nu startede jeg selv med guldhamster da det var dem jeg fandt sødes da jeg startede.. jeg har også haft vinterhvide dværghamstere

den sidste overlevende hamster her i huset er en vinterhvid dværghamster ved navn Tot, hun er unge af Rose og GiZmo som jeg fik fra en avler herindefra..
jeg vil sige at det er lige så forskelligt fra hamster til hamster som det er fra menneske til menneske med hvor meget de har "brug" for at larme..
jeg vil helt klart afkræfte at der skulle være forskel eller ligefrem sammenhæng mellem larm og art..
en dværghamster er ca. 1/3 af guldhamsteren i størrelse sådan set ud fra øjemål med dem jeg har haft.. en guldhamster er ca. 1/3 af et marsvin.. det er ihvert fald sådan det ser ud for mig i ca øjemål..
hvad der er bedst er helt op til dig.. hvad jeg har fundet af forskel er med henblik på at gøre og holde dem tamme...
mine vinterhvide blev sådan lidt vilde i det igen efter bare en 2 ugers ikke nær så meget kontakt som de var vant til hvorimod at mine guldlokker(kælenavn for guldhamster) forblev det samme hele tiden..
Det kan sagtens være andre har haft det på modsatte måde eller er enige men sådan oplevede jeg mine små vidundere..
alle mine hamstere har haft hvert deres temperament og humør osv.. har endnu ikke kunnet sige "ahh minder mig om (navn på hamstere)"...