Er han gået i hi?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Tiina

Er han gået i hi?

Indlæg af Tiina » 25. jan 2011 20:06

HJÆLP!
Det er 100 år siden jeg har været på  :oops: Men min lille Didrik dværghamster ville slet ikke vågne her til aften  :( Han ligger og sover der hvor han plejer i sin lille hule. Da jeg forsigtigt skubbede wcpapiret til side for at se om han overhovedet er i live, så så jeg ham ligge og sove. Men han reagerede næsten ikke på at jeg sådan prøvede at vække ham på den måde (plejer aldrig at vække mine hamstere med mindre jeg har på fornemmelsen noget er galt, og med Didrik har der aldrig været noget galt). Hans øjne er lukket helt i og han ligger bare og vibrerer så hurtigt at man nærmest ikke kan se det  :(

Er han gået i hi? Jeg har prikket lidt til ham, hvor han løftede hovedet ½ centimeter uden at åbne øjnene.
Eller er det nu jeg skal skynde mig hen på dyrehospitalet? Alle de gange jeg har været der har ventetiden MINDST været 1½ time (kanin) så ved ikke rigtig om jeg vil udsætte ham for det. Hvad synes i?

Han blir kun 1 år til marts, og har altid været frisk som en havørn.

Undskyld hvis det hele er lidt rodet men jeg er vildt bange for om der er noget galt med ham  :(
.. Hilsen Tina, lykkelig ejer af kaninerne Birger og Nayomi

Nougat

Indlæg af Nougat » 25. jan 2011 21:03

Har ikke så meget forstand på en hamsters sygdomme, men vil alligevel se om jeg kan give nogle råd.
Har den stået i et køligt rum? Så sørg for at den bliver flyttet ind i et varmere rum(Dog ikke meget varmt). Har du tjekket om der er noget galt med vandflasken? Kommer der vand ud af den? Tjek det inden du flytter den fra buret, så den er i sin normale "stilling".
Ser hans afføring normal ud?

Håber noget af dette kunne hjælpe lidt. God bedring med ham
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Tine Clausen

Indlæg af Tine Clausen » 25. jan 2011 21:34

Jeg har ikke forstand på om han er gået i hi, men har hørt om folk, der har haft succes med at tage hamsteren ud og sidde i hånden med den, hvis den har været igang med at gå i hi - så vil varmen på dem til at vågne igen.

Held og lykke med ham :)
Mvh. Tine - og Whopper, Kimmie og Cirkeline.

Tiina

Indlæg af Tiina » 26. jan 2011 07:13

Tak for jeres svar :D
Didrik vågnede straks efter jeg havde skrevet indlægget færdigt - lige så frisk som han plejer at være! Så jeg ved ikke lige hvad der skete for ham igår men han gav mig ihvertfald en meget stor forskrækkelse..
Han er stadig frisk her til morgen  :D
.. Hilsen Tina, lykkelig ejer af kaninerne Birger og Nayomi

Nougat

Indlæg af Nougat » 26. jan 2011 18:25

Det lyder rigtig godt. Godt at høre :-)
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Loan

Indlæg af Loan » 26. jan 2011 20:41

Rigtig godt at høre, men evt tænk over det med kulde/træk. Det kan jo os ske han bare har ligget og sovet rigtig godt ;)
Hilsen
Loan Vejby

Låst