Lidt spørgsmål om hamsterhjul :D

Beskrivelse mangler
Låst
BittéHamstereN

Lidt spørgsmål om hamsterhjul :D

Indlæg af BittéHamstereN » 4. jan 2010 22:28

Som overskriften siger har jeg lidt spørgsmål om hjul. Futte har et hjul på 20 cm fra Wodent Wheels, men det er ikke så bredt. Han løber heller ikke så hurtigt, som da han var lille og hans pels går i mod siderne der ind (han er en langhåret punker :lol: ) Buret har en stor grundflade, men er 30 cm højt. Når der bundmartriale osv i det, er det cirka 27,5 cm højt. Hvilke hjul kan man få der har en bredere løbe flade, hvor han kan give den gas? Hjulet skal jo kunne være der :oops: Har også et træhjul, men der tisser han på foden af hjulet og det er heller ikke så stort i breden. Kan godt lide Wodent Wheels, men tror ikke jeg kan få et 28 cm's hjul ind i buret :oops: (og så + foden :roll: ) Futte er godt nok en lille han på 118 g, men vil godt havde han har et godt hjul, han kan give den mere gas i :wink: Ødelægger han egentlig sin pels, hvis den går i mod i hjulet :roll:

Og køber selvfølgelig to hjul, så Silke også får et større end hendes 20 cm træ hjul :wink:

Hjulet må selvfølgelig ikke være af tremmer (kan ikke sætte stof om, da Futte og Silke kan finde på at tisse i hjulet) og det skal være ansvarligt, så håber der kommer nogen gode forslag til hjul :wink:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 5. jan 2010 08:02

jeg bruger de her og de fungere fint. når det står i et bur med unger på 4 uger ca kan  der sagtens være 3 i af gangen.
http://www.dyrenesno1.dk/marsvin-comfor ... -6873.html
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Loan

Indlæg af Loan » 5. jan 2010 12:53

Jeg har enkle af det hjul som Heidi viser, jeg har dog haft den lille ulempe med dem at i mit skabsbur hvor de går på plexiglas plader har hjulet hoppet når de har løbet stærkt og det har lavet 'brandmærker' i pladen som jeg ikke kan fjerne og det larmede forfærdeligt.
Hilsen
Loan Vejby

Lykke

Indlæg af Lykke » 5. jan 2010 20:01

Kan alderen være grund til at han løber langsommere?
Bredden plejer kun at være et problem på meget store hamstere (over 150g). Hvis det bare er pelsen, der rammer mod siderne, burde det ikke være et problem.

Et Wodent Wheel af størrelsen større fylder ca. 30cm på foden. Hvis du har et bur, hvor du har mulighed for at vende hjulet omvendt, så det hænger i foden i stedet for står på den, kan du vinde lidt plads - og så bare ikke have strøelse lige under.

Jeg kan ikke se billederne i Heidis link, men hvis det er de blå-gule hjul, så er de vist bredere end WW.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 5. jan 2010 20:16

Lykke skrev:Kan alderen være grund til at han løber langsommere?
Bredden plejer kun at være et problem på meget store hamstere (over 150g). Hvis det bare er pelsen, der rammer mod siderne, burde det ikke være et problem.

Et Wodent Wheel af størrelsen større fylder ca. 30cm på foden. Hvis du har et bur, hvor du har mulighed for at vende hjulet omvendt, så det hænger i foden i stedet for står på den, kan du vinde lidt plads - og så bare ikke have strøelse lige under.

Jeg kan ikke se billederne i Heidis link, men hvis det er de blå-gule hjul, så er de vist bredere end WW.
Han er ikke engang et år endnu og virker overhovedet ikke gammel, så kan det godt være det :scratch:

Ja det er tremmebur, med muse tremmeafstand (meget småt), men bund delen er ca 1/3 af højden. Hvordan vil det kunne blive sat fast i tremmerne, har de ikke kun stå fod :scratch:

Ja linket er til de blå-gule hjul :wink:
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..

Lykke

Indlæg af Lykke » 6. jan 2010 20:37

Han løber ikke langsommere fordi han er gammel i hvert fald. Han kan måske løbe langsommere end han gjorde som lille unge, fordi de falder til ro - men jeg synes ikke, det er en god forklaring.

Hvis man vender hjulet (eller rettere sagt: foden) på hovedet, kan man stikke foden ind mellem tremmer i taget/låget. Men jeg ved ikke om det vil virke i dit bur.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 6. jan 2010 20:52

Lykke skrev:Han løber ikke langsommere fordi han er gammel i hvert fald. Han kan måske løbe langsommere end han gjorde som lille unge, fordi de falder til ro - men jeg synes ikke, det er en god forklaring.

Hvis man vender hjulet (eller rettere sagt: foden) på hovedet, kan man stikke foden ind mellem tremmer i taget/låget. Men jeg ved ikke om det vil virke i dit bur.
Ved du præcis hvor stort 28 cm hjulet er i højden på foden, for jeg er blevet rigtig glad for det WW hjul han har nu (især fordi Futte ikke kan tisse på foden, som han var begyndt på med sit træhjul)

Hvorfor er det også kun tremmehjul man kan få i 25 cm, får aldrig sat noget godt nok omkring, så det vil jeg slet ikke begi mig ud i  :oops:

burrus

Indlæg af burrus » 7. jan 2010 00:20

jeg har det WW der er et tand større end 20 cm - er det det på 27,5?
Du kan jo låne det med hjem og hvis du så kan bruge det købe det  :wink:
jeg får aldrig brug for så stort et hjul, så det står bare og fylder :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 7. jan 2010 12:11

burrus skrev:jeg har det WW der er et tand større end 20 cm - er det det på 27,5?
Du kan jo låne det med hjem og hvis du så kan bruge det købe det  :wink:
jeg får aldrig brug for så stort et hjul, så det står bare og fylder :wink:
Jeg troede det var 28 cm, men det vil jeg da vildt gerne :D  :D  :D

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. jan 2010 15:00

Det er et stykke tid siden, jeg målte, men jeg mener, det er 30 med foden. Dog skal der jo være lidt luft for at det kan løbe rundt, så man skal regne med mindst 30,5 cm plads.

Men hvis du kan prøve med Pias er det jo optimalt, når vi er nede i, at det kræver milimeter-præcision  :lol:

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 7. jan 2010 15:15

Lykke skrev:Det er et stykke tid siden, jeg målte, men jeg mener, det er 30 med foden. Dog skal der jo være lidt luft for at det kan løbe rundt, så man skal regne med mindst 30,5 cm plads.

Men hvis du kan prøve med Pias er det jo optimalt, når vi er nede i, at det kræver milimeter-præcision  :lol:
Så krydser jeg bare fingre for der er de milimeter ekstra :wink: Ellers må jeg klage til dem der har lavet buret og sige de skal lave et der er 1 cm højere :lol:  :lol:  :lol:

Låst