Længere hår med alderen?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Ginger

Længere hår med alderen?

Indlæg af Ginger » 4. nov 2008 18:11

Er det normalt at guldhamstere får det. Samson er nemlig begyndt at få lange totter i pelsen sådan rundt omkring og det er faktisk ret langt.
Ser morsomt ud, når han nu er vant til at være semilanghåret

Billede

Billede

burrus

Indlæg af burrus » 4. nov 2008 18:23

æhm hvor gammel er han efterhånden?

synes nu også james var lidt tid om at få rigtig god langhårspels - men tror maks det tog 4 måneder.. harry er nok også toppet nu her som 4-5 måneders, men den kan jo nå t blive længere...  :lol: (pleeeaaase!)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Ginger

Indlæg af Ginger » 4. nov 2008 18:36

Samson er blevet 1 år her i sidste måned, så han er jo ikke helt ung mere - men det er først nu han har fået alt den pels.

Sofie

Indlæg af Sofie » 4. nov 2008 18:40

Pelsen ved jeg ikk noget om, men for pokker hvor er han nuttet ! :D

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 4. nov 2008 18:44

Nogen Guldhamstere er faktisk utroligt lang tid om at udvikle deres langhårs pels så det er meget muligt at Samson først får sin fulde pelslængde nu. :wink:
Men det kan ligeledes blive kortere med alderen.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Ginger

Indlæg af Ginger » 4. nov 2008 18:44

Hehe tak - han er også bare one of a kind - total kælen og utrolig dejlig.

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 4. nov 2008 18:48

Nårh hvor er han sød!!! :love4:  :love4:  :love4:  :love4:  :love4:

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 4. nov 2008 19:11

Hvor er han bare super flot din samson, har godt set billeder af ham tidligere, men vidste ikke hvor han hørte til  :wink:
Hvad kaldes iøvrigt den variant som samson er ?

Hilsen Hanne

Ginger

Indlæg af Ginger » 4. nov 2008 19:21

malthesmor skrev:Hvor er han bare super flot din samson, har godt set billeder af ham tidligere, men vidste ikke hvor han hørte til  :wink:

Hilsen Hanne
Kan aldrig huske hvad det er hans farve hedder.  :lol:

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 4. nov 2008 19:23

Ginger skrev:
malthesmor skrev:Hvor er han bare super flot din samson, har godt set billeder af ham tidligere, men vidste ikke hvor han hørte til  :wink:

Hilsen Hanne
Kan aldrig huske hvad det er hans farve hedder.  :lol:
Kender det skam godt, men mon ikke der er nogen som nok skal skrive det  :D

burrus

Indlæg af burrus » 4. nov 2008 19:23

var det ikke Langhåret Hvidbåndet Skimmel sølvzobel (evt. dobbeltfaktor - husker ikke om han lavede unger uden sølv?)
så vidt jeg husker, var det vist det vi nåede frem til en gang bare ud fra hans udseende :lol:  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Ginger

Indlæg af Ginger » 4. nov 2008 19:48

burrus skrev:var det ikke Langhåret Hvidbåndet Skimmel sølvzobel (evt. dobbeltfaktor - husker ikke om han lavede unger uden sølv?)
så vidt jeg husker, var det vist det vi nåede frem til en gang bare ud fra hans udseende :lol:  :lol:
Jo noget i den stil - og også satin.

Han lavede unger der var sølvsoble mener jeg de hed.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 4. nov 2008 20:55

Ginger skrev:
burrus skrev:var det ikke Langhåret Hvidbåndet Skimmel sølvzobel (evt. dobbeltfaktor - husker ikke om han lavede unger uden sølv?)
Jo noget i den stil - og også satin.

Han lavede unger der var sølvsoble mener jeg de hed.
Tja jeg har jo Skimmie og han er hvidbåndet skimmel zobel (satin)

Båndet skinner altid men ikke det mørke, synes han har en lidt underlig farvesammensætning, men totalt dejlig og fuldstændig tam... man kan gøre alt (Bortset fra at stikke fingren ind mellem tremmerne og bliver ved med at prikke til hans bryst, så bidder han... og mine børn hopper og vil have plaster på selvom det ik bløder, men de skal vel heller ikke finde sig i alt fra nogen 2-3 årige?)

Nåh ja, han har lige flyttet sit hus og kravler rundt på det.... han fandt ud af at det ik stod fast :roll:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 4. nov 2008 21:16

Jeg har oplevet flere gange at ældre hanner pludselig får meget lang pels.
Mvh. Pia

contraria

Indlæg af contraria » 4. nov 2008 21:49

jep det hvar lige det vi netop kom frem til.

Langhåret DF Hvidbåndet skimmel DF sølv DF zobel satin.

gen koden: BaBa ee ll Sasa SgSg UU Whwh
de venligste hilsner amanda

Besvar