Hvor gammel er dit ælste hamster blevet?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
malthesmor

Indlæg af malthesmor » 31. okt 2008 14:15

Havde en guldhamster som blev ca.3 år, han havde tabt en del i vægt var blevet meget lysere i pels farven, så virkelig gammel og træt ud. :)

Lemou

Indlæg af Lemou » 16. dec 2008 23:52

I sommeren 2001, fik jeg en ung dværg fra min lillesøsters klassekammerat, da hans hamstere havde fået unger...

To måneder efter blev jeg ringet op af min klassekammerat, som havde købt 2 fra samme kuld og spurgte mig om jeg ville overtage hendes, da hun fik mindre tid til dem, desværre, men jeg var glad for at få dem..

To af dem blev delvist vinterhvide, en af dem slet ikke...
Det næste vinter, blev en af dem helt vinterhvid og de to andre kun delvist..
Tredje vinter blev to vinterhvide og den sidste slet ikke...
I løbet af foråret, begyndte der at komme alderstegn på dem allesammen med få ugers mellemrum..
To af dem var i tremmebur og den tredje var i glasbur..
I midten af maj-måned døde den første og de to andre fulgte efter i begyndelsen af juni, så de blev næsten 4!

At jeg havde glæden så længe fatter jeg ikke, da de andre fra det samme kuld ikke levede så længe...

De første par hamstere fik jeg, da jeg var 5 og de blev godt og vel 2 år gamle :)

Rikke H

Indlæg af Rikke H » 17. dec 2008 02:01

Putte lever stadig i bedste velgående og er nu knapt 2½ år. Han blev så heller ikke hvid denne vinter - øv da de er så smukke når de er hvide  :D

Lemou

Indlæg af Lemou » 17. dec 2008 03:06

De er utrolig flotte, ja :)

Jeg satte noget mørkt ind i burene, da man ikke kunne nyde vinterhvide i så lyse omgivelser som indersiden af huse og strøelse :P

Simse

Indlæg af Simse » 17. dec 2008 07:19

Dværg:
Ronja 2½år.
Tøzen 2år.

Guld:
Tes, lever stadig, hun er født d. 25/8-08

En af mine venner har altid haft hamster (Han er 16år)
De har altid hedet Speedy lige meget om det var en dværg eller guld, og de blev alle sammen 2½-3½ år :)
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Låst