Flot men godt?

Beskrivelse mangler
Låst
Charliés

Flot men godt?

Indlæg af Charliés » 7. aug 2011 23:21

Hej!
jeg har en lille guldhams, hun er meget energisk, og kommer hurtigt til at kede sig, jeg har lagt mærke til at hvis der ikke er noget at lave, så sover hun. Og det skal lige siges at hun sover ret meget for tiden.. Hehe :-)
Så jeg tænkte på om i havde nogle idéer til at underholde hende, samtidigt med at det blev pænt?
Det er også begrænset med pladsen i hendes bur. Hun har et stort bur, men pga. af øverste etage går skråt ned over nederste etage fylder det meget. Men jeg vil bare gøre alt for at hun ikke skal kede sig, da jeg ikke kan holde hende og være hjemme hos hende helle tiden.
Tak på forhånd :-)

Wampi

Indlæg af Wampi » 8. aug 2011 12:32

Tænk som en hamster...

Gemmesteder, tunneller, kravle-op-på-ting, Guffesteder...

Gemmesteder kan være alt fra huse til hamstere til gamle papæsker der ikke smitter af med farverne... Herhjemme er det er hit at bruge de røde æsker fra de store pakker billig popcorn i Kvickly... laver bare et hul mere i den anden ende end der hvor der allerede er til det og det både gemmested og tunnel...

Tunnel kan enten være du køber rør hos dyrehandleren eller tag toilettør/køkkenrullerør og så klipper du dem op og trækker så det stadig er en bue og sætter ned så det sidder lidt i underlaget og har en gang igennem... håber det gav mening...

Kravle-op-på-ting ja platforme man kan købe eller igen papplader eller æsker der er så hun kan nå det med forpoterne når hun står på bagbenene og derfra hive sig op på... Husk dog på at hvis der er tremmer foroven i buret kan de blive interessante at bide i hvis hun har et stort gnavebehov...

Guffesteder herhjemme er guffestedet en plantemargerineæske der er vasket af og så gravet ned i underlaget så man kun lige kan se kanterne af den.. den putter vi så f.eks. knækbrød i eller kiks eller rugbrød... ting der kan tåle at ligge uden at blive dårlige... har også haft æsken hængende fra toppen af buret i ståltråd hvilket også var et stort hit... Specielt da man så kunne lade godten glide ned igennem tremmerne mens hun sad der...

Håber det gav nogen ideer... vores bure har aldrig været særlig store da vi ikke rigtig har haft plads og vores hamstere har aldrig virket til at kede sig...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Charliés

Indlæg af Charliés » 8. aug 2011 16:33

mange tak, det var en stor hjælp! :-)
jeg prøver at være kreativ og finde på en masse spændende ting til hende! :-)

Wampi

Indlæg af Wampi » 8. aug 2011 18:36

Bare husk at passe på med ting der er limet...

f.eks. toiletrør og køkkenrullerør har nogen gange fået så meget at der sidder rester efter man tager det sidste stykke af.. sørg for at fjerne det førend hamster får det...

Generelt overvej at hamster næsten garanteret vil bide i det så tænk over om det kan indeholde ting der ikke ville være sundt for den at få ind i munden også selvom de ikke spiser det...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Charliés

Indlæg af Charliés » 8. aug 2011 20:45

Ókay, jeg må finde på noget :)

Kahliah

Indlæg af Kahliah » 25. nov 2011 05:22

Vi køber poser med fuglesand og strør ud over et relativt stort område. Herudover spreder vi så hans foder og begraver lidt af det med en gaffel. Er hyggeligt at se ham grave i sin lille "køkkenhave"

Du kan muligvis bare sprede det udover bunden. Vi bruger carefresh og det er ikke så tungt i det, så det er svært for mig at holde øje med hvad der er af mænger mad + han skal ikke rigtig grave efter det når foderet bare lægger sig i bunden.

En anden ting jeg syntes hjælper, er at ændre på layoutet i buret ved rengøring. Vores har altid elsket at gå og udforske deres nye omgivelser. Har dog hørt at nogle hamstere kan blive stressede af ændringer i buret, men de fleste (inklusiv alle vores) er egentlig kun blever stresset, hvis vi har flyttet på selve buret

Låst