Der er så mange der siger hvad man ikke må bruge af de forskellige matrialer så nu vil jeg gerne bare vide hvad man gerne må bruge(tror jeg har kigget i alle sidens emner om akvarier og bundmatriale)
Der er noget med at man må bruge gamle håndklæder klippet ud i firkanter. Må man også bruge stof man bare køber så længe det er ubleget læred til hulen sammen med køkkenrulle.
Må man blande noget skovbund eller lign. med ugødet spagnum og chinchilla sand.
Chinchilla sandet skal i dens sandbad og i et gravetårn hvor det bliver blandet med en lille smule spagnum.
Bunden ville jeg lave af et under lag af spagnum og så "drysse" lidt rundt i buret og lave et hjørne med et overlag af det.
Stoffet eller håndklædet skal blandes med køkkenrulle til hulematriale.
Må man det eller er der noget de ikke kan tåle eller noget der skader dem.
Hvad kan man bruge til hule- og bundmatriale.
Hvad kan man bruge til hule- og bundmatriale.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Det med skovbund var noget jeg så i et indlæg med noget bundmatriale folk ikke vidste hvad hed men der var en der sagde det lignede noget der hed skovbund derfra gik jeg ud fra at folk vidste hvad det var det er der vel ikke kryb i.
Formålet med at blande er at sandet er dyrt men man kan købe spagnum i store sække så man spare lidt på sandet for der skal også være et sandbad og vi lever mig og min m or sammen så ver en øre betyder lidt lækrer mad osv.
Formålet med at blande er at sandet er dyrt men man kan købe spagnum i store sække så man spare lidt på sandet for der skal også være et sandbad og vi lever mig og min m or sammen så ver en øre betyder lidt lækrer mad osv.
Knus Emma,
Nå okay. Det kan jeg godt huske - det så ret lækkert ud (men luksus hvis du skal passe på at det ikke bliver dyrt). Men når det ikke er friskt fra skoven, er der sikkert ikke problemer med kryb 
Mht. sand ville jeg bare nøjes med et sandbad og så have spagnum i resten af buret - ellers kommer du vist bare til at bruge mere sand.
Mine sandbade er isbøtter med 1-2 cm sand - det holder ret længe, så det behøver ikke koste så meget på længere sigt.

Mht. sand ville jeg bare nøjes med et sandbad og så have spagnum i resten af buret - ellers kommer du vist bare til at bruge mere sand.
Mine sandbade er isbøtter med 1-2 cm sand - det holder ret længe, så det behøver ikke koste så meget på længere sigt.
ok nu vil jeg sige jeg snart har opdaget der ikke er noget ved en dyrehandlers ord med hensyn til mange ting men da jeg købte min gamle hamster sagde de at det skulle være i en skål med en diameter på ca 10 cm og en højde på cirka 5 cm de sagde så også at det skulle skiftes en gang om ugen men vi skiftede bare når resten af buret blev skiftet.
Tak for svarene.
Tak for svarene.
Knus Emma,