Silverdove?
Silverdove?
Hvor store farveforskelle kan der være på Silverdove?
Jeg har 3 unger nu jeg er sikker på at de alle er Silverdove Satin men den ene er lidt mørkere end de to andre og den er altså ikke Dove for det er den for lys til når jeg sammenligner den med dens bror som er Dove.
Her er der nogle forskellige billeder af dem alle tre.
Men tager man et billed af dem alle oppe fra ser man pludselig nuance forskellen.
Er det normalt der er sådan en forskel?
De har jo en Mink søster så de kan jo godt være Umbrous nogle af dem men ændrer det farven så meget på dem?
Jeg har 3 unger nu jeg er sikker på at de alle er Silverdove Satin men den ene er lidt mørkere end de to andre og den er altså ikke Dove for det er den for lys til når jeg sammenligner den med dens bror som er Dove.
Her er der nogle forskellige billeder af dem alle tre.
Men tager man et billed af dem alle oppe fra ser man pludselig nuance forskellen.
Er det normalt der er sådan en forskel?
De har jo en Mink søster så de kan jo godt være Umbrous nogle af dem men ændrer det farven så meget på dem?
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
RØ Sølvzobel er jo en Sølvmink og det ligner de bare slet ikke.
Når moren er Cinnamon og Faren RØ EF Sølvgrå så kan ungerne vel ikke være DF Sølvgrå?
Så jeg tror ikke de er Mink eller Zobel eller noget...
Meget besynderligt.
Når moren er Cinnamon og Faren RØ EF Sølvgrå så kan ungerne vel ikke være DF Sølvgrå?
Så jeg tror ikke de er Mink eller Zobel eller noget...
Meget besynderligt.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
På den svenske hamsterforenings hjemmeside er der i bunden af deres liste over farvevarianter et billed af en Brown Sølvmink.
Den genkode ser sådan her ud (eeppbbSgsgUu/SgSg/UU)
Altså om de er Sgsg eller SgSg eller Uu eller UU har åbenbart ikke den store betydning for farven i dette tilfælde.
Mine unger ligner meget den hamster de har bare ikke brune øre så de er IKKE rust.
Så deres genkode må jo være ee pp Sgsg Uu.
Men Zita som vi engang dømte til at være Sølvmink kan da så kun være Mink for hun var meget mørkere og så sådan her ud.
Nu har hun jo så heller ikke lavet nogle sølvgrå unger endnu? :?
Men hun var jo en meget lys unge af en mink at være derfor blev hun dømt til at være sølvmink dengang.
men jeg syntes det er underligt hvis hun kan være Sølvmink hvis de unger jeg har nu også er det for de ligner da slet ikke hinanden.
Den genkode ser sådan her ud (eeppbbSgsgUu/SgSg/UU)
Altså om de er Sgsg eller SgSg eller Uu eller UU har åbenbart ikke den store betydning for farven i dette tilfælde.
Mine unger ligner meget den hamster de har bare ikke brune øre så de er IKKE rust.
Så deres genkode må jo være ee pp Sgsg Uu.
Men Zita som vi engang dømte til at være Sølvmink kan da så kun være Mink for hun var meget mørkere og så sådan her ud.
Nu har hun jo så heller ikke lavet nogle sølvgrå unger endnu? :?
Men hun var jo en meget lys unge af en mink at være derfor blev hun dømt til at være sølvmink dengang.
men jeg syntes det er underligt hvis hun kan være Sølvmink hvis de unger jeg har nu også er det for de ligner da slet ikke hinanden.
- Vedhæftede filer
-
- Zita.jpg (11.43 KiB) Vist 4413 gange
hm hvad zita har fået af unger ved vi jo ikke helt endnu... hun er ved kuld nr. 2 lige og mangler sit tredje... umiddelbart ligner det faktisk at hun har lavet sølvzobel og muligvis offwhite
men hendes farve som unge ville overhovedet ikke passe med mink, hvis du ser hendes farve som i forhold til en mink unge...
men hendes farve som unge ville overhovedet ikke passe med mink, hvis du ser hendes farve som i forhold til en mink unge...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
tja problemet med zita var jo hendes farve som unge! hun lignede overhovedet ikke en mink!
men lad os se om der dukker sølv op blandt hendes unger...
men lad os se om der dukker sølv op blandt hendes unger...
Pia B
tja det er faktisk det der er ! hun har fået nogle unger vi TROR MULIGVIS ( ) er chokolade og muligvis en rust... :? så jo - men det her kuld hun lige har fået giver lidt nye indblik i hendes gener! for hun har fået nogle vildt mystiske unger! jeg glæder mig til de får mere pels så det kan ses hvad de er!Odgaard skrev:Er der mulighed for at Zita kan være bb? Det kunne jo forklare den meget lyse nuance i pelsfarven.
Pia B
Hvis hun er bb så er hun jo ee bb pp Uu altså kopper.
Men det kræver at hun har brune ører.
Jeg tror højest at hun kan være Bb hvis hun er noget for hvis b genet er i mine dyr så kommer det fra Bjarke og hvis sonja også er Bb hvorfor kom der så ikke en eneste Chokolade i kuldet?
Men det kræver at hun har brune ører.
Jeg tror højest at hun kan være Bb hvis hun er noget for hvis b genet er i mine dyr så kommer det fra Bjarke og hvis sonja også er Bb hvorfor kom der så ikke en eneste Chokolade i kuldet?
fordi kenerne fordeles tilfældigt og der derfor tilfældigt ikke kom nogen rene chokolader...
ja jeg har jo også spekuleret på om hun ku være kobber istedet for sølvmink. det giver jo en heldel god mening når man kikker på hvad hun har givet af unger...
dov kan man jo så sige.. hvorfor kom der ingen i zita og james første kuld? der kom kun creme og gylden... så det er meget tilfældigt at farverne fordeler sig...
jeg kan ikke se at disse unger kan være andet ind chokolade og rust. og at zita måske er kobber og ikke sølvmink giver jo god mening set i forhold til den farve hun har nu... :oops:
hmm... hvordan ser jeg hun er brun øret og ikke sort øret?
ja jeg har jo også spekuleret på om hun ku være kobber istedet for sølvmink. det giver jo en heldel god mening når man kikker på hvad hun har givet af unger...
dov kan man jo så sige.. hvorfor kom der ingen i zita og james første kuld? der kom kun creme og gylden... så det er meget tilfældigt at farverne fordeler sig...
jeg kan ikke se at disse unger kan være andet ind chokolade og rust. og at zita måske er kobber og ikke sølvmink giver jo god mening set i forhold til den farve hun har nu... :oops:
hmm... hvordan ser jeg hun er brun øret og ikke sort øret?
de venligste hilsner amanda
tja en kobber:
mod zita:
zita ser for mig ikke ud til at have særlig sorte øre - faktisk mere lyse/brune
så måske hun er en kobber...
mod zita:
zita ser for mig ikke ud til at have særlig sorte øre - faktisk mere lyse/brune
så måske hun er en kobber...
Pia B