Jeg kunne godt tænke mig at hører hvor tit i skifter jeres dværghamsters bur?

Jeg plejer som hovedregl at skifte mit bur 1 gang om ugen, men det er da sket at der nogle gange går næsten 2 uger

Nej det er rigtigt nokAnetteFrost skrev:tja, nu har jeg flest guldhamstere og deres bure skifter jeg hver 2. til 3. uge alt efter hvor beskidte de er. Jeg bruger så ikke spåner, men biobare i stedet, som gør at buret lugter mindre, men når det skal skiftes er man så heller ikke i tvivl.
Mine roboer skifter jeg når jeg begynder at få dårlig samvitteighed at de ikke er skiftet længe, men jeg synes også de er meget mere renlige.
men det sker ikke ret tit at jeg skal skifte efter en uge, det kommer også an på hvir renlige hamsterne er og om de bruger toilet, det samme tissehjørne, for skal man bare huske at gøre disse rene så behøver man ikke skifte det andet så tit.
77BittéHamstereN skrev:Jeg tager burene hver anden uge og hvis der er en grund til at gøre det tideliger, så gør jeg det selvfølgeligJeg vasker så burene, hvis de trænger til det, ellers bliver de bare skiftet
![]()
Det kommer vel også an på hamsterens adfær, hvis den nu altid tiser et sted, laver stort et andet og sover et trejde, så det jo nemt bare tage de steder hver 2. dag og så holder buret sig rent længe. Men max 3 uger efter min mening