2 hamstere syge..

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
inlovehm

2 hamstere syge..

Indlæg af inlovehm » 14. jan 2013 15:13

Hej!

Jeg har ved siden af mig to sovende dværghamstere, Muddi og Mussi, som er rigtig syge.

Muddi er meget kold og stiv og trækker kun vejret (er meget tæt på at forsvide) og bevæger nogle gange sine knurhår. Hun har været lidt forkølet de to sidste dage men her til middag var den helt gal.

Mussi er knap så kold, reagerer ved vand, lyde og hvis man puster på ham, men virker også lidt stiv og træt.

De var begge meget aktive igår, hvor de spiste, drak vand og løb i løbehjulet, vi var ikke hjemme i nat, så her til middag kunne vi se den var gal. Vi har 4 hamstere i et bur, Muddi og Mussi lå hver for sig helt syge, imens de to andre lå inde i et hus og puttede (hvilket de stadig gør).

Vi har vinduet åbent et par gange om dagen når min kæreste ryger...

Vi mistænker desværre at det er pga. kulde (luftvejsinfektion) og cigaretrøg... Er der noget at gøre????

Venlig hilsen
Muddi, Mussi og Maria
Charlie, Line, Fluffy, Angel og Tyson er sendt kærligt i himlen <3
Konan, Hunni og Missy er sendt kærligt til nye hjem <3
Har nu Misser, Muddi, Mussi, Molly, Pixie, Bandit og kat <3

burrus

Indlæg af burrus » 14. jan 2013 15:26

jeg ville se at komme til en kyndig dyrlæge asap! :)  Det kan ikke vente!

og så sørge for at de er pakket godt ind, så de ikke får træk og kulde af turen.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 14. jan 2013 16:50

Efter en tur ved dyrelægen vil jeg råde til at i for et termometer ved hammy-ernes bure, det har været en stor hjælp for mig, da jeg ikke selv kan mærke om det er for koldt/varmt. Jeg kommer et par gange dagligt og tjekker om tempraturen er over 15, så har de det fint

og vis i lufter ud kan i eventuelt pakke buret ind i håndklæder/tæpper så kun toppen eller siden væk fra vinduet er åben  :)

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 14. jan 2013 17:00

Jeg ville også tage til dyrlægen med dem med det samme
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

annette gregersen

Indlæg af annette gregersen » 19. jan 2013 09:06

Der er ikke ret mange dyr som kan tåle træk, det er næsten det værste.

hvordan gik det ved dyrlægen??
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

Låst