Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
Lisette
Jeg ved godt der har været skrevet meget om hamster i brunst og hvor de gør / ser nu når de er det. Men jeg har jo min fine hun Holly, hende vil vi gerne prøve at opleve det at få hamster babyer på
Så vi prøver selvfølgelig at finde ud af hvornår det er den rigtige aften

Men er det sådan med hamster at når de er i brunst at de så ikke kan undgå at lave den der "stå stille stilling" når kan kæler dem ned af ryggen selvom de er ude og der sker andre ting??
Jeg mener hvis hun er ude og hun heller vil kigge og opdage ting, og jeg så gør det ned af ryggen på hende vil jeg så kunne se hun er i brunst selvom hun har andet at se til eller

-
Wampi
det er meget forskelligt fra hamster til hamster hvor meget de reagerer på det...
Vores ene guldhamster frøs fuldkommen så man kunne skubbe hende rundt på bordet og hun blev stående i samme stilling.. 2 andre gjorde ingenting.. den tredje nåede jeg ikke at have så længe til at ligge rigtig mærke til det..
så meget forskelligt..
-
Lisette
Hvordan er jeg så sikker på hvornår jeg skal sætte dem sammen

-
Mahonia
Du prøver 4-5 aftener i træk, at sætte dem sammen, mens du kigger på dem. Hvis de bliver sure på hinanden, skynder du dig at sætte dem tilbage i deres bure. En af dagene vil hunnen sikkert komme i brunst. Ellers må du prøve forfra igen nogle dage efter.
-
Lisette
Ok det prøver jeg

Jeg havde bare håbet på det var nemmere at finde ud af hvornår det var sådan at jeg var sikker på de ikke blev uvenner
Men vi prøver os frem

-
Mahonia
Lisette skrev:Ok det prøver jeg

Jeg havde bare håbet på det var nemmere at finde ud af hvornår det var sådan at jeg var sikker på de ikke blev uvenner
Men vi prøver os frem

Du kan jo starte med 4 aftener i træk, at stryge hende over ryggen og se om det giver synligt resultat. Hvis ikke, prøver du det, jeg skrev før.
Held og lykke med projektet.

-
Lisette
Tak

Vi har prøvet det første uden der kunne ses noget..
Så tror vi går til plan B

-
Jeanne
Husk at sætte hunnen til hannen - ikke omvendt. Hunner er meget mere territoriale. Jeg sætter altid først hannen ned i en stor kasse kun med spåner, og så tager jeg hunnen og sætter ned til ham. Hvis hun ikke viser sig at være i brunst, er det let at få fat på én af dem, og få skilt dem ad inden der sker ulykker

Jeg tjekker ikke, om de er i brunst ved at stryge dem på ryggen, jeg sætter dem bare sammen, og ser, om hun er det :D
Mange hilsner fra Jeanne.
-
Loan
Jeanne skrev:Husk at sætte hunnen til hannen - ikke omvendt. Hunner er meget mere territoriale. Jeg sætter altid først hannen ned i en stor kasse kun med spåner, og så tager jeg hunnen og sætter ned til ham. Hvis hun ikke viser sig at være i brunst, er det let at få fat på én af dem, og få skilt dem ad inden der sker ulykker

Jeg tjekker ikke, om de er i brunst ved at stryge dem på ryggen, jeg sætter dem bare sammen, og ser, om hun er det :D
Jeg prøvede igår at sætte dem sammen for 2. dage, men denne gang i Topas bur (Hannen), men selvom de snuste til hinanden viste hun ingen tegn på at skulle være i brunst, hun luntede bare omkring i den halvdel hun var i. Havde dem skilt af et tyndt gitter for at forhindre et slagsmål. Men han var vældig interesseret i at komme ind til hende? Kan det være fordi hun alligevel bare i brunst uden at ligge sig klar?
Hilsen
Loan Vejby
-
darkangel87
må sige jeg bare sætter hunnen ind til hannen 4 dage i træk og ser hvilken dag hun er i brunst mine hanner har et meget åbent bur så jeg kan holde øje med dem ordenligt.
-
Vimse
Prøv om aftenden og tag din hunhamster op. Så prøv støj hende ned langs rykken og vis hun er i brunst vil hun murligvis løfte sin hale og numse.
KH. Kathrine
-
Lykke
Prøv også at ae over ryggen om morgenen i de 5 dage, du prøver. Det er jo ikke alle hamstere, der lige vælger at være i brunst om aftenen kl. 20.
-
Lisette
Vi prøver

skal nok skrive når der sket noget
Det bliver vores første hamster babyer, ih det bliver så hyggeligt

-
Benjamin
Det er kun meget få hamstere der reagerer på det der med at blive strøget over ryggen.
Så du skal bare sætte dem sammen under fuld opsyn i 4 aftener i træk og vente på at du rammer den rigtige aften.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Odgaard
Og nogen gange skal der så bare mere end 4 aftener til før der er gevinst. Jeg plejer at prøve max 10 aftener i træk. Ellers prøver jeg med en anden han 10 aftener i træk, og hvis ikke det dur, så kan man forsøge med andre tidspunkter på døgnet eller simpelthen acceptere at hunnen ikke kommer i brunst, og dermed ikke kan blive drægtig.
Mvh. Pia