Jeg har ikke hørt om hamstervat, det er ikke det der bomulds strøelse?
Hamstervat er ikke strøelse, det er et redemateriale som dyrehandlere (misforstået) anbefaler til hamstere.. Men til strøelse ville jeg alt efter hamster og pelslængde vælge BOXO eller hamp-strøelse og toiletpapir revet i strimler til reden
Så jeg blander bare en smule hundemad i foderet hver gang jeg fylder op?
Det kommer an på hvilket foder du vælger
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Derudover er det bedre at bruge kattefoder, da der er mere protein i. I fx Mr. Johnsons er der på forhånd tørrede melorme i, men man kan godt give ekstra proteintilskud derudover. Jeg bruger levende melorme, Royal Canin Sterilised kattefoder (det får min kat
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
) samt en smule rå oksekød ved specielle lejligheder.
Af foder er det meget forskelligt hvad du bør vælge, for dværgene synes at have lettere til overvægt end guldhamstere; så der ville jeg fodre med Altromin eller LUX-gnaverpiller
Jeg har selv guldhamster og fodrer med en blanding af Hamster Complete og Mr. Johnsons.
Hvordan med grønt, skal den også have det dagligt? Og hvilket grønt giver i som er bedst for den?
De behøver absolut ikke grønt dagligt, og man skal passe på med vand- og sukkerholdige ting, da de kan få diarre eller wet tail, og sukker er jo ikke godt i større mængder pga. overvægt
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mine får grønt en gang om ugen, og får istedet nogle lækre ærteflager fra LUX-shoppen, rodfrugter som jeg selv har tørret i ovnen samt kiks/godbidder som jeg også selv har lavet
Man kan finde mange idéer på denne hjemmeside:
http://www.fyrsting.dk/hjemmelavede-godbidder.html
Jeg har ikke endnu selv haft tid til at skrive mine opskrifter ind på min hjemmeside..