Og angående plads i buret, så er større altid bedre, men det er ikke noget vær vis det bare er een stor åben flade uden nogle ting på

men hvis jeg skulle have et nyt og større bur er der så et i kan anbefale? og skal je skifte bur hver 3. uge eller hver måned, jeg er lidt i tvivl. Jeg bruger Carefresh Naturel som strøelse, og er der noget billigere men lige så ikke-lugtene strøelse man kan bruge til dværghamstere?HamsterPigen skrev:Som PiaH siger så bliver han ikke forviret, han vil bare begynde at lede efter madskålen et andet sted, og i sin jagt støde på maden i strøelsen
Og angående plads i buret, så er større altid bedre, men det er ikke noget vær vis det bare er een stor åben flade uden nogle ting på
Jeg er ikke så meget for at købe eller bestille ting fra nettet men jeg vil kigge på det!PiaH skrev:Jeg har lige fundet et akvarie brugt på gulog gratis i rigtig fin stand, det måler 100cm lang og 40 cm dyb og 45 cm høj til min guld hamster. og jeg bruger også carefresh, jeg skifter det ud ca. hver 4-5 uge.
Hvor stort et byr man nårmalt anbefalder som mindste mål til dværghamster kan jeg ikke huske.
Hvis man skal have et akvarie skal det så have et specielt låg eller hvad?PiaH skrev:Jeg har lige fundet et akvarie brugt på gulog gratis i rigtig fin stand, det måler 100cm lang og 40 cm dyb og 45 cm høj til min guld hamster. og jeg bruger også carefresh, jeg skifter det ud ca. hver 4-5 uge.
Hvor stort et byr man nårmalt anbefalder som mindste mål til dværghamster kan jeg ikke huske.
kan jeg godt bruge en klar plast kasse i stedet for et akvarie? det ville være noget nemmere (og billigere)PiaH skrev:Ja det skal ha' et låg, det jeg købte havde et, men der findes mange måder at lave dem på, jeg ved så ikke lige hvordan de bedste er da jeg aldrig har prøvet at lave et låg selv, men prøv at se dig lidt om her i forum og se om der ikke er noget om låg til akvarier.
jeg var i vores issenkrammer og der var en kasse der var lidt vand-med-mælk farvet som man sagtens kunne se igennem, men alting blev en lille bitte bitte smule sløret,HamsterPigen skrev:Minusser -
-de kan gnave sig ud, ja.
-og kassen kan være en giftig plastik, da ikke alle er gode.
-Kassens mål er for det meste meget mindre i bunden end toppen hvor målene er taget
-den skal være høj nok til at hamsteren ikke kan nå tremmerne
-de er for det meste "mælehvid" og ikke gennemsigtig
Plusser +
+det er sjovt at lave sin egen
+man kan dekorer den udvendigt
+de kan have håndtag til at løfte i
+ skaffer du den rigtige størrelse kan du få et godt bur