Hvor meget og hvor tit må jeg forkæle Bitté?

Beskrivelse mangler
Låst
BittéHamstereN

Hvor meget og hvor tit må jeg forkæle Bitté?

Indlæg af BittéHamstereN » 4. mar 2009 16:11

Hey fik Bitté her i lørdags, men hvor tit må jeg give hende 'godbidder' og hvor meget afgangen? Har prøvet at give hende et stykke gulerod, det var hun helt vild med. Har også prøvet med jordbær drops (de der drops til hamstere man kan købe) men dem er hun ikke nær så vildt med  :huh:
Og lige et spøgsmål mere: Nogle der har et godt navn et en gnaverblandig (lige nu får hun noget fra fagmandens specialblandinger)
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 4. mar 2009 16:37

Det kommer meget an på, hvad det er for godbidder.

Yoghurt-drops er vist både fede og har meget sukker, så der ville jeg give max. 1 om dagen og nok også mindre.

Gulerod og andre grønsager skal du endelig give din hamster - du skal bare passe lidt på i starten, hvis den ikke har været vant til at få friskt grønt. Så kan den nemlig få diarre og det kan være farligt, fordi det hurtigt tærer på sådan en lille størrelse. Så hvis du ikke ved, om den har fået grønt før, så giv den meget meget lidt hver dag og så efterhånden mere.

En god ide med godbidder er at variere dem.
Du kan finde mange tips i nogle af de gamle tråde her, men frugt, tørret frugt, bær osv., rugbrød, tørret brød, solsikkekerner er nogle eksempler.

Mht. en foderblanding kan jeg ikke lige sige noget. Jeg blander selv (du kan finde gamle tråde om hjemmeblanding). Men hold øje med hvor mange fede frø, f.eks. solsikkekerner der er i og hvordan din hamsters vægt udvikler sig.
Det er også godt, hvis der er mange forskellige slags frø i.
Du kan også lægge mærke til om der er noget i blandingen som hamsteren ikke gider spise. At den lægger det i et hjørne betyder ikke, at den ikke spiser det - det er bare dens forråd. Men de farvede dimser og johannesbrød er der i hvert fald nogle hamstere der ikke gider spise.

Hvis du skifter blanding, er det bedst at gøre det over lidt tid. Ellers kan hamsterens mave få problemer.

BittéHamstereN

Mange tak

Indlæg af BittéHamstereN » 4. mar 2009 17:00

Tak får de gode råd, dem vil jeg huske :D
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..

Wampi

Indlæg af Wampi » 4. mar 2009 17:58

jeg bruger den billige store foderblanding til 25 kr. fra Rema af. der er 2 kg ad gangen med en blanding til mere end bare hamstere...

godbidder er alt efter hvad din hamster kan lide.. dog skal man generelt passe på med "menneskemad" altså mad der er tilsætningsstoffer i af den ene eller anden art.. alt med måde hedder det her hos os.. vi har prøvet os frem med de forskellige og alle havde hver deres favoritting som godbid.. sunde ting er frugt og grønt eller f.eks. rugbrød.. med frugt og grønt så husk lige at tjekke gamle tråde da der er nogle ting der er direkte giftige for de små pus..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 4. mar 2009 20:53

Wampi skrev:jeg bruger den billige store foderblanding til 25 kr. fra Rema af. der er 2 kg ad gangen med en blanding til mere end bare hamstere...

godbidder er alt efter hvad din hamster kan lide.. dog skal man generelt passe på med "menneskemad" altså mad der er tilsætningsstoffer i af den ene eller anden art.. alt med måde hedder det her hos os.. vi har prøvet os frem med de forskellige og alle havde hver deres favoritting som godbid.. sunde ting er frugt og grønt eller f.eks. rugbrød.. med frugt og grønt så husk lige at tjekke gamle tråde da der er nogle ting der er direkte giftige for de små pus..
Tak får et svar der er til at forstå :D  Mange af de pasningsvejledninger på google står der bare en masse ting, så dejligt med et svar jeg kan forstå  :wave2:

Spot

Indlæg af Spot » 5. mar 2009 15:35

mine får en del frugt/grønt hver dag... har aldrig oplevet diarre
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 5. mar 2009 15:50

Spot skrev:mine får en del frugt/grønt hver dag... har aldrig oplevet diarre
Det sker jo også kun, hvis de spiser meget og aldrig/ sjældent har fået det før.

Låst