke op nu vel.jpg (14.63 KiB) Vist 7057 gange

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 8. sep 2008 06:23

Billede
Navn: Pumpkin (King)
Art: Guldhamster
Farve: Langhåret Gylden Umbrous
Født: 1. august 2007
Købt: Dyrehandel i Rødovre
Beskrivelse: Han tager det hele i hans tempo.
Han er stille og rolig, sidder bare og kigger nå han sidder på ens hånd   :D
Han holder meget af at sidde på min mave og vaske sig selv.

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 8. sep 2008 07:43

Baby var vores første hamster og vores første dyr i det hele taget.

Art: Vinterhvid Agouti.
Køn: Hun.
Købt: Den 3/10-07
Fra: Petworld i Esbjerg.

Hun nåede kun at blive 3 måneder. :cry:

Hun var den bedste hams man kunne ønske sig.
Hun blev så tam, at hun kunne gå på gulvet i hele lejligheden og hun kom når vi kaldte på hende.
Hun blev helt aktiv om dagen og sov om natten.
Hun elskede at ligge og sove på min mave, mens jeg strøg hende.
Hun brugte min ene tommelfinger som hovedpude.
Og hun elskede smør af mærket Becel.
Hun elskede også at få maden tygget for sig, og så spise den af vores tunger. (lyder ulækkert, men det var noget så kært)

Har desværre ikke et billede af hende på denne laptop :( :(

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 8. sep 2008 12:31

Min første hamster fik jeg som 12-årig. Dengang blev de mest kaldt for babybjørne, men jeg vidste nu godt, at det var en guldhamster. Jeg så en hjemme hos en veninde og så var jeg solgt! Der var ikke så mange forskellige varianter på det tidspunkt, så det var en alm gylden, men ih, hvor var jeg glad for den.
Der er ingen billeder af den, for det er jo så længe siden.

Siden har jeg haft flere forskellige hamstere med nogle års pauser ind i mellem.

Spot

Indlæg af Spot » 8. sep 2008 13:13

Navn: Rufus
Art: Guldhamster
Køn: Han
Farve: Creme
Købt: Hørholm dyrehandel

Han var en meget smuk lille fyr... Læg mærke til lille ;)
Han var utrolig sky i starten og panikkede fuldkommen når han kom ud. Da han blev tam var han dog helt fantastisk.. Lærte at sidde på skulderen, klatre op af (menneske)trapper og vidste, at hvis han klatrede op på noget højt, skulle han bare stå og kigge ned, så kom jeg og hjalp ham!
Han brugte aldrig sit hjul rigtig,men løb med forbenene på ydersiden af hjulet! :p Tilgengæld var han super god til tremmeklatring!
Han døde desværre alt for tideligt da han stak af ud af gadedøren :(
Håber han fik en hurtig og smertefri død.
R.I.P smukke!
(skal prøve at huske at sætte billede ind)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 8. sep 2008 13:29

Min første hamster hed Dharma :D

Jeg købte hende hos Christinas Hamsterhygge i Ballerup sommeren '07.
Jeg havde i julen forvildet mig ind på Odgaards hjemmeside, hvor jeg så surfede lidt rundt. Pludselig så jeg et billede af en lille hamster, og så faldt jeg pladask for de vinterhvide. Sådan én MÅTTE jeg bare eje!! :wink:
Jeg kendte godt mine forældres reaktion. :wink: De ville sige, at inden jeg skulle have noget som helst dyr, skulle jeg først kende noget til dem. :wink: Så jeg sad hemmeligt hver eftermiddag i laaang tid og læste utallige sider om hamstere, deres levevis og oprindelse. Da jeg så syntes, jeg havde fået nok viden ind i bolden, spurgte jeg mine forældre, om jeg ikke nok måtte få en lille bitte hamster?? YES!! Det måtte jeg! Bare først i slutningen af sommerferien, da vi skulle til Frankrig i ferien.
Da sommerferien nærmede sig, gik jeg ind på Christinas hjemmeside og reserverede en lille vinterhvid saphir hun. Jeg havde allerede besluttet, at hun skulle hedde Dharma! Altså hende fra 'Et umage par', for hun er speciel, og det var Dharma også, havde jeg allerede bestemt mig til! :roll:
Vi tog til Frankrig, og jeg lavede stort set ikke andet end at sidde og skrive Dharma Dharma Dharma på alle de papirer, vi havde med. :lol:
Så kom vi hjem, og jeg skulle hente hende! Nurh! Havde aldrig holdt en hamster før, og hun var så lille, at jeg var nødt til at kigge på hende hele tiden, for jeg kunne slet ikke mærke hende! (Ikke at jeg havde noget imod det :wink: )

Dharma min lille skatterpige.. hun blev aflivet i juni måned, kun 11 måneder gammel pga. stor aggressivitet og kræft i ørerne :cry2:  Hun var noget helt specielt! *Hvil i fred, Dhamskii*
Vedhæftede filer
Billede 156.jpg
Billede 156.jpg (72.61 KiB) Vist 7024 gange
Billede 451.jpg
Billede 451.jpg (95.84 KiB) Vist 7024 gange
Billede 480.jpg
Billede 480.jpg (82.29 KiB) Vist 7024 gange
Billede 552.jpg
Billede 552.jpg (50.85 KiB) Vist 7024 gange
Billede 709.jpg
Billede 709.jpg (66.21 KiB) Vist 7024 gange
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

liv

Indlæg af liv » 8. sep 2008 16:15

hehe ja mit er jo lidt kedeligt da det er min første hamster jeg lige har fået;)

nåh men hun hedder feta er en vinterhivddværghamster i farven pearls saphir hun elsker sit sandbad og er en rigtig lille skat!!
Vedhæftede filer
Foto 417.jpg
nåh så må man jo stille sig i stilling ^^
Foto 417.jpg (56.22 KiB) Vist 7013 gange
Foto 423.jpg
vent! skal lige gøre mig fin! vaske vaske.. :)
Foto 423.jpg (53.79 KiB) Vist 7013 gange
Foto 396.jpg
tager du billeder?!
Foto 396.jpg (65.58 KiB) Vist 7013 gange
Foto 414.jpg
hov! hvad var det for en lyd??
Foto 414.jpg (58.16 KiB) Vist 7013 gange

contraria

Indlæg af contraria » 8. sep 2008 22:14

min første hamster.. Hmmm den var slemmm :evil:

min første var da Pia (Burrus) to hamstre flyttede ind hos mig. de hed/hedder Kiks og James Bond... De er fra to opdrættere her inde.

min første egen hamster hed DK Nadezhda's Miss Agent Madly In Love
og det var også hvad jeg var og stadig er... den dejlige tøs var hele min vedrden og da hun gik bort tog hun et stort stykke af mig med sig. Madly du vil altid være min dejlige Hjertes barn.

madly blev født i Burrus opdræt bosidende hos mig i hvidovre og jeg har aldrig fortrudt et sekundt at je valgte at beholde lige netop Madly af alle de dejlige unger kiks og James fik i deres første kuld.

Billeder kommer i morgen når jeg er vågen nok til at rode min com i gennem :oops:
de venligste hilsner amanda

JasMal

Indlæg af JasMal » 9. sep 2008 18:41

Mit første hamster var min dejlige Zobel  :lol:

Jeg var 32 da jeg fik Jake Haley - vi skulle "kun" have 1 hamster til familiens hygge he he... og gik ned i dyrehandleren.... og der sad skønne Jake Haley og vi var solgt *ss* Fik at vide at det var en han - så derfor er HUN døbt Jake Haley he he...

Fik hende i Februar i år (hun var ca. 2 mdr) og hun er en rigtig dejlig tam en - hun kommer ud til os når buret åbnes - og så kan hun ellers gå rundt i hælene på os  :lol:  Hun elsker at sidde på skulder og følge en hele tiden - en rigtig selskabspapegøje he he - men bliver dog fornærmet hvis vi snakker med de andre før hende - så nægter hun at komme ud  8-)

Hun skulle have haft unger - men blev desværre meget syg for et par mdr siden - hun fik hul på kindposen og blev opereret og så synes vi ikke vi ville udsætte hende for mere - men blot have hende til kæl *ss*

Nok om hende inden i falder i søvn sorry  :wink:
Vedhæftede filer
Jake Haley August 2008.jpg
Jake Haley August 2008.jpg (80.39 KiB) Vist 6980 gange
Jake Haley Juli 08.jpg
Jake Haley Juli 08.jpg (19.52 KiB) Vist 6980 gange

Aqua

Indlæg af Aqua » 9. sep 2008 20:12

Min første hamster var en vinterhvid dværghamster.
Jeg havde været over at besøge nogle venner der havde en hamster og jeg var helt væk i den lille melvin. En månedstid efter gik jeg ind på dba og fandt en rigig sød lille "sibirisk"dværghamster, hun var ca. 1 år gammel og hende + bur og indhold fik jeg for 100 kr.

På det tidspunkt gik jeg ikke ret meget op i om det var en dreng eller pige, så den lille hamster blev døbt Mico Miranda Sprinter Junior.

Hun var den kæreste lille hamster og jeg vil altid savne hende.
Vedhæftede filer
Mico.JPG
Mico.JPG (2.64 KiB) Vist 6970 gange

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 9. sep 2008 21:01

hmmm... mine første hamstere var et søskende par hanner/hunner gik ikke op i det den gang skulle bare ikke have unger men de var "sibiriske" tror jeg kan ikke helt huske det. havde dem ikke ret længe da de desværre brød ud af deres rør og kostede og 2 stationære computere, så skulle jeg ikke have hamster igen.... troede jeg  :oops:  vil dog ikke have rør til mine nuværende pga den oplevelse og derfor jeg bruger akvarier.

nå, men fik dem fordi min svigerinde havde fået en og jeg var vel 19 eller sådan... ved jeg har et par billeder et eller andet sted men orker ikke at lede alle cd'er igennem, så dem må I undvære, men de ligner de 2 dværge jeg har nu.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Besvar