Hvad er det nu for noget sand der er godt at have i en skål som ens dværghamster kan rulle og "vaske" sig i? og hvor kan det evt købes?
og er det rigtigt man kan give dem en meget lille smule stegt hakkekøb så de får noget animalsk proteiner?
pleje?
Det jeg bruger hedder "chinchilla sand" det kan købes i dyrehandleren
Jeg giver ikke min kød men mit tørfoder er der lidt kød i.
Giver kun min frugt og grønt, bare IKKE salat... De får diarre
Jeg giver ikke min kød men mit tørfoder er der lidt kød i.
Giver kun min frugt og grønt, bare IKKE salat... De får diarre
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220
Medlemsnummer 220
-
Jeg vil anbefalde dig at give den kattevådfoder eller kattetørkost istedet for hakketkød, så er du helt sikker på, at der ikke er salmonella eller andet i, som hamsteren kan blive syg af.
Ingen af mine gider at spise tørkosten, så jeg køber små Whiskas poser med vådkost, og giver den en portion 2 gange om ugen, det de ikke har spist i løbet af natten, smider jeg ud næste morgen.
Ingen af mine gider at spise tørkosten, så jeg køber små Whiskas poser med vådkost, og giver den en portion 2 gange om ugen, det de ikke har spist i løbet af natten, smider jeg ud næste morgen.
enig.. her får vores hamstere en del af vores frikadeller eller andet kød vi spiser til aften for at få deres animalske protein...
det er billigere i længden og når det er tilberedt så er der ikke større risiko end hvis man bruger vådfoder til katte...
har før brugt hundekiks, blandet sådan en stor pose hos dyrehandleren så der var lidt forskelligt af størrelse og smag... men det er blevet dyrt at købe når man kun har en enkel hamster for hun ville næsten ikke kunne nå igennem sådan en pose...
det er billigere i længden og når det er tilberedt så er der ikke større risiko end hvis man bruger vådfoder til katte...
har før brugt hundekiks, blandet sådan en stor pose hos dyrehandleren så der var lidt forskelligt af størrelse og smag... men det er blevet dyrt at købe når man kun har en enkel hamster for hun ville næsten ikke kunne nå igennem sådan en pose...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11