Hej
Jeg var til dyrelæren med Anna for godt en måned siden, af to årsager. Kløe, specielt på maven, og øjenbetændelse. Dyrelægen anbefalede at jeg udskiftede bundstrøen, som var høvlspåner med papirfnuller. Det hjalp meget hurtigt, og den fik hurtigt de bare pletter på magen væk. Til øjet blev der ordineret Kloramfenikol, som jeg i første omgang behandlede med i godt en uge, ca. 3 gange om dagen. Det hjalp, men øjet var stadig en anelse hævet. Der gik et par uger og så begyndte det at blive værre igen. Jeg startede forfra med behandlingen, og endnu en gang syntes det at have hjulpet meget. Men stadig med lidt hævelse tilbage.
Nu er det et par dage siden at behandlingen stoppede, og det er blevet skidt igen. Stakkels Anna.
Spørgsmålet er om der er nogen der tror på at hun kan helbredes med den historie. I morgen er det dyrlæge eller aflivning. Men det ville være at have brugt flere penge på dyrelæge, hvis ikke der spås en chanche.
Se billedet. Det er lidt svært at tage nærbilleder af et hamster det allerhelst vil spæne rundt. Men dog lettere end at give den kloramfenikol. Men jeg håber at man kan se det nederste øjenlåg er skuppet lidt væk fra øjet af hævelsen, så man kan se en halv milllimeter af indersiden af det nederste øjenlåg. Man kan også se at hun må have kløet sig, hun har ikke så meget hår omkring øjet.
Anna er en Vinterhvid Safir dværg, alder ukendt men fik to unger omkring 1. august 2010. Har givetvis aborteret sidst i september pga. sygdommen.
Annas dårlige øje
Annas dårlige øje
- Vedhæftede filer
-
- Annas dårlige øje.
- Annas øje.JPG (30.89 KiB) Vist 1431 gange
-