Erstatning for hø?

Beskrivelse mangler
Låst
Siigne

Erstatning for hø?

Indlæg af Siigne » 16. apr 2009 20:41

For det første; bruger I hø til jeres hamstere, og spiser de af det eller gemmer de sig kun i det?

Kan lucerne brikker bruges som erstatning for hø (altså spise-delen)?
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

burrus

Indlæg af burrus » 16. apr 2009 20:47

tja om de spiser det? lidt - en lille bitte smule... men det er ikke så meget, at jeg ville finde en erstatning for fibre, hvis jeg måtte droppe høet :wink:

til sommer regner jeg med at det er slut med hø (så flytter kæresten og jeg halvvejs sammen og ham og hø er en skidt kombi!)
og jeg regner ikke med at de skal have ekstra at spise af den grund... de får bare lidt mere toiletpapir til reden :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 16. apr 2009 21:47

Jeg bruger ikke hø til hamstrene.
mvh Desiree

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 16. apr 2009 21:48

jeg bruger heller ikke hø til mine og har aldrig rigtig gjort det.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lykke

Re: Erstatning for hø?

Indlæg af Lykke » 17. apr 2009 08:30

Siigne skrev:For det første; bruger I hø til jeres hamstere, og spiser de af det eller gemmer de sig kun i det?

De fleste af os herinde bruger vist toiletpapir i strimler som redemateriale (og gemme-materiale).

Lucerne skulle være rigtigt godt, da det også indeholde E-vitamin, men hamstere har vist ikke samme behov for ekstra fibre som andre dyr har.

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 17. apr 2009 12:19

Vi bruger heller ikke hø eller erstatning for det.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Siigne

Re: Erstatning for hø?

Indlæg af Siigne » 17. apr 2009 12:51

Lykke skrev:
Siigne skrev:For det første; bruger I hø til jeres hamstere, og spiser de af det eller gemmer de sig kun i det?

De fleste af os herinde bruger vist toiletpapir i strimler som redemateriale (og gemme-materiale).

Lucerne skulle være rigtigt godt, da det også indeholde E-vitamin, men hamstere har vist ikke samme behov for ekstra fibre som andre dyr har.
Jeg bruger også selv kun toiletpapir, og ingen hø - men var bare interesseret i at vide om de så 'mangler' noget i deres kost.
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

Låst