sort farve smoke/sølv?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
burrus

sort farve smoke/sølv?

Indlæg af burrus » 1. okt 2007 21:26

Ja nu sad jeg her den anden dag med james ude sammen med en veninde - hun spørger så om han ikke  er meget lys på bagkroppen i forhold til forparten.. han er jo hvidbåndet så det er er ret let at se forskellen...

så nu tænker jeg om der findes smoke eller sølv ligesom med f.eks katte?
og hvordan opfører det sig i genetisk sammenhæng?
for han her blevet meget lys i hans sorte nu..
(må lige prøve at fange et billede af ham i morgen..)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 1. okt 2007 21:31

det er normalt at langhårede dyr bliver meget lyse i farven der hvor de er langhårede sort bliver ofte sådan en grålig farve at se på hvis dyret er rigtig langhåret.

Så din hamster er skam stadig hvidbåndet sort af den grund. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 1. okt 2007 21:34

Benjamin skrev:det er normalt at langhårede dyr bliver meget lyse i farven der hvor de er langhårede sort bliver ofte sådan en grålig farve at se på hvis dyret er rigtig langhåret.

Så din hamster er skam stadig hvidbåndet sort af den grund. :wink:
ok.. rart nok at vide.. kiggede bare lidt underligt da jeg opdagede den kæmpe forskel på farven af de to sorte bånd..
så tænkte der måske fantes "smoke" hos hamstere også.. men dejlig let at han "bare" er normal sort hvidbåndet - det er lettere at "regne" med når der skal komme unger...  :lol:  :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 1. okt 2007 21:40

Jeg spurgte også avleren jeg havde Maria fra om det samme, syntes hun var grå, ikke sort. Hun har vist sølvgrå i sig, men er altså sort. Tror det er fordi underpelsen viser sig, især ved 'totterne' på bagkroppen, hun er også lh.
mvh Desiree

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 1. okt 2007 22:32

sort kan også godt falme med alderen så nogle sorte bliver helt mørkebrune at se på men jeg tror ikke det viser sig så let på de langhårede. :wink:

og det er desuden heller ikke alle sorte der bliver sådan.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 2. okt 2007 10:13

Der står lidt om sort her, også grunden til at de kan se "smoke" ud.

http://www.hobbydyrene.dk/Guldhamster-farver-sort.htm
Mvh. Pia

Låst