Sorry ved at nogen af billederne er lidt utydlige, håber det går

hehe havde jo også dove inde heheburrus skrev:øhm hvad er kønnene på de tre?
umiddelbart vil jeg sige:
dove
dove tortie
dove gul
og jo de kan sagtens være dove - dove har enormt mange nuancer...
mink vil jeg ikke tro - da begge forældre er cinnamon - uden umbrouse (i hvert fald ikke tydelig umbrouse!!!)
mor er så åbenbart tortie et eller andet sted

Hanburrus skrev:øhm hvad er kønnene på de tre?
dove
dove tortie
dove gul
mink vil jeg ikke tro - da begge forældre er cinnamon - uden umbrouse (i hvert fald ikke tydelig umbrouse!!!)
jamen så passer farvene også rent kønsmæssigt - heldigvismalthesmor skrev:Hanburrus skrev:øhm hvad er kønnene på de tre?
dove
dove tortie
dove gul
Hun
Han
Men hvor mor gemmer det gule henne, ja det er et godt spørgsmål
tja hvis hunnen er tortie, så kan hun-uinger blive tortie og hanenr kan blive gul...malthesmor skrev:Ja det ville ikke have været særligt smart hvis køn og farver ikke passese sammen![]()
Troede bare at forældrene gav totie videre til modsatte køn af den pågældende forældre, altså hvis Victoria er totie, skulle hun give det videre til hendes drenge børn![]()
Hvis den gul/orange han er dove gul, er det så den farve man kalder Honey , altså honning farvet ?, så skulle der vel ikke være en venlig sjæl som har et billede af en voksen han med den farve ??
aa ll pp ToY 
Det gule gen sidder på x-kromosomet.malthesmor skrev:Ja det ville ikke have været særligt smart hvis køn og farver ikke passese sammen![]()
Troede bare at forældrene gav totie videre til modsatte køn af den pågældende forældre, altså hvis Victoria er totie, skulle hun give det videre til hendes drenge børn![]()
Hvis den gul/orange han er dove gul, er det så den farve man kalder Honey , altså honning farvet ?, så skulle der vel ikke være en venlig sjæl som har et billede af en voksen han med den farve ??

hehe, så er den danske "rødøjet gul" da nemmest at forstådarkangel87 skrev:jeg har hørt om honey før den står på danskhamsterregister under farver
har lige lånt linien håber ikk det gør noget pia
pp ToTo / pp ToY
honey
honey
rødøjet gul
og sprogene er jo
engelsk
svensk
dansk
men når det er dove og ikke kun cinnamon må det jo være dove gul
hehe helt ok... honey er ikke en betegnelse jeg lige er faldet over da jeg lavede den liste (ud fra odgaards) - nok derfor jeg ikke lige ku huske dendarkangel87 skrev:jeg har hørt om honey før den står på danskhamsterregister under farver
har lige lånt linien håber ikk det gør noget pia
pp ToTo / pp ToY
honey
honey
rødøjet gul
og sprogene er jo
engelsk
svensk
dansk
men når det er dove og ikke kun cinnamon må det jo være dove gul