Hvad skal dværghamsterunger helst spise???

Beskrivelse mangler
Låst
Bobber

Hvad skal dværghamsterunger helst spise???

Indlæg af Bobber » 2. feb 2011 21:34

Bob får Beaphar X-tra vital til dværghamstre. Anbefalet af dyrehandleren (men jeg kan forstå ved at læse herinde, at man vist ikke kan stole på dem).

Bob er jo kun en lille unge og jeg synes at alle stykkerne i det foder er ret store, og synes heller ikke at der forsvinder noget.

Hvad har I giver helt små unger, eller hvad vil I anbefale?

Wampi

Indlæg af Wampi » 4. feb 2011 18:53

det samme foder som jeg ellers giver.

jeg køber den store pose fra supermarkedet der er blanding til flere gnavere... sørger så for at hamsteren får godbidder med kød og grønt en gang imellem når vi selv skal have det så hun stadig får sit proteinbehov m.v. dækket...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 4. feb 2011 22:42

Udover almindeligt grundfoder, giver jeg protein i form af kattevådfoder, hundekiks og levende melorme.

Derudover får de grønt, du kan se andet sted på hjemmesiden hvad de må få.

Jeg giver dem også "guf" (i små mængder) i form af solsikkekerner, græskerner, hirseklokker, snackstænger, hasselnødder, rosiner, kokosflager m.v.

Hvis du har mistanke om, at den er for svag til at spise det grundfoder du har købt, ville jeg prøve et andet specielt til unger, du kan eventuelt supplere op med lidt hirsefrø som dværge som regel elsker.

Det skal dog siges, at unger som hovedregel godt kan tygge det almindelige grundfoder, men de spiser til gengæld i meget små mængder så måske "forsvinder" der det der skal. Du kan jo eventuelt tælle det du ligger ind.

Låst