Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
Loan
Hej ^^
Jeg har en ung han, som jeg skal bestille en stamtavle på, jeg er dog kommet meget i tvivl om hans genetik, samt den korrekte betegnelse for hans farve.
Han er tofarvet hvid, på den måde han er helt skinnende hvid som sin mor, men hoved og noget af bagdelen har en mere hudfarve agtig hvid kulør, vil dog ikke sige han er creme, det ligner han langt fra da farveforskellen er så lille.
Er sikker på han er satin, det kan dog ikke ses på billederne særligt godt, men kan da lige vedlægge nogle billeder af ham.

Hilsen
Loan Vejby
-
malthesmor
Syntes at han har samme farve som min Birte og hun er offwhite satin

-
Lykke
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tænker hvidbåndet off-white satin.
-
burrus
Lykke skrev:Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tænker hvidbåndet off-white satin.
nej men det er jeg
langhåret? hvidbåndet offwhite satin

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Loan
burrus skrev:Lykke skrev:Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tænker hvidbåndet off-white satin.
nej men det er jeg

Nej langhåret er han ikke.. Så jeg skal bare skrive som farve er han hvidbåndet offwhite satin? Men hvad er genetik koden for det??
Hilsen
Loan Vejby
-
AnetteFrost
Rubin skrev:burrus skrev:Lykke skrev:Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tænker hvidbåndet off-white satin.
nej men det er jeg

Nej langhåret er han ikke.. Så jeg skal bare skrive som farve er han hvidbåndet offwhite satin? Men hvad er genetik koden for det??
Hans kode er:
Ba _ee Sa_ Sg_
Ba_ Hvidbåndet
ee = creme
Sa = satin i ef
Sg = sølvgrå
_ = hvis du ikke ved om der er ef eller df og der er mulighed for begge dele, hvis ikke begge dele er muligt sættes ba/sa/sg ind i stedet for _
-
Loan
Hvorfor indgår der sølvgrå i hendes genetik?? Ved ikke hvad forskellen på ef og df er??
Men her den anden dag var jeg inde i en dyrehandler, hvor jeg kom til at snakke med hende som stod for hamsterne, hun var selv en bette avler, og havde egentligt en del forstand på dyrene.
Men hun havde en mor, som gik med unger lige nu, og hun havde en lidt pudsig mørk farve, idet den var meget mørk, men som om der var lysere brune striber i pelsen, nogen der ved hvad farve hun måske kunne være?
Der var en masse unger, i spændende farver, nogle offwhite så var der en grålig unge, og nogle mørke, men ved ikke om de er rene sorte eller hvad de var.
Rundt om øjne havde de en lys ring, men de lignede ikke helt sorte unger??
Hilsen
Loan Vejby
-
AnetteFrost
Rubin skrev:Hvorfor indgår der sølvgrå i hendes genetik?? Ved ikke hvad forskellen på ef og df er??
det er sådan genbetegnelsen lyde for offwhite, du skal ik spørge mig hvorfor.
Ef betyder de har fået et gen kun fra mor eller far, df dobeltfaktor betyder at ungen har fået et gen både fra mor og far
Men her den anden dag var jeg inde i en dyrehandler, hvor jeg kom til at snakke med hende som stod for hamsterne, hun var selv en bette avler, og havde egentligt en del forstand på dyrene.
Men hun havde en mor, som gik med unger lige nu, og hun havde en lidt pudsig mørk farve, idet den var meget mørk, men som om der var lysere brune striber i pelsen, nogen der ved hvad farve hun måske kunne være?
Der var en masse unger, i spændende farver, nogle offwhite så var der en grålig unge sølvgrå muligvis også umbrouse, og nogle mørke, men ved ikke om de er rene sorte eller hvad de var.
Rundt om øjne havde de en lys ring, men de lignede ikke helt sorte unger?? Zobel er mit bud, de har nemlig en lys øjnring
Se det men
rød
-
Æda
AnetteFrost skrev:Rubin skrev:burrus skrev:
nej men det er jeg

Hans kode er:
Ba _ee Sa_ Sg_
Ba_ Hvidbåndet
ee = creme
Sa = satin i ef
Sg = sølvgrå
_ = hvis du ikke ved om der er ef eller df og der er mulighed for begge dele, hvis ikke begge dele er muligt sættes ba/sa/sg ind i stedet for _
Er satin i EF ikke Sasa? :?
Hilsen Ida <3
-
Hopiw
Æda skrev:Er satin i EF ikke Sasa? :?
jo (:
-
Loan
Altså den kære mor er langhåret offwhite satin, og faren han er dove, aa pp
Så han må vel være ef?
Hilsen
Loan Vejby