Ændringsforslag til afholdelse af udstillinger
Ændringsforslag til afholdelse af udstillinger
I kan skrive ændringsforslag her i denne tråd.
Undlad diverse kommentare, så det kun er rene forslag der kommer i tråden.
Sidste frist mandag den 8.12 kl. 11.00. (i denne omgang)
Tidligere skrevne forslag må gerne gentages her, så er vi nemlig fri for at skulle lede hele forum igennem, for der er rigtig mange tråde der omhandler udstilling.
I kan her se vores foreløbige dagsorden, så hvis jeres forslag er indeholdt i et af dem, behøver i ikke sætte det på igen i denne tråd.
Og husk dagsordenen er kun forslag der skal debatteres på mandag og er altså ikke et udtryk for at alle forslag går igennem. Det er de 3 dommere der hver især for egen regning har sat dagsordens punkter på til mødet.
- reklame for udstillingen, herunder at vi får lavet ordentlige laminerede
skilte til ophængning på selve stedet. Der kan laves en standard, med
tom plads til sted og tid.
- at de 3 dommere og hjælpere præsenteres under velkomsten
- at dommerne bliver færdige omkring 14. tiden og at bedønmmelserne
bliver sat ved faunaboksene, så ledes at folk kan nå at gå rundt og se
dem.
- Rosetter, pokaler, diplomer uddeles som vi gjorde det på første
udstilling
- at vi får lavet en opgørelse pr. 1.1.09 eller efter fristen for ny
kontigentbetaling - over hvor mange medlemmer der bor hvor.
- Foreningens PR-materiale medbringes på udstillingerne
- overvejer om vi kan have termokander med kaffe, te og
bradepandekage med til salg - hvis vi ikke finder et sted med salg af
dette.
- beslutte max mål for udstillingsboksene
- opfordre folk til selv at have boksene med - da de fylder meget for den
der skal have dem med i bilen til udlejning.
Eller at der max kan
udlejes 20 stk efter først til mølle princippet.
- Tiden fra indbydelsen kommer ud - og til tilmeldingsfristen udløber
skal være længere end den var første gang
- opfordring til dem med salgsdyr, at de medbringer bokse som køber
kan hjemtage det købte dyr i. Det gør også salget mere muligt.
- udfærdige et skrift om hvordan udstillingen foregår
- bluser
- præmieoverrækkelse senest 1 time før lukketid, således at udstillere og
publikum kan se resultaterne ved at rosetter lægges ovenpå
faunaboksene eller vi kreerer noget laminat med roset og pokal på ,
der kan lægges i stedet for.
- Champion pokal uddeles til samme dyr max. én gang
- Pointjagt - årets opdrætter ?
- Dato for næste udstilling(er)
- Pris for tilmelding
- Katalognumre
- publikums favorit
- champion og ærespræmie samtidig ?
-- næste udstillingsdato? - Vejle? - indskrivning ca. kl. 11.00 - udstilling
åben 12-18, således at folk kan nå at komme frem?
- lave en fast udstillingstråd
- betaling for salg af udstyr + salgsbure
Undlad diverse kommentare, så det kun er rene forslag der kommer i tråden.
Sidste frist mandag den 8.12 kl. 11.00. (i denne omgang)
Tidligere skrevne forslag må gerne gentages her, så er vi nemlig fri for at skulle lede hele forum igennem, for der er rigtig mange tråde der omhandler udstilling.
I kan her se vores foreløbige dagsorden, så hvis jeres forslag er indeholdt i et af dem, behøver i ikke sætte det på igen i denne tråd.
Og husk dagsordenen er kun forslag der skal debatteres på mandag og er altså ikke et udtryk for at alle forslag går igennem. Det er de 3 dommere der hver især for egen regning har sat dagsordens punkter på til mødet.
- reklame for udstillingen, herunder at vi får lavet ordentlige laminerede
skilte til ophængning på selve stedet. Der kan laves en standard, med
tom plads til sted og tid.
- at de 3 dommere og hjælpere præsenteres under velkomsten
- at dommerne bliver færdige omkring 14. tiden og at bedønmmelserne
bliver sat ved faunaboksene, så ledes at folk kan nå at gå rundt og se
dem.
- Rosetter, pokaler, diplomer uddeles som vi gjorde det på første
udstilling
- at vi får lavet en opgørelse pr. 1.1.09 eller efter fristen for ny
kontigentbetaling - over hvor mange medlemmer der bor hvor.
- Foreningens PR-materiale medbringes på udstillingerne
- overvejer om vi kan have termokander med kaffe, te og
bradepandekage med til salg - hvis vi ikke finder et sted med salg af
dette.
- beslutte max mål for udstillingsboksene
- opfordre folk til selv at have boksene med - da de fylder meget for den
der skal have dem med i bilen til udlejning.
Eller at der max kan
udlejes 20 stk efter først til mølle princippet.
- Tiden fra indbydelsen kommer ud - og til tilmeldingsfristen udløber
skal være længere end den var første gang
- opfordring til dem med salgsdyr, at de medbringer bokse som køber
kan hjemtage det købte dyr i. Det gør også salget mere muligt.
- udfærdige et skrift om hvordan udstillingen foregår
- bluser
- præmieoverrækkelse senest 1 time før lukketid, således at udstillere og
publikum kan se resultaterne ved at rosetter lægges ovenpå
faunaboksene eller vi kreerer noget laminat med roset og pokal på ,
der kan lægges i stedet for.
- Champion pokal uddeles til samme dyr max. én gang
- Pointjagt - årets opdrætter ?
- Dato for næste udstilling(er)
- Pris for tilmelding
- Katalognumre
- publikums favorit
- champion og ærespræmie samtidig ?
-- næste udstillingsdato? - Vejle? - indskrivning ca. kl. 11.00 - udstilling
åben 12-18, således at folk kan nå at komme frem?
- lave en fast udstillingstråd
- betaling for salg af udstyr + salgsbure
Næstformand i Dansk Hamster Forening - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.
I Sverige har de tilsyneladende "gerbil-race" og "dværghamster-agility" i forbindelse med udstillingen. Jeg ved overhovedet ikke, hvordan det foregår eller noget, men da det er en lang dag, er det lækkert med lidt aktiviteter. Kunne man f.eks. lave en slags ikke særligt seriøst race med hamstere i bolde?
Som jeg ser det, kunne man lave en lille bane med en start- og en målstreg. Banen skulle så evt. være inddelt i adskilte baner til den enkelte hamsterbold.
Boldene må kun bevæges af hamsteren selv og den der først triller ned til mållinjen har vundet.
Selve arbejdet behøver jo ikke laves af dem, der står for udstillingen (men det skal selvfølgelig koordineres, godkendes osv.).
Problemet er, hvis man ikke må tage sine udstillingsdyr op af kasserne, mens dommerne voterer. Men måske kunne racet også foregå efter udstillingsklasse, så det bare er en anden klasse end den dommerne er igang med.
Som jeg ser det, kunne man lave en lille bane med en start- og en målstreg. Banen skulle så evt. være inddelt i adskilte baner til den enkelte hamsterbold.
Boldene må kun bevæges af hamsteren selv og den der først triller ned til mållinjen har vundet.
Selve arbejdet behøver jo ikke laves af dem, der står for udstillingen (men det skal selvfølgelig koordineres, godkendes osv.).
Problemet er, hvis man ikke må tage sine udstillingsdyr op af kasserne, mens dommerne voterer. Men måske kunne racet også foregå efter udstillingsklasse, så det bare er en anden klasse end den dommerne er igang med.
jeg synes det var en rigtig god udstilling! men måske kunne dt være sjovt hvis alle de dyr der havde vundet nået fik taget et billede ved siden af dets præmie! og så måske at folk ikke har så travlt med at komme afsted men måske i har arrencerret det sådan at præmie overrækkelsen er der også er der måske en time eller noget bagefter hvor man kan tale og hygge med dommerne og holde og kigge dyr så i skriver udstillingen slutter en time senere end præmieoverakkelsen!
-
- Indlæg: 4103
- Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22
tror det kunne være godt at have lidt aktiviteter kørende mens bedømmelsen står på som f.eks en film om hamsterne eller noget andet informativt
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
hmm jeg synes jeg havde skrevet et indlæg, men det er væk nu.. måske min computer som driller...
men tæntke det kunne være fedt hvis ejeren var "med" til bedømmelsen - altså kunne høre hvad og hvorfor...
Et tal siger jo ikke meget om hvordan hamsteren bør se ud - det kunne hjælpe meget med forståelsen af standarden hvis man vidste hvad der ikke var godt hvad der var godt ved ens hamster - så man vidste hvad der skulle "forbedres"og hvad man skulle holde "fast i" avslmæssigt...
ikke noget med lange diskutioner og spørgsmål - bare at man kan overvære bedømmelsen, så man kan høre hvad dommerne siger om ens hamster.
men det er naturligvis tidskrævende.
men tæntke det kunne være fedt hvis ejeren var "med" til bedømmelsen - altså kunne høre hvad og hvorfor...
Et tal siger jo ikke meget om hvordan hamsteren bør se ud - det kunne hjælpe meget med forståelsen af standarden hvis man vidste hvad der ikke var godt hvad der var godt ved ens hamster - så man vidste hvad der skulle "forbedres"og hvad man skulle holde "fast i" avslmæssigt...
ikke noget med lange diskutioner og spørgsmål - bare at man kan overvære bedømmelsen, så man kan høre hvad dommerne siger om ens hamster.
men det er naturligvis tidskrævende.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
men så vil det ikke rigtigt være sjovt til bedømmelsen men måske kunne man gøre det spdan at efter bedømmelsen kunne man komme op til dommerne og få en lille snak om hvad de synes der var godt og hvad man skulle avle videre og den slags sådan en lille spørge rundeburrus skrev:hmm jeg synes jeg havde skrevet et indlæg, men det er væk nu.. måske min computer som driller...
men tæntke det kunne være fedt hvis ejeren var "med" til bedømmelsen - altså kunne høre hvad og hvorfor...
Et tal siger jo ikke meget om hvordan hamsteren bør se ud - det kunne hjælpe meget med forståelsen af standarden hvis man vidste hvad der ikke var godt hvad der var godt ved ens hamster - så man vidste hvad der skulle "forbedres"og hvad man skulle holde "fast i" avslmæssigt...
ikke noget med lange diskutioner og spørgsmål - bare at man kan overvære bedømmelsen, så man kan høre hvad dommerne siger om ens hamster.
men det er naturligvis tidskrævende.
jeg qouter lige Sabkochliv skrev:men så vil det ikke rigtigt være sjovt til bedømmelsen men måske kunne man gøre det spdan at efter bedømmelsen kunne man komme op til dommerne og få en lille snak om hvad de synes der var godt og hvad man skulle avle videre og den slags sådan en lille spørge rundeburrus skrev:hmm jeg synes jeg havde skrevet et indlæg, men det er væk nu.. måske min computer som driller...
men tæntke det kunne være fedt hvis ejeren var "med" til bedømmelsen - altså kunne høre hvad og hvorfor...
Et tal siger jo ikke meget om hvordan hamsteren bør se ud - det kunne hjælpe meget med forståelsen af standarden hvis man vidste hvad der ikke var godt hvad der var godt ved ens hamster - så man vidste hvad der skulle "forbedres"og hvad man skulle holde "fast i" avslmæssigt...
ikke noget med lange diskutioner og spørgsmål - bare at man kan overvære bedømmelsen, så man kan høre hvad dommerne siger om ens hamster.
men det er naturligvis tidskrævende.
Undlad diverse kommentare, så det kun er rene forslag der kommer i tråden.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
ubs!! :oops:burrus skrev:jeg qouter lige Sabkochliv skrev:men så vil det ikke rigtigt være sjovt til bedømmelsen men måske kunne man gøre det spdan at efter bedømmelsen kunne man komme op til dommerne og få en lille snak om hvad de synes der var godt og hvad man skulle avle videre og den slags sådan en lille spørge rundeburrus skrev:hmm jeg synes jeg havde skrevet et indlæg, men det er væk nu.. måske min computer som driller...
men tæntke det kunne være fedt hvis ejeren var "med" til bedømmelsen - altså kunne høre hvad og hvorfor...
Et tal siger jo ikke meget om hvordan hamsteren bør se ud - det kunne hjælpe meget med forståelsen af standarden hvis man vidste hvad der ikke var godt hvad der var godt ved ens hamster - så man vidste hvad der skulle "forbedres"og hvad man skulle holde "fast i" avslmæssigt...
ikke noget med lange diskutioner og spørgsmål - bare at man kan overvære bedømmelsen, så man kan høre hvad dommerne siger om ens hamster.
men det er naturligvis tidskrævende.Undlad diverse kommentare, så det kun er rene forslag der kommer i tråden.
I.f.t. dommernes evaluerings møde i dag, så er der forskelllige ændringer og nogen af dem får i her og andre, når der indbydes til næste udstilling, hvor vi har nået at få diverse dokumenter omskrevet. I får løbende besked når domkumenter ændres på Hamsterland, hvor alt omkring udstillinger jo er samlet.
Men her får i lidt i spredt fægtning:
På næste udstilling deler dommerne sig op, således at hver dommer har hver sin kategori/klasse. Dette skulle gøre, at vi når hurtigere igennem bedømmelserne og vi får uddelt præmier, således at man kan nå at se resultaterne.
Det skal lige poiteres, at man ikke kan forlade udstilingen med sit dyr før udstillings slut tidspunkt er nået.
Max mål på udstillingsbokse er 35 x 25
Sidste medlemsopgørelse: 34 medlemmer fra Sjælland og 2 fra lolland, 25 fra jylland og 4 fra Fyn.
Opgørelsen er lavet fordi vi har erfaring med, at når træf holdes i Jylland så kommer der ingen/eller næsten ingen, så derfor ville vi gerne have et overblik. Og som det ses, så er der stort set lige mange medlemmer på hver sin side af broen, så vi håber at det manglende fremmøde ændres fremover.
Op fordring til de der sælger dyr skal medbringe bokse, som køber kan transporterer det købte dyr hjem i.
Vi har set på regnskabet og i et forsøg på at mindske underskuddet fremover på udstillingerne er priserne for 2009 således:
- 30 kr for hvert udstillet dyr
- 20 kr for indgang for gæster
- 10 kr pr salgsbur / eller salgsting der fylder som et bur på 50x50 cm
1 måneds tilmeldingsfrist ca. fremover
et dyr kan godt få flere champstitler / altså en for hver udstilling
katalog nr. lamineres, da labelsmærkaterne på boksene ikke er til at få af
igen
Publikums favorit indføres fra næste udstilling. Gæster og udstillere kan på en stemmesedl stemme på det dyr de syntes er sødest og den med flest stemmer vinder en sølplade med påskriften Publikums favorit 2009.
Så til alle jeres forslag, som i nogle tilfælde er sammensat:
Først skal i være opmærksomme på, at alle 3 klasser fremover bliver bedømt samtidig og at bedømmelsestiden forkortes.
Principielt syntes vi det er fint med diverse indslag undervejs på udstillinger, forudsat at det ikke påvirker dommernes mulighed for at bedømme dyrene, altså at man venter til alle dyr er bedømt.
Vi syntes det vil være rigtig godt hvis nogen vil lave indslag / aktiviteter under udstillingen og opfordre til at komme med konkrete forslag til udstillingsudvalget, som så kan koordinere det, men man står selv for planlægning og udførelse.
Navneskilte til udstillerne: vi tager nogle klisterlabels med, som man selv kan skrive sit navn på og så sætte ved siden af udstiller badgen.
Der vil efter præmieuddelingen blive taget såvel enkelt billeder som et fællesbilled af udstillere og deres dyr og gevinster. Billederne kommer siden på forum i udstillingskategorien.
Ejeren kan ikke være med til bedømmelsen. Fordi der fremover vil blive bedømt i ale 3 klasser samtidig, så der vil egentlig ikke foregå en snak.
Resultaterne i tal form, kan godt ses og forstås, idet der er flere tal fordelt på enkelte kropsdele af dyret, som så resulterer i et endeligt tal resultat. Herudover er der på bedømmelseskortene kommentarer fra dommere til de fleste enkeltdele af dyret, så man her kan se hvad der er godt/ ikke godt . (Se evt. bedømmelsekortets udformning på Hamsterland)
Ja det var vist lige det for denne gang
Men her får i lidt i spredt fægtning:
På næste udstilling deler dommerne sig op, således at hver dommer har hver sin kategori/klasse. Dette skulle gøre, at vi når hurtigere igennem bedømmelserne og vi får uddelt præmier, således at man kan nå at se resultaterne.
Det skal lige poiteres, at man ikke kan forlade udstilingen med sit dyr før udstillings slut tidspunkt er nået.
Max mål på udstillingsbokse er 35 x 25
Sidste medlemsopgørelse: 34 medlemmer fra Sjælland og 2 fra lolland, 25 fra jylland og 4 fra Fyn.
Opgørelsen er lavet fordi vi har erfaring med, at når træf holdes i Jylland så kommer der ingen/eller næsten ingen, så derfor ville vi gerne have et overblik. Og som det ses, så er der stort set lige mange medlemmer på hver sin side af broen, så vi håber at det manglende fremmøde ændres fremover.
Op fordring til de der sælger dyr skal medbringe bokse, som køber kan transporterer det købte dyr hjem i.
Vi har set på regnskabet og i et forsøg på at mindske underskuddet fremover på udstillingerne er priserne for 2009 således:
- 30 kr for hvert udstillet dyr
- 20 kr for indgang for gæster
- 10 kr pr salgsbur / eller salgsting der fylder som et bur på 50x50 cm
1 måneds tilmeldingsfrist ca. fremover
et dyr kan godt få flere champstitler / altså en for hver udstilling
katalog nr. lamineres, da labelsmærkaterne på boksene ikke er til at få af
igen
Publikums favorit indføres fra næste udstilling. Gæster og udstillere kan på en stemmesedl stemme på det dyr de syntes er sødest og den med flest stemmer vinder en sølplade med påskriften Publikums favorit 2009.
Så til alle jeres forslag, som i nogle tilfælde er sammensat:
Først skal i være opmærksomme på, at alle 3 klasser fremover bliver bedømt samtidig og at bedømmelsestiden forkortes.
Principielt syntes vi det er fint med diverse indslag undervejs på udstillinger, forudsat at det ikke påvirker dommernes mulighed for at bedømme dyrene, altså at man venter til alle dyr er bedømt.
Vi syntes det vil være rigtig godt hvis nogen vil lave indslag / aktiviteter under udstillingen og opfordre til at komme med konkrete forslag til udstillingsudvalget, som så kan koordinere det, men man står selv for planlægning og udførelse.
Navneskilte til udstillerne: vi tager nogle klisterlabels med, som man selv kan skrive sit navn på og så sætte ved siden af udstiller badgen.
Der vil efter præmieuddelingen blive taget såvel enkelt billeder som et fællesbilled af udstillere og deres dyr og gevinster. Billederne kommer siden på forum i udstillingskategorien.
Ejeren kan ikke være med til bedømmelsen. Fordi der fremover vil blive bedømt i ale 3 klasser samtidig, så der vil egentlig ikke foregå en snak.
Resultaterne i tal form, kan godt ses og forstås, idet der er flere tal fordelt på enkelte kropsdele af dyret, som så resulterer i et endeligt tal resultat. Herudover er der på bedømmelseskortene kommentarer fra dommere til de fleste enkeltdele af dyret, så man her kan se hvad der er godt/ ikke godt . (Se evt. bedømmelsekortets udformning på Hamsterland)
Ja det var vist lige det for denne gang
Næstformand i Dansk Hamster Forening - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.