Hvor tit skifter i jeres bur

Beskrivelse mangler
Låst
Bamse 2009

Hvor tit skifter i jeres bur

Indlæg af Bamse 2009 » 19. okt 2009 15:26

Hej  :D

Jeg kunne godt tænke mig at hører hvor tit i skifter jeres dværghamsters bur? :roll: Jeg bruger selv bløde spåner i bunden af mit bur da det er blødt, har en god sugeevne til hans tis og samtidigt at noget han nemt kan flytte og grave tuneller i, hvilket han elsker :D

Jeg plejer som hovedregl at skifte mit bur 1 gang om ugen, men det er da sket at der nogle gange går næsten 2 uger :o Dog sker det ikke særlig tit :wink: Mit bur har en god størrelse og der går en pakke spåner pr gang buret skiftes. Det svarer til 1kg spåner :lol:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 19. okt 2009 15:31

som regel går der 3 uger imellem at jeg gør burene rene
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 19. okt 2009 15:33

tja, nu har jeg flest guldhamstere og deres bure skifter jeg hver 2. til 3. uge alt efter hvor beskidte de er. Jeg bruger så ikke spåner, men biobare i stedet, som gør at buret lugter mindre, men når det skal skiftes er man så heller ikke i tvivl.

Mine roboer skifter jeg når jeg begynder at få dårlig samvitteighed at de ikke er skiftet længe, men jeg synes også de er meget mere renlige.

men det sker ikke ret tit at jeg skal skifte efter en uge, det kommer også an på hvir renlige hamsterne er og om de bruger toilet, det samme tissehjørne, for skal man bare huske at gøre disse rene så behøver man ikke skifte det andet så tit.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Bamse 2009

Indlæg af Bamse 2009 » 19. okt 2009 15:41

AnetteFrost skrev:tja, nu har jeg flest guldhamstere og deres bure skifter jeg hver 2. til 3. uge alt efter hvor beskidte de er. Jeg bruger så ikke spåner, men biobare i stedet, som gør at buret lugter mindre, men når det skal skiftes er man så heller ikke i tvivl.

Mine roboer skifter jeg når jeg begynder at få dårlig samvitteighed at de ikke er skiftet længe, men jeg synes også de er meget mere renlige.

men det sker ikke ret tit at jeg skal skifte efter en uge, det kommer også an på hvir renlige hamsterne er og om de bruger toilet, det samme tissehjørne, for skal man bare huske at gøre disse rene så behøver man ikke skifte det andet så tit.
Nej det er rigtigt nok :D Jeg mener bare jeg læste en gang da jeg fik min første dværghamster som 12-årig at man skulle skifte buret ca. 1 gang om ugen og det har jeg så nogenlunde holdt fast i med min nye dværghamster som jeg har haft i knap 1½ månede :) Jeg kan godt se at der ikke er decideret grund til at skifte buret hvis det ikke lugter, ,men jeg vil alligevel skifte mit 1 gang om ugen for ellers får jeg bare dårlig samvittighed :oops:

liv

Indlæg af liv » 19. okt 2009 15:54

kommmer an på hvor meget de sviner  :lol: men der kan sagtens gå 3 eller 4 uger hvor jeg bare renser lidt ud hver dag  :wink:

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 19. okt 2009 15:59

Jeg tager burene hver anden uge og hvis der er en grund til at gøre det tideliger, så gør jeg det selvfølgelig :D Jeg vasker så burene, hvis de trænger til det, ellers bliver de bare skiftet :wink:

Det kommer vel også an på hamsterens adfær, hvis den nu altid tiser et sted, laver stort et andet og sover et trejde, så det jo nemt bare tage de steder hver 2. dag og så holder buret sig rent længe. Men max 3 uger efter min mening  :wink:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Bamse 2009

Indlæg af Bamse 2009 » 19. okt 2009 16:20

BittéHamstereN skrev:Jeg tager burene hver anden uge og hvis der er en grund til at gøre det tideliger, så gør jeg det selvfølgelig :D Jeg vasker så burene, hvis de trænger til det, ellers bliver de bare skiftet :wink:

Det kommer vel også an på hamsterens adfær, hvis den nu altid tiser et sted, laver stort et andet og sover et trejde, så det jo nemt bare tage de steder hver 2. dag og så holder buret sig rent længe. Men max 3 uger efter min mening  :wink:
77

Okay, det er rigtigt nok :D Synes ikke jeg kan finde så meget af min hammi's afføring :P

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 19. okt 2009 17:26

Jeg skifter efter 1 uge og 5 dage, to gange om måneden :D
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Wampi

Indlæg af Wampi » 19. okt 2009 21:37

hmm.. da jeg havde 5 hamstere var der forskel på hvor ofte de havde behov hver især.. der var 1 der blev nødt til at blive skiftet 1 gang om ugen, 2 med et behov til alt væk hver anden uge og så de sidste 2 var det mest tissehjørnet hver anden uge og ellers skift 1 gang om måneden...

nu har jeg 1 guldlok og hun får skiftet helt igennem gennemsnitligt 2 gange pr. mdr.. dvs. ca. hver anden uge.. det er lidt forskelligt også fordi nogen gange får jeg sjove ideer til hendes bur og så skifter jeg det hele ud der..

men ellers er det når jeg sys hun begynder at lugte eller hvis hun har fået letfordærveligt mad såsom grønt eller frugt.. Kæresten er god til at hjælpe mig da han ikke helt kan tåle spånerne og lugten så han siger når han kan lugte hende og så bliver det hele renset, med tur i bruseren for tingene i buret og bunden..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Amanda

Indlæg af Amanda » 7. nov 2009 20:59

Jeg skifter bur ca. en gang om måneden, men det kan godt gå længere tid i mellem. Min hamster har et kæmpe bur, så der går selvfølgelig lang tid før det bliver beskidt. Hun har også et toilet, som jeg renser hver dag og det fungerer rigtig godt, fordi hun før tissede på sin "Trappe" og pøllede på den øverste etage, men det gør hun ikke mere og det er ret nemt bare lige at fjerne det med en mini-skovl-tingting... :D
Hilsen Amanda Og Feline ;-D

R.I.P. Felix <3

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 8. nov 2009 19:16

Tja - jeg skifter hver anden måned - hvis man se bort fra hytten - den tjekkes lige engang i mellem for ulækre ting.

Men jeg bruger også tørv / spaghnum, og det er helt lugtfrit og stort set støvfrit. ......Og billigt.....

Riqo

Indlæg af Riqo » 9. nov 2009 15:42

Jeg skifter mit når jeg syntes det er ved at blive beskidt (;

Låst