Han eller hun?
Han eller hun?
Mine unger fylder 4 uger imorgen og så ville jeg jo til at skille dem ad...
men men men...
Den lillebitte zobel, som jeg troede var en han, er jeg ikke sikker på...
Er der nogen som ud fra disse billeder kan vurdere om det er en han eller en hun?
Sig også til hvis jeg skal præve at tage nogle bedre billeder.
Hos de 4 andre drenge kan jeg i modsætning til hos pigerne både se og mærke pungen/testiklerne. Spørgsmålet er så om den lille fætter her så bare er for lille eller om han er en kusine?
Er jeg evt. nødt til at sætte ham/ hende i et bur helt for sig selv?
men men men...
Den lillebitte zobel, som jeg troede var en han, er jeg ikke sikker på...
Er der nogen som ud fra disse billeder kan vurdere om det er en han eller en hun?
Sig også til hvis jeg skal præve at tage nogle bedre billeder.
Hos de 4 andre drenge kan jeg i modsætning til hos pigerne både se og mærke pungen/testiklerne. Spørgsmålet er så om den lille fætter her så bare er for lille eller om han er en kusine?
Er jeg evt. nødt til at sætte ham/ hende i et bur helt for sig selv?
- Vedhæftede filer
-
- PICT0006.JPG (75.16 KiB) Vist 5102 gange
-
- PICT0003.JPG (75.71 KiB) Vist 5103 gange
-
- PICT0005.JPG (75.2 KiB) Vist 5103 gange
Det er meget meget svært at tage billeder...
Der er ingen dievorter-prikker. På den søster der er lige så lille (og off-white) kan jeg se dievorterne.
Jeg synes, det virker lidt som om der måske er en pung, men kan det f.eks. være at testiklerne ikke er faldet på plads - ligesom hos menneskedrenge?
Prøver med et par billeder mere...
På det øverste billede er den igang med at skide...
Der er ingen dievorter-prikker. På den søster der er lige så lille (og off-white) kan jeg se dievorterne.
Jeg synes, det virker lidt som om der måske er en pung, men kan det f.eks. være at testiklerne ikke er faldet på plads - ligesom hos menneskedrenge?
Prøver med et par billeder mere...
På det øverste billede er den igang med at skide...
- Vedhæftede filer
-
- PICT0017.JPG (74.77 KiB) Vist 5071 gange
-
- PICT0019.JPG (79.54 KiB) Vist 5071 gange
-
- PICT0021.JPG (73.45 KiB) Vist 5071 gange
-
- ahem... her skider den, men det viser meget godt hvor det hul er...
- PICT0023.JPG (75.6 KiB) Vist 5071 gange
Og i øvrigt kender jeg jo godt principperne - jeg beder om jeres vurdering, fordi jeg selv synes, den her unge er svær.Lykke skrev:Den er meget lille og dens større brødre (de er næsten dobbelt så store) har jeg først kunnet se det helt sikkert på for 2 dage siden.Hopiw skrev:Hvis den er 4 uger og ikke har noget ...æh... vedhæng, så er det en hun
Jeg synes også den er svær, men jeg hælder mest til han pga kønsdelenes udformning, som er en rund dut nærmere end den lidt trekantede udformning som hunnerne har.
Et bur for sig selv vil nok være fint, men ellers siger man som en slags hovedregel, at tvivlstilfælde skal puttes sammen med hannerne, for det er bedre at ha en enkelt hun hos hannerne end en enkelt han hos hunnerne
Et bur for sig selv vil nok være fint, men ellers siger man som en slags hovedregel, at tvivlstilfælde skal puttes sammen med hannerne, for det er bedre at ha en enkelt hun hos hannerne end en enkelt han hos hunnerne

Mvh. Pia
-
KOm lige til at tænke på, hvis den er meget mindre i forhold til de andre unger, hvad så men at lade ungen gå sammen med sin mor lidt længer f. eks en lille uge hos mor? ellers kan man kører 2 finger ned langs midten af maven, gjorde jeg ved en af mine hanner da jeg var i tvivl om kønnet.... og er det en han vil jeg mene at stenene kommer til udtryk på den måde.Lykke skrev: Og i øvrigt kender jeg jo godt principperne - jeg beder om jeres vurdering, fordi jeg selv synes, den her unge er svær.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
haha, ja!Odgaard skrev:Jeg synes også den er svær, men jeg hælder mest til han pga kønsdelenes udformning, som er en rund dut nærmere end den lidt trekantede udformning som hunnerne har.