skabsbure

Beskrivelse mangler
burrus

Indlæg af burrus » 18. okt 2008 12:01

AnnaR skrev: Hvad er det for noget net i har brugt? hm net fra harald nyborg 0,5*0,5 cm
Er det virkelig kun sat fast med strips eller gaffa? Kan de så ikke let bryde ud? Og hvordan sidder lågne fast?
De kan slet ikke nå lågene :wink:  men låget er sat fast med de klips der hører til samla kasserne :wink:

Hvad kom alt dette til at koste?
øhm 1221 ret præcist :wink:  men så er der også kun købt 8 kasser :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 18. okt 2008 12:49

Det er virkelig smart og praktisk og ser godt ud samtidig.  :D
Jeg kan godt forstå, du er glad for det Amanda.  :wink:

Dog synes jeg også, guldbasserne har lige lidt plads nok, men jeg ved jo hvor glad du er for dem alle og jeg er slet ikke i tvivl om, at du har dem ude, så snart lejlighed byder sig.  :wink:

Spot

Indlæg af Spot » 18. okt 2008 14:26

det med at de skalæ være gennemsigtige er mest for ejerens skyld ;) synes det er så hyggeligt at se på dem
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Lisette

Indlæg af Lisette » 18. okt 2008 15:14

Det er godt lavet :D Smart måde at have dem på :wink:

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 18. okt 2008 16:40

Ih hvor smart! Syns nu at det er synd at kasserne ikk er gennemsigtige - her i Esbjerg er de i tilbud i samtlige butikker...

Syns nu også at guldbamserne har liiige lidt for lidt plads - men der er jeg nok også lidt skør.. :roll:
Min mand er ved at gå ud af sit gode skind, fordi jeg hele tiden ser et nyt og STØRRE bur til en vores bebser :lol:  :lol:  :roll:  :roll:

Meddie

Indlæg af Meddie » 18. okt 2008 16:56

De er fine :D
Synes det er en fin ide.. Ville nok også foretrække de var lidt større, hvis det var mine.
~ Mvh. Mette og Clean

burrus

Indlæg af burrus » 18. okt 2008 17:06

tja sådan havde jeg det oså med størrelsen i lang tid... større og bedre hele tiden... men indtil nu har jeg ikke set at en guldhamster som er i hænder hver ikke trives i en mini duna - og de her er lige en cm eller to bredere hele vejen rundt... :wink:

de ser ud til at hygge sig og de har alle et hjul og hule/hus og ingen virker "desperat kedsomme"  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 18. okt 2008 18:43

Nå jamen så skal du høre noget fra mig :D
Syns det er super smart! Godt gået!

burrus

Indlæg af burrus » 23. okt 2008 09:17

bare lige:

indtil nu har jeg ikke set nogen som piver over folk holder guldhamstere i mini dunaer - de her kasser er lidt større  :wink:   så synes det er underligt i mener de har lidt plads..
det er jo ikke til hunner med unger eller noget... de kommeri terrrarie på 80*40 i bunden...
Alle trives i kasserne og vi er fri for alle de kanter som er i et duna bur og hamsteren gnaver sig ikke sådan lige ud :D :wink:

gennemsigtighed - man kan godt se hamsteren igennem kassen - dog ikke som igennem glas, men man ser jo oftest på hamsteren ved at tage den i hænderne og have den ude :D  :wink:
Pia B

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 23. okt 2008 09:53

Det kan godt være at billederne snyder lidt, så vi ikke helt får det rigtige indtryk af størrelsen.  :wink:

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 23. okt 2008 10:05

Synes det ser rigtig smart ud, og jeg synes bestemt ikke det er for småt. Tror bare folk har den kedelige tendens at sammenligne dyr med mennesker, og regner med at dyr har de samme behov som mennesker :roll:

En hamster er godt tilfreds bare den har noget at grave i, et hjul eller klatreredskab, mad og vand.

Jeg kan virkelig ikke se hvad 10 cm fra eller til gør??? Andet end for ejerens samvittighed.
Mvh. Pia

burrus

Indlæg af burrus » 23. okt 2008 10:06

præcis  :D   og de har så rigeligt at både grave og løbe i :D
Pia B

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 23. okt 2008 10:20

Næ, jeg tænker ikke i menneskeverdenen men i hamsterverdenen, når der er tale om størrelse!  :wink:
Jeg kan da se med mine egne øjne, at de dyr der har mest plads også er de mest harmoniske dyr. Jeg har mange forskellige bure og når en hams er vokset op i et af de mindre bure og kommer over i et med lidt mere plads, når den er voksen, virker den meget mere tilfreds og laver ikke de sædvanlige unoder med at gnave alt i stykker eller bide i tremmer. (Undtagelser vil der jo altid være).
Nogle hamstere føler sig måske heller ikke tilpas i et bur, men falder fint til i et andet bur. Der er forskel.  :)

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 23. okt 2008 13:06

Jeg må erklære mig enig med Odgård og Burrus  :wink:  Langt de fleste af mine hamstere går i (FOP)-bure på 57 x 31 cm - dog har jeg 6 bure der måler 47 x 29 cm, og alle er mine hamstere er harmoniske og glade dyr  :D  Jeg har ingen, der gnaver i tremmer eller virker utilfredse på nogen måde  :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 23. okt 2008 13:28

synes altså ikke mine virker til at være mere glade i et større bur til gengæld har jeg oplevet en nu her for nyligt med Kimmy (hende der var problemer med) at hun faktisk har det bedre i et af mine mindre tremmebure end i det crittertrail outlook bur hun gik i før, og det har gjort væsentlige fremskridt på at nu kan hun snakkes med osv.
så tror ikk helt på den med at de har det bedre i større bure.

synes det er vildt flot og kreativt lavet burrus.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Låst