rex hamster...

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Desiree

Indlæg af Desiree » 12. okt 2008 13:08

Jeg har altså set rexer hvor man intet kunne se på pelsen. Man kunne kun se at knurhårene krøllede, så jeg vil mene der er lidt gråtoner inde over.
mvh Desiree

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 12. okt 2008 13:08

Lykke skrev:Bliver rex-hamstere ligesom lidt tykkere i pelsen så? Lidt mere "vamsede" eller "bamsede"?
EF rex rotter får en mere vamset pels, så det tror jeg også hamstere gør (:

contraria

Indlæg af contraria » 12. okt 2008 13:12

tja prøv at lytte til det folk skriver... ikke bare hvad jeg lige skrev.... de andre kan jo ikke se det på odgaards.. der var enda en som net op sage de lignte glathåret... hvor den du hviser frem tydeligt hviser selve strukturen og jeg tvivler ikke på at der er nogen efter dit belled som er i tviv længer hvor dan den idielle pels er...

det er jo lige så dan med langhåret søde... der er gode langhårs hamstre og så er der dårlige langhårs. og så er der dem som er gode men ku godt blive bedre langhårs. og sådan er det altså med alle mutationer.

jeg skrev det ikke for at andgribe dig eller noget søde.. bare en lille konstatering...
de venligste hilsner amanda

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 12. okt 2008 13:14

Desiree skrev:Jeg har altså set rexer hvor man intet kunne se på pelsen. Man kunne kun se at knurhårene krøllede, så jeg vil mene der er lidt gråtoner inde over.
Har du nogen billeder af dem?
Hvordan kan det gen, der burde på virke hele pelsen gå ind kun på knurhårene? Endda et recissivt gen.. Det er meget abstrakt synes jeg...

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 12. okt 2008 13:16

ih hvor træls der er så langt til sverige de har ellers nogle flotte rex unger
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Desiree

Indlæg af Desiree » 12. okt 2008 13:17

Hopiw skrev:
Desiree skrev:Jeg har altså set rexer hvor man intet kunne se på pelsen. Man kunne kun se at knurhårene krøllede, så jeg vil mene der er lidt gråtoner inde over.
Har du nogen billeder af dem?
Hvordan kan det gen, der burde på virke hele pelsen gå ind kun på knurhårene? Endda et recissivt gen.. Det er meget abstrakt synes jeg...
Nej det har jeg ike. Men pipvig avlede rexer på et tidspunkt, og jeg så et par rexer hos hende hvor jeg ikke kunne se noget på pelsen. Ved godt hvordan rex pels skal se ud, og de så ikke sådan ud.
mvh Desiree

contraria

Indlæg af contraria » 12. okt 2008 13:18

Hopiw skrev:
Lykke skrev:Bliver rex-hamstere ligesom lidt tykkere i pelsen så? Lidt mere "vamsede" eller "bamsede"?
søde det er kun en rex når den er i DF efter som at rex hos hamstere er ressasiv.... bland nu ikke rotte genetik og hamster genetik sammen søde...

hos rotter er det dominant og hos hamstere er det ressasivt..

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 12. okt 2008 13:21

contraria skrev:hos rotter er det dominant og hos hamstere er det ressasivt..
Det ved jeg da godt, hvornår har jeg skrevet andet? læs hvad jeg skriver får du begynder at være nedladen

contraria

Indlæg af contraria » 12. okt 2008 13:23

darkangel87 skrev:ih hvor træls der er så langt til sverige de har ellers nogle flotte rex unger
som sagt betaler du og anger et mødested i sverie tager jeg gerne turen over sundet for at hente.. og så tager med når jeg skal til silkeborg... det eneste det så kraver er at der er en fre vejle eller sådan noget som kan transporter den ned til dig i Sønder Jylland

contraria

Indlæg af contraria » 12. okt 2008 13:28

Hopiw skrev:
contraria skrev:hos rotter er det dominant og hos hamstere er det ressasivt..
Det ved jeg da godt, hvornår har jeg skrevet andet? læs hvad jeg skriver får du begynder at være nedladen
er ikke ned ladene søde. syns faktisk jeg taler meget pænt  :wink:

du skriver
det kan for nogen lyde som at det også kan komme i EF form hos hamstere.

og det ved vi jo begge to at det ikke kan :wink:

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 12. okt 2008 13:52

Det eneste 100% sikre kendetegn på en rex er de buede/krøllede knurhår. Pelsen kan være mere eller mindre glat eller krøllet. Men ikke-rex'er i lh kan sagtens ha bølget pels også uden altså at være rex.
Mvh. Pia

burrus

Indlæg af burrus » 12. okt 2008 16:49

Hopiw skrev: Hvordan kan det gen, der burde på virke hele pelsen gå ind kun på knurhårene? Endda et recissivt gen.. Det er meget abstrakt synes jeg...
Det er som det er med f.eks. langhårede :wink:  nogle er mere langhårede end andre  - det er ofte et spørgsmål om hvor gennemavlet det er :wink:  
f.eks. kan farven sort også variere og nogle bliver hurtigere brunlige med alderen, mens andre holder den dyb sorte farve altid...
To eksempler på recessive gener som ikke altid opfører sig ens/lige meget :wink:  
Rex kan variere i "graden" - og ofte har rex'er med flere rex'er i stamtavlen en flottere rex pels :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Lisette

Indlæg af Lisette » 12. okt 2008 20:10

Nøj... hvor er de bare skønne ! Gad da godt lige de var mine :D
Jeg kan jo se nogen af jer kender rigtig meget til dem, og er super gode til det med at avle, kan i så komme igang! :notworthy: Prøv lige at se hvor mange vi er der venter på i laver nogle skønne unger vi kan nyde  :hwink:

burrus

Indlæg af burrus » 12. okt 2008 20:14

Lisette skrev:Nøj... hvor er de bare skønne ! Gad da godt lige de var mine :D
Jeg kan jo se nogen af jer kender rigtig meget til dem, og er super gode til det med at avle, kan i så komme igang! :notworthy: Prøv lige at se hvor mange vi er der venter på i laver nogle skønne unger vi kan nyde  :hwink:
jamen jamen - det er jo ikke bare sådan lige :lol:  der er jo alt det der med plads osv. du ved :wink:  :lol:  jeg ville rigtig gerne avle rex, men jeg har hverken plads eller tiden  :(  :wink:

ENDNU!  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 12. okt 2008 20:31

Desuden er rex heller ikke noget man bare finder hvor som helst i Danmark. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Låst