Slåskamp eller lege?

Beskrivelse mangler
Låst
Mia93larsen

Slåskamp eller lege?

Indlæg af Mia93larsen » 11. maj 2014 15:35

Hej er så heldig at ha fået de sødeste sibiriske Dværghamster (det to søskende piger)
Men da det første gang jeg har hamstre har jeg et spørgsmål?
Nogle gange er det som om de "slås". Jeg ville ikke sige at det ser voldsomt ud, det ser egentlig meget fredeligt ud, men
Nu ville jeg være på den sikre sidde og spørger, er det bare lege? De kommer med sådan nogle sød pive lyde når det sker, (har tjekket dem hver for bid sår og kan intet se)

Mvh.
Mia

Taria

Re: Slåskamp eller lege?

Indlæg af Taria » 11. maj 2014 17:06

Hej :)

Tillykke med dine nye kæledyr.
Desværre bliver jeg nødt til at sige at du er blevet misinformeret.
Der findes ikke en race der hedder sibirisk hamster. Det er en hybrid race imellem vinterhvide og campells dværghamstre.

En hamster er et solitært dyr. Dvs at de skal gå hver for sig. Hvis de begynder at slås så kan det ende med at de skader hinanden. Det aller bedste er hvis de får hvert sit bur :)

Vh. Sanne.

Sanne
Ejer af Daenerys (Hybrid) og Tut-Zoo's Fudge (Hårløs guldhamster) og Leeloo (Langhåret Guldhamster)

milla.b

Indlæg af milla.b » 11. maj 2014 20:12

Fuldstændig enig.

Du har været så uheldig (ligesom næsten alle andre), at få "sibiriske" dværghamster, som der desværre ikke er noget der hedder..

Jeg vil også sige du skal skille dem ad lige så snart, de begynder at slås
Calobe's hamsteropdræt

gnaverhuset

Indlæg af gnaverhuset » 12. maj 2014 21:51

Taria jeg vil også lige minde dig på at der ikke findes hamster racer men hamster arter :D
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

Taria

Indlæg af Taria » 12. maj 2014 22:55

Nå ja :) Det er lige det med at holde styr på hvad der er hvad :)

Sanne
Ejer af Daenerys (Hybrid) og Tut-Zoo's Fudge (Hårløs guldhamster) og Leeloo (Langhåret Guldhamster)

gnaverhuset

Indlæg af gnaverhuset » 16. maj 2014 20:42

Hehe :D der er så meget at holde styr på :b
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

Mr.hamsterven

Indlæg af Mr.hamsterven » 11. jul 2014 13:31

Jeg har en gruppe på 9 dværg hamstere i et stort bund bur med jord og sand og rullegræs areal på 2x2 meter de går helt fint sammen igen lyde igen kampe der er noget dominans mellem de to hanner når det kommer til hunnerne men de er aldrig gået til angreb på hinanden og de kan leve sammen de skal bare gøre det fra start og aldrig skilles hannerne hjælper også med at passe de små som sagt :)

Colour Point

Indlæg af Colour Point » 11. jul 2014 14:24

Når du har hunner og hanner gående sammen mr. Hamsterven , så må du da også have unger hele tiden, det er ikke sådan jeg ville leve hvis jeg var hamster -.-

Hej Ts :)

Som de fleste andre skriver er du blevet misinformeret, det er super træls at div. dyrehandlere osv ikke fortæller folk at deres dyr ikke kan gå sammen :( Du kan være heldig at finde to som kan gå sammen i en periode (hvis det er dværge) ofte er det lettere med Roborovski, og Campbells, MEN man kan aldrig være sikker, derfor anbefaler jeg altid at folk har et bur til hver, det er simpelthen for ærgeligt at komme hjem fra arbejde, og så er det gået galt :(
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Rasholm

Indlæg af Rasholm » 4. aug 2014 11:13

Mr. Hamsterven
Der er jo væsentlig forskel på at have flere hamster gående sammen i et 2 x 2 m areal og så på at have 2 hamster gående sammen i et almindelig størrelse bur (hvor mange nye hamster-ejere som ofte er fejlinformeret) køber for små bure.

Til TS
Det bedste du kan gøre er, at sætte dine to hamster i hver deres bur. I fangeskab i de almindelige bure man bruger, der har de simpelthen for lidt plads til at have hver deres små eller større teritorier og derfor begynder de oftest at slås, og det kan desværre være med døden som udgang for i hvert fald den ene.
Der er enkelte som har held med at de kan gå sammen hele livet, men det er som sagt de færrest. De første måneder går det måske fint, men så vidt jeg har læst rundt omkring, så begynder slåskampene typisk når de er 3-4 mdr.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Låst