de kan skam godt svede gennem trædepuderne - MEN! set i forhold til mennesker er det jo ingenting!FrkHoumann skrev:Hmm .. Kan du give mig en kildeanvisning?Sofie skrev:Ved ikk med hamstere...
Men hunde og katte ka skam godt svede
De sveder gennem huden ved trædepuderne.
For det har jeg aldrig hørt![]()
For der er jo en grund til at hunde (og katte hvis de virkelig har det varmt) "gisper" eller hvad det hedder, og det er jo netop for at komme af med varmen?

mennesker kan svede gennem huden - altså huden over HELE kroppen - og alligevel kan vi mennesker ende med at gispe pga. varme...
så de få kcm en en hund og kat kan svede gennem trædepuderne er reelt ikek at regne for meget... :(
vi mennesker kan udlede en masse affaldsstoffer via huden pga. vi kan svede på så stort et areal, men trædepuderne skal virke som bestyttelse for katten/hunden og derfor kan kun en smule varme og vand trænge gennem hudens celler... skulle store mængder affaldsstoffer passere gennem det stykke hud, så ville de ikke kunne gå uden sko på

og deres poter er ikke ikke de bedste varme-afgivere - derfor gisper de så meget lettere

om en hamster kan svede? tja jeg ved det faktisk ikke...
rotter ved jeg kun kan svede gennem poterne (og nogle påstår halen også) - men det er samme problem som med hunde og katte - det er ikke nok og ikke en vej til at få affaldsstoffer ud...
nogle hamstere duftkirtler går nogle gange amok så ser de ud som om de sveder... James' gik tit amok når han var ved en hun eller han ku lugte hendes brunst