Svulst på maven?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
stinepigen

Svulst på maven?

Indlæg af stinepigen » 25. sep 2010 09:10

Har lige opdaget at min søde lille hamster har en mærkelig knop eller svulst på maven. Knoppen er rød og sådan helt udspilet.

Hun er faktisk 2½ år gammel så hun er ved at være en ældre dame, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre nu, jeg vil jo ikke have hun skal lide...

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. sep 2010 09:41

Hvor på maven er det ?
og hvor stort område er det ?

Hvis hun lider skal du kontakte en dyrelæge ?, han vil også kunne fortælle dig hvad det er.

God bedring med hende.

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 25. sep 2010 12:13

Er i sikre på, at det ikke er duftkirtlen?

stinepigen

Indlæg af stinepigen » 25. sep 2010 21:55

Det sidder bag ribbenene, altså mellem for- og bagben. Det er lidt mindre end en 25 øreJa jeg er helt sikker på det ikke er duftkirtlen da den aldrig har set sådan ud før og "svulsten" er meget ophævet.
Det ser desværre ikke så godt ud, men hun løber stadig rundt og spiser osv. men må vist hellere lige forbi en dyrelæge. Måske den kan "tømmes"....
Vedhæftede filer
IMG_0031.JPG
Lille Inger med svulst...
IMG_0031.JPG (60.87 KiB) Vist 3146 gange

Majlund

Indlæg af Majlund » 25. sep 2010 23:50

Det der ser bestemt ikke godt ud. Syntes klart du skal tage til dyrlæge på mandag. Jeg tænker også byld - eller alternativt kræft. Under alle omstændigheder er det rart at få vished om hvad det er og om dyrlægen kan gøre noget. . . for sådan skal det jo slet, slet ikke se ud. . . tror altså også det er generende for hamsteren :( .

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 26. sep 2010 11:53

Okay, det kan jeg godt se. Tænkte bare at du sagde 'maven', så tænker jeg 'neden under' hamsteren.
Men ja, til dyrlægen i morgen med den. :)

Nougat

Indlæg af Nougat » 26. sep 2010 20:20

Jeg skal ikke gøre mig klog, og ved godt den jo nok ikke har været ude og løbe i skoven. Men for mig ligner det en tæge. Eller?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

achjaaa

Indlæg af achjaaa » 23. nov 2010 05:51

uha den der kan jeg svaret på
prøv om du kan liste sårskorpen af knoppen er det en masse ala røræg der er i er det en byld.

det du kan gøre er
luk op så lille et hul som det er muligt uden det blir for småt.

så klemmer du om knoppen med pege og tommelfinger til du får enten en klump "røræg" ud mellem fingrene eller evt. (og allerhelst) en lille rosinstørrelse sæk med pus inden i ud den trækker du så ud hel og uden at ødelægge den hvorefter du skyller såret og dupper omkring med vatpind vædet med klorhexidinopløsning MAKS 15% opløsning da andet vil svide og det er der ikke grund for.

dette er talt ud fra erfaring med lignende både hos mennesker og fra idag af også hamster da jeg fjernede 2 på vores vinterhvide hun
første kuld 11/11-10

intet giver karma som feng shui med forhammer

Låst