Er det positivt når hamsteren "snakker" ?

Beskrivelse mangler
Låst
thildemaria

Er det positivt når hamsteren "snakker" ?

Indlæg af thildemaria » 14. mar 2010 15:19

Trøff snakker/siger lyde en del når han ser mig og jeg nusser ham, har ham ude af buret osv. og jeg spekulerede lidt på om det er positivt eller negativt?
Er der en forskel på lydene, så nogle bestemte lyde er et udtryk for at han er misfornøjet og andre er udtryk for at han hygger sig?

:D

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 14. mar 2010 16:02

jeg har også en gammeldame der elsker at snakke når jeg kommer ind i rummet, også når hun er ude, jeg tror min gør det fordi hun er veltilpas og at sådan er hun bare.

Så hvis din ellers virker til at have det godt og er aktiv og spiser og drikker og sådan så tror jeg ikke der er så meget at være bekymret over.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 14. mar 2010 16:19

Min lille hun snakker også. Både når hun er tilfreds og utryg. Feks har hun en vildt dårlig vane med at kravle op på min skulder når jeg sidder med hende i sofaen og så siger hun bange lyde, fordi hun alligevel ikke tør være deroppe. De er højere og hurtigere end de glade, ved min  :)
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

Wampi

Indlæg af Wampi » 14. mar 2010 20:25

ja der er forskel på om de snakker fordi de er glade-tilfredse eller om de er bange-sure...

Min guldhun snakker også.. mest når hun er utilfreds med et eller andet.. f.eks. hvis vi larmer så hun bliver vækket kan hun finde på at komme op og sidde ved lågen og sidde og "gnække" af os.. lyder lidt som om hun klaprer tænder/ skærer tænder...

andre gange går hun bare og snakker i buret når hun tuller rundt for sig selv i fred og ro...

synes selv det er meget nemt at høre forskel på om det er det ene eller det andet... tror ikke du er i tvivl hvis det var pga ubehag-nervøsitet...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

thildemaria

Indlæg af thildemaria » 14. mar 2010 20:55

Det lyder ihvertfald ikke som om han skærer tænder eller noget, det lyder mere som hvis man(som menneske) laver små beroligende lyde til en urolig baby eller et dyr.... -Lidt svært at forklare, men jeg kan lave næsten den samme lyd med tungen.
:P

Låst