jeg er i chok...

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
contraria

jeg er i chok...

Indlæg af contraria » 6. okt 2008 21:49

sider vil pænt lige se mine svenske hamstres aner igennem.

må sige jeg både er overresket og fasineret af mine studier...

jeg har ikke fået kikket alle linier i gennem for bare alene bag "Silverdalens loke" som er farfar's farfar. er der mindst 50 gennerationer

så jeg er lettere chokket over hvorgennemavlet den linie må være. så vit jeg har ku regne mig frem til så ligger nogle af dem i fundamentet helt tilbage til før min tid i 1987. ja tror godt jeg tør sige tilbage før nogen af os på DHF blev født.

linien bag loke er både fra Findland og sverie. mest er det dog Finsk og sverie men der er sneget sig en nogle Tjekker med ind også...

jeg er yder mere lamslået over tanken om hvordan hvores stamtavler en dag vil komme til at se lige sådan ud. jeg måvære erlig og sige lige så sjovt jeg finder genetikken i dyre avl lige så morsom og skægt finder jeg det at så mange års arbejde har ført til mine to dejlige hamstere. jeg elsker at studere stamtavler, men denne bliver nok en jeg aldrig bliver færdig med at kikke på.

hvad jeg entligt vil med dette indlæg... spørg mig ikke... måske dele det med jer.
de venligste hilsner amanda

Lykke

Indlæg af Lykke » 6. okt 2008 22:05

:D

Wampi

Indlæg af Wampi » 7. okt 2008 05:15

wow.. der er nogen der virkelig er gået op i deres avls arbejde..

lyder også rigtig spændende at studere genetikken.. og helt klart hvis jeg får tiden til det ville jeg gerne avle og gøre det udfra bestemte gener osv for at få bestemte ting frem og væk osv.. men ja det er langt ude i fremtiden...

det er vel også rart at vide hvor ens hamster oprinder fra.. så ved man lidt bedre hvordan man kunne forvente det ville opføre sig rent genmæssigt..

kwo

Re: jeg er i chok...

Indlæg af kwo » 7. okt 2008 05:43

contraria skrev: så jeg er lettere chokket over hvorgennemavlet den linie må være. så vit jeg har ku regne mig frem til så ligger nogle af dem i fundamentet helt tilbage til før min tid i 1987. ja tror godt jeg tør sige tilbage før nogen af os på DHF blev født.
:)
Det var faktisk i 1987 at jeg startede min koloni af guldhamstere.
(Føler mig ret gammel nu ;) )
Kenneth Worm

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 7. okt 2008 06:25

Nejnej Kenneth - vi er ikke gamle, det er de andre der er unge  :wink:
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 7. okt 2008 07:13

hehe sådan kan man jo også vende det  :P

Men hvor hører jeg så til?

Synes ikke jeg er ung med 2 børn, men heller ikke gammel da jeg fik mine børn tidligt  :flower:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

burrus

Indlæg af burrus » 7. okt 2008 07:14

sabkoch skrev:Nejnej Kenneth - vi er ikke gamle, det er de andre der er unge  :wink:
præcis :wink:

i er bare "erfarne" :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

contraria

Indlæg af contraria » 7. okt 2008 07:40

lol...

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 7. okt 2008 11:22

Jeg kan godt forstå, du lige måtte fortælle det. Hvor tit får man lige sådan en stamtavle i hænderne?  :D

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 7. okt 2008 12:07

Mahonia skrev:Jeg kan godt forstå, du lige måtte fortælle det. Hvor tit får man lige sådan en stamtavle i hænderne?  :D
Yderest sjælent lyder det til....
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

kwo

Re: jeg er i chok...

Indlæg af kwo » 7. okt 2008 12:51

contraria skrev:jeg har ikke fået kikket alle linier i gennem for bare alene bag "Silverdalens loke" som er farfar's farfar. er der mindst 50 gennerationer
Hvordan er det sådan rent praktisk? Vores stamtavler har jo kun 3-4 generationer på. Så 50! Er det via hjemmesider, en meget stor stamtavle ( :) ) eller en hel masse løse stamtavler på alle de 50 generationer?
Kenneth Worm

burrus

Indlæg af burrus » 7. okt 2008 12:53

mener det er via en hjemmeside :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

contraria

Indlæg af contraria » 7. okt 2008 13:32

jo det er via en hjemmeside. men er sikker på hende/ham som har hjemmesiden har siddet med yderst mange stamtavler og hjemmesider og sendt mails og almindelig post rundt til rigtig mange.. fant en tysk hamster i dag LOL og jeg har kun kikket en 8 del igennem af mine hamstrers stamtræ.. cool men også lettere underligt at tænke på entligt.  :lol:

her er et linket til det.. find Silverdalen Loke og gå derefter bag ud som var det en dansk stamtavle... :wink:
http://www.anemoneniitty.net/hamsterit/tosca/tosca.htm

contraria

Indlæg af contraria » 7. okt 2008 13:47

men hay.. kan godt være jeg er hældig at finde en så vel helt stamtavle. men hvad med Jer???? sku i ikke også ha glæden ved at ku gå tilbage i tiden og se jeres liniers aner....

det er ret ensomt at sidde inde på dansk hamster registre forløbigt.. det er jo kun mig og pia lige pt...

hvad med at byde ind folkens!!!!

Spot

Indlæg af Spot » 7. okt 2008 17:51

ej hvor vildt!! fedt at der er nogen der gør så meget ud af det :D
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Besvar