Er ret så fortvivlet

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
stinehf
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. maj 2012 17:38

Er ret så fortvivlet

Indlæg af stinehf » 29. maj 2012 17:46

Hej alle hamster elskere

Har meldt mig ind fordi jeg gerne vil havde jeres råd.

Det er sådan jeg har en ret kvik guldhamster, der imens jeg har været væk har formået at komme ud af sit bur.
Problemet er ikke den er ude af buret det har den været før, men der har jeg fanget den hurtigt igen. problemet er den, at jeg kan høre den render rundet inde i væggen. og har ingen ide om hvordan jeg få hende ud.

jeg har stilt mad og vand på gulvet så den kunne få noget at spise og drikke hvis den kom frem, men den har ikke rørt det endnu, og der er gået over 24 timer nu.

hvad hvis hun ikke kan finde ud, har hamstre ikke god retningssans? og hvor lange kan sådan en overleve uden mad og vand?

Håber i kan hjælpe mig. gerne meget snart.

Hilsen den kede og fortvivlede.

mosegaardmortensen89
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 29. maj 2012 17:56

Jeg har ikke selv prøvet det, men ved du hvor det hul er som den er kommet ind af for at komme ind i væggen?  Så kunne du eventuelt ligge noget mad som den ville kunne lugte sig frem til.

Jeg ved ikke om det her kan hjælpe men der står lidt om hvis den stikker af på det her link:

http://www.hamsterland.dk/stikkeaf.htm

Jeg krydser fingre for dig og din hamster  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 29. maj 2012 18:13

Uha det er frygteligt og kender kun alt for godt problemet! Jeg havde en hamster der var væk i næsten tre døgn - jeg havde glemt at lukke lågen og væk var hun (puha jeg er en dårlig hamsterejer!)
Det er vigtigt at du finder ud af hvordan hun er kommet ind i væggen? er hullet helt nede ved jorden så hun selv kan gå ud af det? eller er det håbløst for hende at komme ud af hullet igen? For så er der ingen vej udenom at du selv må i gang med at lave hul i væggen.

Og gør som Maria siger: læg noget mad frem til den ved hullet, dan evt en lille sti af mad hen til buret, som du kan stille på gulvet, så den selv kan kravle ind. Og sørg så for at der er ro i rummet, jeg tvivler på at hun kommer ud så længe i larmer helt vildt. Når der er stille og roligt skal hun nok blive nysgerrig og komme ud - så kig bare jævnligt ind i rummet.
Håber at det vil lykkes for dig at få hende i sikkerhed igen
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 29. maj 2012 18:59

En fælde som de fleste jeg har snakket med griner lidt af, men den virker, tag en skål og kom lidt mad ned i bunden, læg en rampe af en art op til, som hamsteren kan smutte op af, den falder så ned i skålen for at få fat i maden, skålen skal selvfølgelig være så høj at hamsteren ikke selv kan komme op igen.
Sæt den i nærheden af hullet i væggen.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Indlæg af Simse » 29. maj 2012 19:31

Jeg ville gøre følgende:
- Stille buret (eller en kasse med enkle ting fra buret) på gulvet, og lade det stå åbent så hun har mulighed for at gå derind.
- Sætte et par fælder op som minder om disse: http://www.lux-shoppen.dk/mussefaelde-p ... 8UV9NWfcXs
- Og håbe på det bedste.
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

stinehf
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. maj 2012 17:38

Indlæg af stinehf » 29. maj 2012 22:12

tak for de gode råd.

har som i allerede har været inde på, stillet mad og vand frem på gulvet i alle rum. også lige foran det hul jeg tror hun er kommet ind af. Men virker ikke som om hun er i samme væg som den hullet er i, så ved ikke om hun kan finde tilbage. kan nemlig ikke finde andre huller.

Er bare nervøs for hun vil dø af tørst eller mad mangel hvis hun ikke kommer ud og kigger snart. hvor lange kan de undvære?

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 30. maj 2012 07:39

Det er vand, der er problemet. Jeg tror ikke, nogen af os ved det med sikkerhed, men et par dage uden vand så begynder det at være problematisk - så mit bud er højst 1 uge.

Hvis den ikke kan finde tilbage til hullet, må du nok enten indstille dig på, at den dør - eller som foreslået prøve at lokalisere den og så lave et hul der. Men hvis du begynder at larme ved væggen, hvor den er, vil den jo nok gå sin vej derfra...  :?

Gunvor
Indlæg: 269
Tilmeldt: 30. jan 2012 11:24

Indlæg af Gunvor » 30. maj 2012 08:01

Nu bliver jeg helt lavpraktisk:

Hvad er væggen lavet af?

Er det fx et parcelhus med spån- eller gipsplader er der jo den fordel, lægterne afgrænser området den kan være i.

Hvor stort er hullet?
Med venlig hilsen

Gunvor


http://hamstervejen.weebly.com

stinehf
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. maj 2012 17:38

Indlæg af stinehf » 31. maj 2012 00:05

Hej alle sammen

lige for at besvare spørgsmålene, så er det en lejebolig jeg bor i, med gipsplader indvændigt og mursten udvendigt. dog os mursten indvendigt nogle steder.

hullet tror jeg kun er de 2-3 ca. er ikke sikker.

MEN GODE NYHEDER!!
HUN ER UDE NU!, mig og min kæreste brugte en helt aften på at dirke et panel op ved døreni brykkerset. vi kunne høre hun var inde bag ved, også ellers bare lokke hende stille ud med en gulerod.
hun var dog pænt afkræftet da hun kom ud, og man kunne nærmest hive hende det sidste stykke ud af væggen, fordi hun bed i guleroden.

Men tak for hjælpen alle sammen :)
hun havde vist været ude i 4 dage nu, uden vand eller mad.

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 31. maj 2012 00:09

stinehf skrev:Hej alle sammen

lige for at besvare spørgsmålene, så er det en lejebolig jeg bor i, med gipsplader indvændigt og mursten udvendigt. dog os mursten indvendigt nogle steder.

hullet tror jeg kun er de 2-3 ca. er ikke sikker.

MEN GODE NYHEDER!!
HUN ER UDE NU!, mig og min kæreste brugte en helt aften på at dirke et panel op ved døreni brykkerset. vi kunne høre hun var inde bag ved, også ellers bare lokke hende stille ud med en gulerod.
hun var dog pænt afkræftet da hun kom ud, og man kunne nærmest hive hende det sidste stykke ud af væggen, fordi hun bed i guleroden.

Men tak for hjælpen alle sammen :)
hun havde vist været ude i 4 dage nu, uden vand eller mad.
Nøj hvor er det skønt at høre at hun er kommet ud i sikkerhed nu  :P
Ja, jeg behøver vel ikke spørge om du har sikret dit bur nu? Jeg gætter på at hun er pakket rigeligt godt ind
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 31. maj 2012 06:45

Godt at høre!

Gunvor
Indlæg: 269
Tilmeldt: 30. jan 2012 11:24

Indlæg af Gunvor » 31. maj 2012 07:07

Godt hun kan li gulerødder  :wink: og  hvor er det godt, at hun nu er der hvor hun hører hjemme :-) I må være ekstra gode ved det lille myr og give hende godt med kæl og mad og drikke :D
Senest rettet af Gunvor 31. maj 2012 08:44, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

Gunvor


http://hamstervejen.weebly.com

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Indlæg af Freja » 31. maj 2012 07:43

Sikke dog en gyser. Hurra for happy endings!

Mvh. Frejas mor
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mosegaardmortensen89
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 31. maj 2012 08:46

Hvor er det dejligt at høre.

Hvor godt hun kom ud  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Eva-trold
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. mar 2011 14:09

Indlæg af Eva-trold » 31. maj 2012 15:30

Ej hvor godt! Tillykke med det :D
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Besvar