Hamster og marsvin?

Beskrivelse mangler
ZenZen

Indlæg af ZenZen » 18. jun 2009 15:03

:shock:  :shock:  :shock:  HVA siger du? Er det her en joke??????
Nej man skal absolut ikke sætte andre dyr sammen med en guldhamster! Det kan KUN ende galt! PLEASE gør det ikke! Det ville være SÅ synd for de stakkels dyr!
Jeg ville ALDRIG sætte et andet dyr ned til min guldhamster. Det ville være dyrplageri....

Beklager, men du vil ikke blive populær herinde hvis du gør alvor af det................
Men kan det komme bag på dig?  :huh:

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. jun 2009 15:10

BittéHamstereN skrev:
burrus skrev:
BittéHamstereN skrev: Hvordan ende grueligt galt? Indtil videre spiser de bare det der ligger der og holder sig for det meste i hver sin ende af gården  :wink:
uden at gå for meget i detaljer :
en synderrevet hamster
udflåede øjne på marsvin
bid mærker over alt
kradsemærker over alt....

sådan uden at gå i detaljer  :?  det er simpelthen for makabert at forestille den skade en hamster kan gøre på et marsvin og omvendt hvilken skade to marsvin kan gøre på en hamster...
Min mor har ellers set en der sælger hamster og marsvin, der siger hendes/hans går sammen i samme bur. Jeg tænkte bare det kunne være det kunne ske får andre dyr hendes/hans. Kan virkelig ikke se det farlige i de leger sammen i en løbegård under opsyn hele tiden.

Altså det vel ligesom fisk der kan gå med salamandre hele tiden eller hund og kat der kan lære at enes fra små.
Nogle gange går ting, der ikke er smarte jo fint nok et stykke tid (vi har hørt masser af eksempler herinde om folk der har tremmehjul eller bruger hamstervat eller har hamsterne til at gå sammen), men en dag går det bare galt. Og når det gør det, så går det frygteligt galt (og det har vi også masser af eksempler på).

I øvrigt kan man jo ikke bare overføre hvad der kan gå for nogle dyr til at det også gælder for andre dyr.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 18. jun 2009 15:53

Lykke skrev:
BittéHamstereN skrev:
burrus skrev: uden at gå for meget i detaljer :
en synderrevet hamster
udflåede øjne på marsvin
bid mærker over alt
kradsemærker over alt....

sådan uden at gå i detaljer  :?  det er simpelthen for makabert at forestille den skade en hamster kan gøre på et marsvin og omvendt hvilken skade to marsvin kan gøre på en hamster...
Min mor har ellers set en der sælger hamster og marsvin, der siger hendes/hans går sammen i samme bur. Jeg tænkte bare det kunne være det kunne ske får andre dyr hendes/hans. Kan virkelig ikke se det farlige i de leger sammen i en løbegård under opsyn hele tiden.

Altså det vel ligesom fisk der kan gå med salamandre hele tiden eller hund og kat der kan lære at enes fra små.
Nogle gange går ting, der ikke er smarte jo fint nok et stykke tid (vi har hørt masser af eksempler herinde om folk der har tremmehjul eller bruger hamstervat eller har hamsterne til at gå sammen), men en dag går det bare galt. Og når det gør det, så går det frygteligt galt (og det har vi også masser af eksempler på).

I øvrigt kan man jo ikke bare overføre hvad der kan gå for nogle dyr til at det også gælder for andre dyr.
Du har vel nok ret, min mor synes bare det er så syyyyyyyynd den går alene selvom det bliver taget sig meget af og har et mega bur og en masse at lege og more sig med.
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 18. jun 2009 18:19

BittéHamstereN skrev:
Lykke skrev:
BittéHamstereN skrev: Min mor har ellers set en der sælger hamster og marsvin, der siger hendes/hans går sammen i samme bur. Jeg tænkte bare det kunne være det kunne ske får andre dyr hendes/hans. Kan virkelig ikke se det farlige i de leger sammen i en løbegård under opsyn hele tiden.

Du har vel nok ret, min mor synes bare det er så syyyyyyyynd den går alene selvom det bliver taget sig meget af og har et mega bur og en masse at lege og more sig med.
Tro mig! Hamsen er kun glad for at gå alene.... Man skal læse om dyrene før man antager hvad der er bedst for dem - og en dyrhandler er ikk det bedste sted for inspiration...

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 18. jun 2009 18:54

ZannDra skrev:
BittéHamstereN skrev:
Lykke skrev: Nogle gange går ting, der ikke er smarte jo fint nok et stykke tid (vi har hørt masser af eksempler herinde om folk der har tremmehjul eller bruger hamstervat eller har hamsterne til at gå sammen), men en dag går det bare galt. Og når det gør det, så går det frygteligt galt (og det har vi også masser af eksempler på).

Tro mig! Hamsen er kun glad for at gå alene.... Man skal læse om dyrene før man antager hvad der er bedst for dem - og en dyrhandler er ikk det bedste sted for inspiration...
havde skam læst det før, men så er der lige min "dyr skal ikke gå alene hvis de kan være sammen" mor der ikke forstår det  :oops:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. jun 2009 20:29

Ja, det er jo sådan en tanke vi mennesker får, fordi vi selv (som regel) er sociale "dyr". Men det er ikke alle dyr, der er det - og hamstere er et eksempel. Så du må jo bare fortælle din mor, at hamsteren har et andet behov.

Låst