Fjernelse af lugt
-
Fjernelse af lugt
Som overskriften siger meget tydeligt, handler dette om at fjerne lugt fra ens hamsters legetøj af træ...
Jeg skal jo have en lillebror til min dværg og da de skal dele bur, skal alt deri ikke lugte af min nuværende hamster, da den så bare vil forsvare alt deri.
Er der en måde, hvor man kan fjerne lugten fra ens træ legetøj eller kan jeg lige så godt smide alt det gamle ud?
Jeg vil jo ikke tro et vandbad af legetøjet er nok...? :roll:
Jeg skal jo have en lillebror til min dværg og da de skal dele bur, skal alt deri ikke lugte af min nuværende hamster, da den så bare vil forsvare alt deri.
Er der en måde, hvor man kan fjerne lugten fra ens træ legetøj eller kan jeg lige så godt smide alt det gamle ud?
Jeg vil jo ikke tro et vandbad af legetøjet er nok...? :roll:
-
vask det med rhodalon
men husk at det sagtens kan gå galt at sætte dem sammen, så du skal derfor have et ekstra bur stående klar.
for der er størst sandsynlighed for at de ikke vil kunne sammen
men husk at det sagtens kan gå galt at sætte dem sammen, så du skal derfor have et ekstra bur stående klar.
for der er størst sandsynlighed for at de ikke vil kunne sammen

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
-
-
Jeg blander rodalon eller klorin i vandet og lader det stå lidt deri. Vasker med en opvaskebørste. Derefter lægger jeg tingene lidt i en balje med rent vand og skyller så grundigt (for begge dele er noget heftigt noget - klorinen bleger i øvrigt træet lidt). Jeg har aldrig oplevet problemer, men mine hamstere har så heller ikke splittet deres træ-ting ad.
Sæt evt. den nye hamster ned i buret først (eller samtidig).
Sæt evt. den nye hamster ned i buret først (eller samtidig).
-
det er ikke giftigt, man kan også bruge det til tæpper, kattebakker og tøj.Chagos Mutti skrev:Hehe hvad er det og er det giftigt?
For det bliver jo "siddende" i træet lige meget, hvor godt man vasker det?
Jeg overvejer en smule eddike og varmt vand? :)
jeg plejer at sige det fungere som klorin bare uden de giftige dampe og lugten
men det skal selvfølgelig skylles grundigt bagefter

-
Rodalon har jeg altid brugt til at gøre bure rene med,så det skader altså ikke hamsteren,men du skal selvfølgelig skylle af med rent vand til sidst.Chagos Mutti skrev:Hehe hvad er det og er det giftigt?
For det bliver jo "siddende" i træet lige meget, hvor godt man vasker det?
Jeg overvejer en smule eddike og varmt vand? :)
Rodalon er et rengørings middele som dræber bakterier,fjerne dårlig lugt og desinficerer,må også anvendes i køkkenet til at gøre rent i f.eks. køleskab,dybfryser,spækbrædt,knive,køkken maskiner osv.
Køb det til INDENDØRS brug,kan købes i alle supermarkeder :D
-
Normalt bruger jeg bare neutral opvaske middel til at vaske buret i... Men min dværg er også ret forkælet... Dens underlag er næsten 10cm tykt, så der kommer aldrig tis og den slags ned til bunden
Men det vil sige, at I mener, at jeg sagtens kan genbruge mit træ legetøj i det nye bur og fjerne lugten helt af min dværg?
Jeg synes dog at klorin lyder lidt voldsomt :?

Men det vil sige, at I mener, at jeg sagtens kan genbruge mit træ legetøj i det nye bur og fjerne lugten helt af min dværg?
Jeg synes dog at klorin lyder lidt voldsomt :?
-
ved ikke om du kan kalde det forkælet at bruge neutral opvaskemiddel for det desinficere ikke.
vil sige rhodalon er at forkæle mere for det er ikke det billigste rengøringsmiddel ihvertfald.
vil sige rhodalon er at forkæle mere for det er ikke det billigste rengøringsmiddel ihvertfald.

-
-
-
Altså træting kan du "nøjes" med at smide i en spand og hælde masser af kogende vand over
så er det som regel rent..
at vaske træting i sæbe er sjældent en god kombi, da sæben ofte er umulig at vaske helt ud af træet...
træting skolder jeg bare og så bagefter en tur i fryseren i +18 timer
så er alt dødt

så er det som regel rent..
at vaske træting i sæbe er sjældent en god kombi, da sæben ofte er umulig at vaske helt ud af træet...
træting skolder jeg bare og så bagefter en tur i fryseren i +18 timer

så er alt dødt

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
jeg tror sagtens du kan bruge dem i det nye bur
altså vand og sæbe bliver kun brugt her - øhm - tja - :oops: :lol: ja der går nok 6-7 uger mellem mine guldhamstere og 5-6 uger ved dværgene...
oftere skifter jeg ikke bur
og der vasker jeg dem først af i vand og sæbe for at løsne alt skidtet...
Derfefter får det en gang rodalonvand for sikre at alle bakterier er dræbt
og så skal det skyldes meget af!
Rodalon er nok et af de bedste midler til den slags og heldigvis til at arbejde med - også for os som normalt bruger neutral til alt andet

altså vand og sæbe bliver kun brugt her - øhm - tja - :oops: :lol: ja der går nok 6-7 uger mellem mine guldhamstere og 5-6 uger ved dværgene...
oftere skifter jeg ikke bur

og der vasker jeg dem først af i vand og sæbe for at løsne alt skidtet...
Derfefter får det en gang rodalonvand for sikre at alle bakterier er dræbt
og så skal det skyldes meget af!
Rodalon er nok et af de bedste midler til den slags og heldigvis til at arbejde med - også for os som normalt bruger neutral til alt andet

Pia B