Hvor meget foder ?
-
Hvor meget foder ?
Kunne godt tænke mig at vide hvor meget foder i andre giver jeres hamster, samt hvor tit ? ..
Jeg har kun en enkelt dværghamster, Domino, men synes han æder hele tiden, da jeg heller ikke synes at kunne finde noget forrådslager nogensteder, sådan som alle mine forhenværende dværge ellers altid har gjort det ..
Så ville bare lige ha lidt info på området, for en sikkerhedsskyld
Jeg har kun en enkelt dværghamster, Domino, men synes han æder hele tiden, da jeg heller ikke synes at kunne finde noget forrådslager nogensteder, sådan som alle mine forhenværende dværge ellers altid har gjort det ..
Så ville bare lige ha lidt info på området, for en sikkerhedsskyld
-
ja. jeg er nok ikke den bedste til at svare.
Jeg giver faktisk mine en lille/stor skål fuld mad den dag jeg skifter bur og så igen 3-4 dage efter. Dvs. 2 skåle om ugen
1 lille hvis der kun er en hamster og 1 stor hvis der går to hamster. Skåle af dem man køber.
Der er altid mad tilbage når jeg så skifter igen. Det har jeg det bedre med. Vand får de hver dag.
Jeg giver faktisk mine en lille/stor skål fuld mad den dag jeg skifter bur og så igen 3-4 dage efter. Dvs. 2 skåle om ugen
1 lille hvis der kun er en hamster og 1 stor hvis der går to hamster. Skåle af dem man køber.
Der er altid mad tilbage når jeg så skifter igen. Det har jeg det bedre med. Vand får de hver dag.
Hilsen medlem nr. 76. Dværghamster
Tja har som regel rimelig styr på hvor de gemmer deres mad osv.. men en håndfuld når de trænger
ikke lige det jeg holder mest styr på faktisk de ska have alt det de kan spise
ikke lige det jeg holder mest styr på faktisk de ska have alt det de kan spise
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Jeg har prøvet før at spørge herinde
det er blevet til at hos mig får mine dværge mad 1 gang om ugen nemlig på skiftedagen og der får de mellem 50-65 g af standardmaden..
Min guldlok får jo lidt mere da hun er større.. hun får ca. 200 g..
der er ingen af mine der er for tykke eller tynde.. men det er også meget med hvor aktive hamsteren er...
f.eks. får GiZmo der ikke er så aktiv ikke ligeså meget som Rose der konstant er oppe og løbe i sit hjul..
så prøv sig frem er mit råd.. er der meget i overskud hver gang man skifter bør man nok skrue ned for det, men er der intet tilbage og hamsteren frådigt kaster sig voer made når der kommer nyt så bør man nok sætte det lidt op..
jeg kan sige mit så nøjagtigt pga jeg bruger en digital køkkenvægt til at veje det i hver gang jeg skifter...
håber det gav lidt en idé om hvor meget der bliver brugt her i huset..
det er blevet til at hos mig får mine dværge mad 1 gang om ugen nemlig på skiftedagen og der får de mellem 50-65 g af standardmaden..
Min guldlok får jo lidt mere da hun er større.. hun får ca. 200 g..
der er ingen af mine der er for tykke eller tynde.. men det er også meget med hvor aktive hamsteren er...
f.eks. får GiZmo der ikke er så aktiv ikke ligeså meget som Rose der konstant er oppe og løbe i sit hjul..
så prøv sig frem er mit råd.. er der meget i overskud hver gang man skifter bør man nok skrue ned for det, men er der intet tilbage og hamsteren frådigt kaster sig voer made når der kommer nyt så bør man nok sætte det lidt op..
jeg kan sige mit så nøjagtigt pga jeg bruger en digital køkkenvægt til at veje det i hver gang jeg skifter...
håber det gav lidt en idé om hvor meget der bliver brugt her i huset..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
Jeg fodre hver dag. Jeg havde sådan en kaffemåler ske som jeg aldrig havde brugt og målte på køkken vægten hvor meget der kunne være i. ca. 8 gr. Det får min guld hver dag. Ville ikke bryde mig om kun et fodre en gang om ugen. For jeg ryder op i hans hus (og tissehjørne) ca hver 2-3 dag. Han ligger sit foder der hvor han også ligger sin lort inde i huset, og så ryger det hele altså på en gang...
Men madskålen er aldrig tom...
Men madskålen er aldrig tom...
-
mine får bare en håndfuld efter behov, dog er mine dværge vlevet ret "fede" og dovne, så er begyndt at strø foderet ud i buret, eller som nu hvor de er kommet over i et høje tremmebur, så skal de helt op på en plade og hente det, vandet er i bunden sammen med deres hus, men aller øverst oppe ligger godbidderne, frugt, salat, agurk og så videre.
ellers har mine normalt en skål som jeg fylder og skifter efter behov, dog mindst en gang om ugen.
ellers har mine normalt en skål som jeg fylder og skifter efter behov, dog mindst en gang om ugen.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk