Mandler og rosiner

Beskrivelse mangler
Låst
vonJul

Mandler og rosiner

Indlæg af vonJul » 9. apr 2013 19:02

Jeg sad lige tidligere i dag og fik en omgang "sund eksamens-læse-snack" (kalder min faster det) som bestod af rosiner og mandler. Mine piger stod ved siden af mig i deres faunabokse (min onkel var gået lidt i baglås over han skulle til at rydde op på "kontoret" til deres bur) og så kom jeg til at tænke på om nogen ved om hamstere kan tåle mandler og/eller rosiner?
For så ville jeg måske se om de var interesseret i dem ;)

Maria1997

Re: Mandler og rosiner

Indlæg af Maria1997 » 9. apr 2013 19:18

Rosiner må de godt få. Dog ikke mere end én af gangen, da de kan give diarre.

Angående mandler, er der nogle specielle de ikke må få (pga. blåsyre), men det lader jeg lige andre svare dig på. :)
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 9. apr 2013 19:53

De kan godt få mandler, som dem man køber til at spise selv. Andrer kan have blåsyrer :)

milla.b

Indlæg af milla.b » 9. apr 2013 19:55

Ja rosiner men som Maria siger i små mænger da det giver diarre mandler ved jeg:
Hasselnødder, Peanut uden salt, jordnødder kan ikke umiddelbart komme på flere nødder overhovedet
Calobe's hamsteropdræt

vonJul

Indlæg af vonJul » 9. apr 2013 20:59

Tusinde tak for svarene :)
Jeg prøver at se om de kan lide rosiner og mandler :) Så får vi at se hvordan det går ;)

Luna

Indlæg af Luna » 10. apr 2013 07:56

milla.b skrev:Ja rosiner men som Maria siger i små mænger da det giver diarre mandler ved jeg:
Hasselnødder, Peanut uden salt, jordnødder kan ikke umiddelbart komme på flere nødder overhovedet
Hehe, Peanut og jørdnød er den samme ting :p

-Derudover er valnødder og hasselnødder også et hit, samt tørrede bananflager :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 10. apr 2013 07:57

Luna skrev:
milla.b skrev:Ja rosiner men som Maria siger i små mænger da det giver diarre mandler ved jeg:

-Derudover er valnødder og hasselnødder også et hit, samt tørrede bananflager :)
Bananflager hitter også stort her, bare sørg for at de ikke er saltet, ellers vask dem lige en gang :D

milla.b

Indlæg af milla.b » 10. apr 2013 07:59

Luna skrev:

Ej.. Det vidste jeg ikke lige :oops: Jeg er ikke så god til nødder 8-)
Calobe's hamsteropdræt

Luna

Indlæg af Luna » 10. apr 2013 08:01

Hehe. Peanuts er bare det engelske ord for jordnød, og i DK kalder vi bare jordnødder uden skal for peanuts :D
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

milla.b

Indlæg af milla.b » 10. apr 2013 08:03

Luna skrev:Hehe. Peanuts er bare det engelske ord for jordnød, og i DK kalder vi bare jordnødder uden skal for peanuts :D
Nårh okay :D Tak for nøddehjælpen! 8-)
Calobe's hamsteropdræt

Låst