Hej
Mine kæreste og jeg flytter i en større lejlighed og efter som vi ikke må have større dyr vil vi gerne have et guldhamster hver. Mit spørgsmål er så at jeg har læst at det ikke er alle guldhamster der kan leve sammen, så kan man godt have 2 guldhamster et 1 bur eller skal man have et til hver? Og hvad er mest fornuftigt hanner eller hunner?
Jeg vil gerne sætte mig rigtig godt ind i racen inden jeg anskaffer mig dem.
Håber på svar fra jer.
Guldhamster for første gang
-
Re: Guldhamster for første gang
Guldhamstere må ikke gå sammen, da de ikke er en flok dyr og de lige pludselig kan komme op og slås. Det er derfor vigtigt at man har dem i hver sit bur.
Re: Guldhamster for første gang
På hamsterland.dk kan i under "mit første hamster" og "pasning" finde rigtig meget god information omkring hamster også på nogle af opdrætterne i foreningens hjemmesider, kan findes under opdrættere
Nu har jeg selv kun haft hunner (fik min første han i lørdags), så kan ikke rigtig udtale mig om forskellen. Men så vidt jeg ved er der ikke meget stor forskel på dem. Hunnerne kan dog lugte en del når de er i brunst, mine har dog ikke lugtet
Guldhamster er super skønne dyr, men som Louise siger er de solitærer og skal derfor i hver deres bur. Et rigtig godt bur til guldhamstere er Alaskaburet som kan købe på bla. zooplus
Nu har jeg selv kun haft hunner (fik min første han i lørdags), så kan ikke rigtig udtale mig om forskellen. Men så vidt jeg ved er der ikke meget stor forskel på dem. Hunnerne kan dog lugte en del når de er i brunst, mine har dog ikke lugtet
Guldhamster er super skønne dyr, men som Louise siger er de solitærer og skal derfor i hver deres bur. Et rigtig godt bur til guldhamstere er Alaskaburet som kan købe på bla. zooplus
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt
Fischers hamsteropdræt