hvordan gør i jeres hamstere tamme?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
liv

hvordan gør i jeres hamstere tamme?

Indlæg af liv » 24. okt 2008 21:39

ja det er af ren nysgerrighed og lidt sjovt at vide :D  :wink: og så kunne man jo bruge nogle af tricksne der hjemme :wink:

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 24. okt 2008 21:43

tja.... må indrømme at jeg ikke er så god til at gøre som der normalt bliver anbefalet.... har en tendens til at tage dem op af buret, uden at de rigtig kender mig... men har heller ikke kunne få nogen af mine dyr til at tage godbider fra mig, det vil sige at det ville trunte og frække gerne, men ellers ingen af de 6 andre.

Så efter jeg har taget dem op sider jeg bare med dem og nusser dem, lade dem gå på "trappe" og så er det kommet af sig selv, tilsidst kommer de selv hen til hånden og vil op.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 24. okt 2008 22:03

Luke og Bella har været tamme siden jeg fik dem :D :heart:
Bella har dog været lidt mopset/overgangsalder her på det sidste, men tror heldigvis det er ved at gå over :D
Men at gøre hamstere tamme, er vist et hårdt arbejde.. :?
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 24. okt 2008 22:13

Altså mine dyr tager jeg op når det passer mig om de er tamme eller ej.
Men får jeg sådan en sur en hjem som ikke er til at røre ved uden at den æder hånden af en så får den fred i lang tid hvor jeg bare sidder på den anden side af tremmerne og snakker med den og så får den godbidder fra hånden når den så er mere vant til mig så tager jeg den stille op og efter meget tålmodighed så er hamsteren tam. :wink:

Men en god ting til at vinde en hamster hjerte er at give den godbidder i hånden sådan kan man vinde de fleste hamsteres hjerte. :lol:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Rikke H

Indlæg af Rikke H » 24. okt 2008 22:54

Har desværre ikke så meget at byde ind med, for selvom vores Putte som lige er blevet 2 år, kommer fra en dyrehandler (han var en unge dengang) så har han altid været tam og aldrig været bange for noget som helst, han er bare på alle måder et helt unique hamster. Jeg er sikker på han ikke var vant til at blive håndteret, men hans temperament er bare uovertruffen. Vi ved vi kører på lånt tid, men håber han mindst bliver 10 :-D

Han er forresten en vinterhvid.

Spot

Indlæg af Spot » 25. okt 2008 13:41

har oftest brugt tricket med at tage den ud og lade den løbe rundt på fx sofaen så den vænner sig til at hånd = frihed og oplevelser!
Havde en enkelt hun der først blev tam efter hun fik unger.
Med Ludvig prøver jeg at give en masse guf og ikke lade ham komme så meget ud at løbe da han bliver helt panisk når man tager ham op på løbeturene.
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Besvar