Hø? godt eller skidt? (gerne svar hurtigt)
-
Hø? godt eller skidt? (gerne svar hurtigt)
Hey da jeg købte Bitté i lørdags skulle jeg også havde tilbehør med. Dyrehanderen gav mig ikke hø og spurgte hvorfor, hvor han svarede at man ikke skulle give dem det, da det kunne sidde fast i deres kindposer. Men alle andre steder ser jeg hamsterne har hø. Passer det dyrepasseren sagde til mig eller er han helt galt på den???
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Hø kan være meget groft og stift og kan prikke hul i hamsterens kindposer og dermed skade hamsteren.
Hvis du kan finde noget flødt hø der ikke stikker så må du godt give den det men der er mange der bruger toilet papir der er blevet revet i stykker istedet, det elsker de også at bygge rede af.
Der er flere muligheder men du må ikke bruge det Hamster vat du kan købe hos dyrehandleren da det kan skade din hamster det er bare et produkt der er udviklet fordi der er nogen der skal tjene penge.
men der er set skader som ben og føder der er blevet revet af i det, og skulle hamsteren recikere at spise det er det ikke fordøjeligt eller godt for tarmsystemet og den kan også blive kvalt i det ved at få det viklet rundt om halsen.
Jeg bruger selv toiletpapir der er revet i stykker det må bare ikke være parfymeret eller noget, skulle hamsteren komme til at spise en bid af det så er det fordøjeligt og uskadeligt.
Men nu plejer de heller ikke at spise det.
Efter min mening behøver de ikke hø men det er op til en selv om man vil bruge det, man må bare ikke give dem groft hø.
Hvis du kan finde noget flødt hø der ikke stikker så må du godt give den det men der er mange der bruger toilet papir der er blevet revet i stykker istedet, det elsker de også at bygge rede af.
Der er flere muligheder men du må ikke bruge det Hamster vat du kan købe hos dyrehandleren da det kan skade din hamster det er bare et produkt der er udviklet fordi der er nogen der skal tjene penge.
men der er set skader som ben og føder der er blevet revet af i det, og skulle hamsteren recikere at spise det er det ikke fordøjeligt eller godt for tarmsystemet og den kan også blive kvalt i det ved at få det viklet rundt om halsen.
Jeg bruger selv toiletpapir der er revet i stykker det må bare ikke være parfymeret eller noget, skulle hamsteren komme til at spise en bid af det så er det fordøjeligt og uskadeligt.
Men nu plejer de heller ikke at spise det.
Efter min mening behøver de ikke hø men det er op til en selv om man vil bruge det, man må bare ikke give dem groft hø.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
vitakraft laver nogle små "portioner" hø som er ganske godt til hamstere
jeg bruger både hå og toiletpapir i reden, samt "mini hemp soft" til reden
jeg bruger både hå og toiletpapir i reden, samt "mini hemp soft" til reden
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
synes der er mange der anbefaler alphehø til hamstere, men bruger ikke selv hø, tilgengæld bruger jeg noget der hedder Non-smell cotton, det er rigtigt og blødt og mine er glade for det, men toiletpapir er også et hit, specielt hvis et par baner bliver efterladt på selve rullen
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
-
Mange tak får hjælpen, nu har jeg også givet Bitté wc papir og hun virker glad får det :hsmile:
men skal hamsteren havde hø eller er det bare til redde, får så er wc-papiret jo lige så godt :D
men skal hamsteren havde hø eller er det bare til redde, får så er wc-papiret jo lige så godt :D
-
hamstere har så vidt jeg har forstået ikke behov for hø som f.eks. marsvin... mine hamstere spiste ikke noget af det, ved dog der er nogen der har hamstere der spiser en lille smule, men du kan sagtens undlade, mine lever endnu og de har ikke fået noget i over et år.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Som Anette skriver kan de sagtens undvære hø og "nøjes" med toiletpapir. De er ikke så krævende, hvad det angår og er som regel lykkelige for det bløde papir
Nogle af mine hamstere spiser dog hø, så jeg synes ikke de skal undvære og de er ret glade for at bygge rede i det. Det er alt efter, hvad man vænner dem til at bruge tror jeg. :)
Nogle af mine hamstere spiser dog hø, så jeg synes ikke de skal undvære og de er ret glade for at bygge rede i det. Det er alt efter, hvad man vænner dem til at bruge tror jeg. :)
-
Hvis den kan undvære det skal den helst udvære det, da der er lidt hø allergi problemer i huset. Men hvis det havde været krav, skulle den da havde det :DMahonia skrev:Som Anette skriver kan de sagtens undvære hø og "nøjes" med toiletpapir. De er ikke så krævende, hvad det angår og er som regel lykkelige for det bløde papir