Han døde for ca. en måned siden, fik det af vide i søndags, og selvom Hamstervil ikke var min hamster, betød han en helt masse, han var en lille charmetrold, der døde en alt for tidlig død

Tale til Hamstervil
Hamstervil...
Da jeg så dig første gang, blev jeg helt blød i knæene.
Dig og din bror Mini-me havde den skønneste agouti farve man kan tænke sig, og I havde hver jeres charme, men denne tale er til dig:
Du var lidt kluntet i det i forhold til Mini-me, men den klodsethed var en rigtig charme!

Min kusine var lykkelig over at få dig, og det forstår jeg godt!
Du var grunden til at jeg også ville have en vinterhvid. <3
Tiden gik med dig, og du voksede dig større og sundere for hver dag der gik. Jeg besøgte dig rigtig tit, og du blev rigtig rigtig tam, og bed aldrig.
Du blev overvægtig, og til sidst blev min kusine nød til at fjerne rørerne i dit bur fordi du sad fast i det, og var ved at blive klemt ihjel.
Men selvom du oplevede dét, levede du lykkeligt videre uden at tænke på hvad der var sket tidligere.
Den 6. November forlod du denne verden
Du slap ud af dit bur om natten, og familiens hund fik øje på dig...
Du var hurtig, men desværre ikke hurtig nok

Om morgenen fandt min kusine ud af hullet i buret, og blodpletter i køkkenet, afslørede at der var sket noget forfærdeligt... men allerværst var det, da dit lig blev fundet ved spisebordet. Hunden havde flået dig ihjel.

Jeg vil komme til at savne dig, min lille fyr, for selvom du ikke var min hamster, betød du meget og fik indflydelse på mig... og gjorde min interesse for hamsterverdenen MEGET STOR.

Derfor er dette til minde om dig, og din charme. Min kusine er ikke her på forum, men du fortjener helt klar at blive mindet... fordi du var sådan en dejlig fyr

Jeg ved min kusine stadig sørger over dig, og det var fordi du er uforglemmelig!
Sov godt lille Hamstervil!