..... Med farve- og tilsætningsstoffer i foder og godbidder?
Hvis man vil have en nogenlunde ''spændende'' foderblanding til vore kære hamstere, så synes jeg altid man støder på nogle lidt for farverige ting, og så kan jeg altså bare ikke lade være med at tænke på, hvor meget man egentlig bør passe på?
Vi ved jo alle, at alt det meget farverige foder ikke er lavet af "naturens farver", selvom der nok så fint er blevet tegnet en gulerod udenpå pakken
Det kan jo i værste tilfælde give allergi.. Det er det som jeg er blevet lidt bange for
Ville ikke være sjovt hvis man stod med en hamster, som fik allergi overfor f.eks. spåner/savsmuld.
Hvad er jeres erfaringer? Bør man passe på? Er det fint hvis man bare fodrer med 'måde'?
P.s. Jeg fodrer pt. med en færdigblanding fra Multifit
Hvor meget bør man passe på....?
Hvor meget bør man passe på....?
~ Mvh. Mette og Clean
hmm.. altså man behøver jo ikke at købe det dyre foder med alle mulige farver i man kan jo selv tilføje ting der gør det mere spændende som ikke indeholder en masse farvestoffer m.m....
vores blev rigtig glade for den helt almindelige Müsli blandet op i den almindelige billige blanding uden alt det der med farvestoffer...
det var med banaskiver, rosiner, kokosflager, grovvalset havregryn...
vores blev rigtig glade for den helt almindelige Müsli blandet op i den almindelige billige blanding uden alt det der med farvestoffer...
det var med banaskiver, rosiner, kokosflager, grovvalset havregryn...
Jeg ville gå uden om farvestoffer og konserveringsmidler.
Men nogle af de farverige ting er jo lavet af gulerod og ærter, så de behøver vel ikke indeholde farvestof. Men derfor kan det jo godt være, at de gør det.
Jeg kan bedre lide at det er "rigtig" mad, altså frø og ikke poppede eller bagte ting og sager, de får.
Men nogle af de farverige ting er jo lavet af gulerod og ærter, så de behøver vel ikke indeholde farvestof. Men derfor kan det jo godt være, at de gør det.
Jeg kan bedre lide at det er "rigtig" mad, altså frø og ikke poppede eller bagte ting og sager, de får.
jeg fandt i en godbid spand de havde gevet mig da jeg købte feta at der var sådanne store klumper i gul orange grøn og rød. det lignede lidt noget fra en byggeplads men det var en godbid. men har bare aldrig fået mig selv til at give hende den for det ville jeg være for bange for ! så jeg pillede dem fra men har et billede af noen af dem jeg lige sætter ind
- Vedhæftede filer
-
- her er nogle af farverne!
- Foto 313.jpg (69.51 KiB) Vist 2374 gange
jeg er 100 på at de er fyldt med farvestoffer.. gulerod bliver jo ikke orange når det bliver kogt eller stegt så bliver det mere gulligt..
men som sagt kan mn sagtens med de ting man allerede har lave en spændende blanding af mad til dem :D
bare huske ikke at have letfordærvelige ting i den faste madblanding da det hurtigt kan blive ulækkert så..
men som sagt kan mn sagtens med de ting man allerede har lave en spændende blanding af mad til dem :D
bare huske ikke at have letfordærvelige ting i den faste madblanding da det hurtigt kan blive ulækkert så..