Unge viklet ind i hamstervat

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Sofie

Indlæg af Sofie » 11. nov 2008 17:50

Det gør mig ondt med din lille unge, Tinna :(

Håber det er oki, at jeg lige kommer med mine tanker *S*
Hvor normalt et liv, ka en hamster med én forpote får ?
Når den spiser, tager den fat om maden med begge forpoter og holder det imens. Det er jo ikk lissom et marsvin fx, der bare spiser af skålen...
Hmm...Det ved I hamsterexperter vist bedst *S*

liv

Indlæg af liv » 11. nov 2008 17:52

Sofie skrev:Det gør mig ondt med din lille unge, Tinna :(

Håber det er oki, at jeg lige kommer med mine tanker *S*
Hvor normalt et liv, ka en hamster med én forpote får ?
Når den spiser, tager den fat om maden med begge forpoter og holder det imens. Det er jo ikk lissom et marsvin fx, der bare spiser af skålen...
Hmm...Det ved I hamsterexperter vist bedst *S*
ja jeg ville også sige at det er svært at leve uden forpoten det var noget andet hvis det var bagpoten :?  :? men se tiden ad og se hvad du har det bedst med :wink: og nåårh ja den vasker sig også med forpoterne :?

Ginger

Indlæg af Ginger » 11. nov 2008 18:14

Den blir vel til et rigtig hamster i løbet af en uges tid og begynder at spise selv - hvis ikke den kan det, så må jeg få den aflivet.

Synes bare det er hårdt at aflive den uden at give den en chance - hvis ikke den lider.

liv

Indlæg af liv » 11. nov 2008 18:18

Ginger skrev:Den blir vel til et rigtig hamster i løbet af en uges tid og begynder at spise selv - hvis ikke den kan det, så må jeg få den aflivet.

Synes bare det er hårdt at aflive den uden at give den en chance - hvis ikke den lider.
jeg synes helt klart du skal give den en chance!!!! god plan du har :D

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 11. nov 2008 19:33

Benjamin skrev:Jeg har før haft så små unger hvor mor lige har syntes at det har været sjovt at spise forbenet. :?
Og herhjemme bliver unger som mangler diverse lemmer altså aflivet sådan er det bare det mener jeg at de er tjent bedst med og man kan jo ikke beholde eller redde alle dyr med skavanker. :wink:
Hvad du gør er op til dig men herhjemme går det atter en gang sådan det syntes jeg at de må være bedst tjent med, det er overhovedet ikke for at være ond eller noget. :wink:
Hvad gør du så med dem? Banker dem ned i bordet eller? Jeg er mest enig med dig Benjamin, synes også de er bedst tjent med at blive aflivet. Men kan rigtig godt forstå at det er svært at gøre, tror heller ikke selv jeg ville kunne...

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 11. nov 2008 19:38

AnnaR skrev:
Benjamin skrev:Jeg har før haft så små unger hvor mor lige har syntes at det har været sjovt at spise forbenet. :?
Og herhjemme bliver unger som mangler diverse lemmer altså aflivet sådan er det bare det mener jeg at de er tjent bedst med og man kan jo ikke beholde eller redde alle dyr med skavanker. :wink:
Hvad du gør er op til dig men herhjemme går det atter en gang sådan det syntes jeg at de må være bedst tjent med, det er overhovedet ikke for at være ond eller noget. :wink:
Hvad gør du så med dem? Banker dem ned i bordet eller? Jeg er mest enig med dig Benjamin, synes også de er bedst tjent med at blive aflivet. Men kan rigtig godt forstå at det er svært at gøre, tror heller ikke selv jeg ville kunne...
Hvad jeg gør kan være ligemeget bare det sker hurtigt og humant. :wink:
Personligt har jeg ikke svært ved det når de er skadet på den måde, desuden er det meget lættere når de er så små får i den alder har de ingen store sorte øjne som de kan se op på en med. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 11. nov 2008 19:38

AnnaR skrev:
ang. aflivningsmetoder - vil I så ikke tage den over pb? :wink: bare så ingen bliver stødt - det har jeg set på andet forum :wink:
men der er flere måder - bordet som du nævner, nakketræk osv. - nogle mere humane end andre og ikke alle kan gøres lige humant jo ældre hamsteren bliver
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 11. nov 2008 19:42

Jep ikke et ord mere om aflivningsmetoder. Jeg forstår...

Vimse

Indlæg af Vimse » 11. nov 2008 23:02

ahhr.... ja tag lige den over pb... Kommer til at kaste op vis jeg høre mere (ja jeg er lidt sart med hvad det angår :D)
engang så var vi også ude på sådan en gård med skolen. De have nogle dyr som skulle have mus at spise. Og foran alle os børn (kig i 4. klasse den gang) Smader en mand den bare sådan lige ind i bordet!
Var lidt chokeret over de gjorde det sådan direkte foran småbørn.. Nå ja tilbage til det andet..
KH. Kathrine

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 11. nov 2008 23:21

Ginger - Forstår dig godt. Jeg ville heller ikke kunne gøre det, for jeg mener ligesom dig at den godt kunne få et rimelig normalt liv.
Men i hvert fald se tiden an.
Jeg har selv haft en dværg der manglede det ene bagben. Det var så selvfølgelig bagbenet som den ikke skulle bruge til at spise med, men alligevel.
Den kunne løbe ligeså nemt i hjulet som alle de andre og der var slet ikke noget at se :)
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 11. nov 2008 23:30

FrkHoumann skrev:Ginger - Forstår dig godt. Jeg ville heller ikke kunne gøre det, for jeg mener ligesom dig at den godt kunne få et rimelig normalt liv.
Men i hvert fald se tiden an.
Jeg har selv haft en dværg der manglede det ene bagben. Det var så selvfølgelig bagbenet som den ikke skulle bruge til at spise med, men alligevel.
Den kunne løbe ligeså nemt i hjulet som alle de andre og der var slet ikke noget at se :)
Er ret sikker på at hamsteren finder en måde at kompenserer på lige som vi mennesker gør når vi mister en hånd eller sådan... ved heller ikke om jeg ville kunne aflive en unge... har aldrig stået i situationen og krydser finger for det ikke sker... Overlever den og spiser som de andre unger er jeg sikker på den nok skal klare sig rigtig godt...
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 12. nov 2008 10:21

De fleste af os bør slet ikke aflive unger selv, da vi ikke ved nok om, hvordan man gør det på en så hurtig og smertefri måde som muligt - vi ville bare risikere at få dyret til at lide endnu mere.
Næ tak, overlad det til dyrlægen eller andre folk der har forstand på det.

Meddie

Indlæg af Meddie » 12. nov 2008 10:24

Hvor er det synd, Ginger :cry:
Det djævelskab burde simpelthen forbydes at sælge! :x

Men jeg er altså enig med Benjamin. Synes ikke det er et værdigt liv for en hamster, med kun 3 ben.. Så små unger (taler om små unger generelt og ikke om dine, Ginger ;)) vil jo heller aldrig registrere en aflivning.
Så er det bedre bare at handle!

... Sagde pigen som aldrig kunne finde på at gøre en flue fortræd :lol: :oops:  
~ Mvh. Mette og Clean

Ginger

Indlæg af Ginger » 12. nov 2008 12:29

Jeg gir nu stadig den lille pige en chance - hun har spist selv for første gang i dag, det klarede hun fint. Lidt problemer først, men fandt hurtigt ud af at løse det, så hun kunne guffe hamsterfoder som de andre unger.

Aflivning tør jeg godt selv - har aflivet museunger før til slangefoder (mine venner har slanger) og det er ikke noget jeg har et problem med.
Men mine hamstere er ikke lavet for at være slangefoder, så bare at aflive den lille pige pga en deffekt, har jeg det dårligt med.

contraria

Indlæg af contraria » 12. nov 2008 12:29

mus bspiser også med forbene. og har en nær musse avler som har hele to mus hvor det ene forben mangler. og de har lært hvordan de skal kompenser for den manglende hånd. :lol:

så jeg ville ikkde være bekømret for det lille pus. men indstille mig på at den nok kommer til at være hos mmig i rigtig lang tid.
de venligste hilsner amanda

Låst