Temaer til navngivning af unger

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Lykke

Indlæg af Lykke » 7. dec 2008 20:50

Jeg lader køberne selv navngive deres hamster. Og derfor bestiller jeg også først stamtavlerne, når det er besluttet.

Jeg kan ikke selv lide ideen om at kalde hamsteren noget andet end det, der står på stamtavlen, og jeg ville ikke umiddelbart købe en hamster som havde fået et navn, jeg ikke kunne lide.

contraria

Indlæg af contraria » 8. dec 2008 01:51

jeg har samme system som Pia (burrus)

kuldne bliver anonseret med det bogstav je nu er kommet til. tema starter så med det bogstav..

A-kuldet = aztec'erne
B-kuldert = skulle ha været et brødrene løvehjerte, men der kom nogle met overreskene farve kombier ud af det kuld så temaet blev ændret ti Surprise kuldet.

jeg er så nu nået til mit C-kuld og stå og over vejer om temaet skal være cheerleader teams eller chilli.

jeg søger også stamtavler på alle i kuldet. selv dem som overlever til de har pels men så dør inden 4 ugers alderen... (har jeg haft en lille sort i mit b-kuld som gjorde)

ressever og vælger man nogle navne ud, før jeg får andsøgt om stamtavler. så vel det være disse navne som hamsteren vil komme til at hedde. det vil sige at når jeg annoncer et kuld, kan du som intresseret sige.. "jeg er interreseret i en f.eks. pige i farven ****" når jeg så finder et tema vil man ud fra temaet eller den lister som er laver ku finde et passende navn. dette navn vil så være det som står på stamtavlen.

at søge stamtavler på alle unger i et kuld sikre at jeg selv kan holde styr på hvor og hvad der kom i mine kuld. det sikre også at køber på forhold har mulighed for at knytte sig til den lille, selv inden den er kommet hjem til dem. dette fantastiske system har pia og jeg taget med os fra racekatte opdrætter verden. jeg ser helst at køber gemmer stamtavlen så hvis der en dag sku dukke den tralse situation op at hamsteren sku ud i nyt hjem, at hamsteren så stadig har sin stamtavle med sig. men hvad de går både med stamtavlen og med hvad de kalder den til dagligt er mig under årtnet.

for race katte opdrætter gælder det at alle kuld SKAL registreres i foreningen FIFe, og at stamtavlen til en vær tid skal følge katten.stamtavlen er også bevis for ejerskab på en racekat. yder mere er det stragt for budt at tage ekstre for katten fordi den har stamtavle. disse reglsæt og værdiger sætter jeg meget stor pris på og derfor har jeg taget dem til mig også selv om DHF ikke har samme krav til det at være registreret opdrætter. da jeg har valgt at følge disse overstående reglsæt samt at der i følje dem ikke må tages betalig for stamtavlerne. så er den pris mine køber betaler også uden stamtavle... hvilket vil sige at jeg køre med EN fast pris og ikke to forskællige alt efter om man vil ha stamtavle eller aj... det er mit valg og derfor også min udgift.
de venligste hilsner amanda

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 8. dec 2008 09:50

Lykke skrev:Jeg lader køberne selv navngive deres hamster. Og derfor bestiller jeg også først stamtavlerne, når det er besluttet.

Jeg kan ikke selv lide ideen om at kalde hamsteren noget andet end det, der står på stamtavlen
Sådan har jeg det også  :wink:  Og unger, jeg selv beholder, får et navn, jeg synes, passer netop den dén - der er ikke noget "system" i det :D
Mange hilsner fra Jeanne.

liv

Indlæg af liv » 8. dec 2008 10:46

Jeanne skrev:
Lykke skrev:Jeg lader køberne selv navngive deres hamster. Og derfor bestiller jeg også først stamtavlerne, når det er besluttet.

Jeg kan ikke selv lide ideen om at kalde hamsteren noget andet end det, der står på stamtavlen
Sådan har jeg det også  :wink:  Og unger, jeg selv beholder, får et navn, jeg synes, passer netop den dén - der er ikke noget "system" i det :D
jeg vil også selv lave køber bestemme! men giver dem en navn fra et tema først så køber bedre kan skrive præcis hvilken hamster de vil have! og når de har gjort det og de har fundet navnet så bestiller jeg stamtavlen :D

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 8. dec 2008 12:48

du skal da tage disney! hanne  :D :D
Tjek min hjemme side ud :D

http://s-c-j.weebly.com

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 8. dec 2008 13:57

S-C-J skrev:du skal da tage disney! hanne  :D :D
He he Sandra hvis jeg vælger disney er du så behjælpelig med at finde navnene ? :lol:

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 8. dec 2008 14:14

Muahaha!!! yeer.. kan dem alle.. (tror jeg nok)  :lol:  :lol:
Tjek min hjemme side ud :D

http://s-c-j.weebly.com

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 8. dec 2008 21:36

burrus skrev:
malthesmor skrev:
Burrus : Dana kalder vi stadig Dana, men har fået tilnavnet "Danablue", sødt ik :wink:
hehe tja Dana er nok en af de heldige navne.. jeg kan egentligt godt lide når stamtavle navnet er noget der kan bruges til daglig også. eller i hvert fald noget af det...
Hehe Angel  hedder også stadig Angel, men det har jeg jo så selv bestemt inden du fik søgt tavle på hende 8-)

Man hensyn til temaer og sådan.... så har jeg valgt at kalde mine kuld for A B C osv... tror lidt jeg vil lade det være op til køberen selv hvad hamsteren skal hedde... og har så heller ikke bestilt tavler på ungerne endnu, skal lige ha læst mig frem til hvor jeg gør det henne og hvordan :oops:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Besvar