Hej Jeg er ny herinde.
Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med at få besvaret
Mit ene hamster hunnen-Hilda, er svært i gang med at samle mad til vinteren, hendes hus er næsten fyld af lækkerier.
Hvad skal jeg gøre?
Lade det ligge?
Stoppe med at fodre en tid, så hun får spist af sit lager?
Tømme lageret? (sys jo bare hun har knoklet for at samle alt den mad)?
Jeg holder selvfølgelig øje med om hun slæber friske grøntsager med ind som kan rådne, men det er hovedsageligt det tørrefoder hun har i huset.
Det sjove er at min han, som er i et andet bur, slet IKKE samler noget som helst, han tøffer bare ud af hulen og spiser når han er sulten
Samler mad til vinteren
-
Re: Samler mad til vinteren
fjerne det der kan rådne og eller lade det ligger.
det er hamsteres natur at samle mad året rundt, deraf deres navn de hamstre mad
det er hamsteres natur at samle mad året rundt, deraf deres navn de hamstre mad
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Du kan måske nøjes med at lægge foderet i buret hver 2-3 dag, hvor du selvfølgelig holder øje med at hun stadig har lidt madlager til de dage, hvor du ikke fodre.
Ha' en glad dag
Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Vi fodrer kun hver 4. dag og Cirkeline pigen har rigeligt at tage af, men hun lader det blive i skålen (på nær muslien. DEN skal med ned *tsk*)
Da vi havde den kinesiske der fodrede vi hver 3. dag og hun tog så alt foderet ned i hendes lager og måtte så gå i lageret de andre dage da hun ikke fik mere end det hun fik hver 3. dag.
Det fungerede upåklageligt og hun fik alligevel samlet +250 gram til hver mugning, så sultet har hun ikke
Da vi havde den kinesiske der fodrede vi hver 3. dag og hun tog så alt foderet ned i hendes lager og måtte så gå i lageret de andre dage da hun ikke fik mere end det hun fik hver 3. dag.
Det fungerede upåklageligt og hun fik alligevel samlet +250 gram til hver mugning, så sultet har hun ikke
Senest rettet af Maia 5. nov 2014 18:47, rettet i alt 1 gang.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
-
Jeg fodrer en gang om ugen med altromin og lidt Mr. Johnsons. Derudover får de godbidder stort set hver dag og så lidt grønt et par gange om ugen. Der er også altid mad tilbage når der skal muges ud
Jeg er lidt imponeret over, at I præcis ved hvor meget deres madlager vejer. Sortere I det når I renser ud i buret ?
Jeg ved at Baloo fx. har madlager et par steder rundt i buret, men når jeg renser bur synes jeg bare det forsvinder i strøelsen.
Jeg ved at Baloo fx. har madlager et par steder rundt i buret, men når jeg renser bur synes jeg bare det forsvinder i strøelsen.
Ha' en glad dag
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Vi vejede det af, ja. Det var selvfølgelig ikke det hele, da meget gik i et med strøelsen, men meget af det puttede hun i et rør så det var fri for strøelse og kunne lige vejes op når der blev muget.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg